Voordeel is aan de upgrade wel bij Delta. Als DL Platinum krijg je veel KL Platinum en 4 RUC's (Regional Upgrade Certificates) te gebruiken voor vluchten in het binnenland in Amerika (inclusief Hawaii) en als Diamond krijg je daar ook 4 GUC's bij (Global Upgrade Certificates) Die zijn geweldig want daarmee kan je 4x een enkele reis met tussenstop erbij upgraden naar C. Dat kan ook op een KL ticket van AMS naar HKG bijvoorbeeld.
CDG - DXB 279 naar premium 699 naar business Getwijfeld over premium maar zit prima op eerste eco-rij
TLV-CDG 269 naar premium 679 naar business niet gedaan, aangezien de 2 stoelen naast me leeg waren op rij 16 op de A350
Ik had dat in Maart in Munchen, was nummer 2 met het boarden en mijn boardingpass deed het niet (had niet de app gebruikt). Toen kreeg ik van de gate agent een nieuwe boardingpass. Dank je wel gezegd en doorgelopen. Man achter mij kreeg ook een upgrade trouwens.
Dit soort operationele upgrades gebeuren wel vaker, het is niet dat je extra vriendelijk bent ofzo, het toestel is overboekt, dan spelen zaken zoals frequent flyer status mee, en als er meerdere gegadigden zijn ook de boekingsklasse van het ticket. Dit is al vooraf bepaald en of je nu als eerste of als laatste aan boord gaat, de operationele upgrade is van te voren al bepaald. Je kan trouwens in de app inderdaad vooraf in principe ook al zien dat je een upgrade hebt ontvangen als deze operationeel is, omdat dan de boarding pass is gewijzigd. Als het toestel heel erg overboekt is kan je trouwens ook al ruim vooraf de upgrade zien, dan heb je zelfs nog de mogelijkheid om de stoel te wijzigen in de business klasse, mits er plek is natuurlijk.
AMS -> HAM € 179 of 25600 miles. HAM -> AMS € 179 of 25600 miles. Moet ik nog uitleggen dat ik dat niet gedaan heb
HND - HKG met JAL, economy naar premium economy 90 euro. Best een prima prijs, maar was al in een 787 (waar economy 2-4-2 is, top), en konden dan niet bij elkaar zitten in PE. Wel goede prijs, niet gedaan.
CDG >> YOW - operationale upgrade aan de gate van PE naar BC YOW >> CDG - 34.000 miles (gedaan) (zonder maaltijd) Crew liet van te voren weten dat er geen extra BC maaltijd beschikbaar was en ik de PE maaltijd kon krijgen. Tegelijkertijd zag ik bij het diner dat er wel 2 BC maaltijden extra waren, maar dat het BC cabine personeel deze maaltijden voor zichzelf hadden gereserveerd. Vond ik toch zeer merkwaardig. Iemand anders weleens een vergelijkbare ervaring gehad?
Ik heb wel een bijzondere, wij vliegen met kerst naar Kuala Lumpur, zat alvast te kijken wat mogelijk was (dus geen check in upgrade). Nu kreeg ik een wel heel bijzonder (geprijsd) aanbod KUL-AMS, economy met extra zitruimte naar Premium Comfort --> €26,- p.p. Direct maar vastgelegd enkele dagen geleden, niks meer vernomen dus lijkt goed te gaan. Goede prijs voor 13 uur vliegen.
Recent met Delta 2 vluchten gemaakt; nummer 15 en nummer 3 op de upgradelist. Als FB elite dus onder alle Delta elites DCA-LGA upgrade naar comfort+ LGA-YYZ idem