Je krijgt geen extra XP bij een online check in aanbod. Dit wordt gezien als een stoel upgrade, en niet als een upgrade naar de busines class cabine.
Serieus? Vorige keer kreeg ik het namelijk wel. Anders is het weggegooid geld. Kan het zeker niet meer terug draaien? Andere vraag; hoeveel SAF XP zou ik krijgen?
Als je eerder wel eens extra XP hebt ontvangen bij een aankoop van een upgrade in advance zal dat een upgrade zijn geweest die je voor de OCI hebt gekocht. Die kunnen wel business XP opleveren. Maar moet erbij zeggen dat dat bij mij nog nooit het geval is geweest, bij andere gelukkigen weer wel. Voor zo ver ik weet is terugdraaien geen optie. Dan wordt eerst de boeking geannuleerd en moet je opnieuw boeken met risico van een hogere fare. SAF geeft 1 XP per 10 euro.
WAW-AMS en AMS-WAW 351 PLN = 56 EUR Vanochtend 6u was te vroeg om ervan te genieten, morgen zit ik wsl alleen op rij 4, dus doen we ook niet.
Austin-Amsterdam van Economy Comfort naar Premium Economy --> 259 Euro We zijn met z'n 2en en 520 Euro vind ik een flinke prijs dus we doen het niet. Daarnaast zag ik dat er geen stoelen naast elkaar vrij zijn. Niet zo'n groot onderwerp maar wel als het 520 Euro extra kost. Lees wel goede reviews over Premium Economy trouwens. Fingers crossed voor een upgrade dan maar (zijn beiden Plat).
Misschien aardig om te weten: KL805 AMS-KUL-MNL is sinds kort het deel KUL-MNL los te boeken. Voor scherpe prijsje. Onder 200 retourtje economy. Net ingecheckt en gevraagd naar upgrade van EC comfort naar WBC. 200 (1024 MYR) voor een vlucht van minder dan 3 uur die toch al leeg is, is het voor mij niet waard. Mede omdat ik al lounge toegang heb en sky priority. Maar dat is persoonlijk.
Ooh dat had ik zeker gedaan voor dat geld... Ben zeer tevreden over PE. Slaap er beter in dan Business... Geen grap haha
Helaas pindakaas.... Even off topic: blijf het bijzonder vinden hoe KLM met Plat omgaat, zeker als ik dat met bijv. Delta vergelijk. "Vroeger" was er nog een purser praatje of een sporadische upgrade maar dat is blijkbaar allemaal voorbij.
Ik denk omdat er teveel mensen met Platinum status zijn. Upgrades heeft KLM eigenlijk nooit gedaan behalve een sporadische operationele upgrade.
Heb deze vorige week geboekt voor volgende maand. Economy was iets van 100,- en Premium Comfort was 217 eu (deze gedaan). WBC was 350,- wat ook echt een prima prijs is, en je krijgt een huisje.
Zomaar upgrades gaan uitdelen, ook aan Platinums is uiteindelijk killing voor je business model. Want als platinum statushouder er vanuit gaat dat deze upgrades krijgt, waarom zou deze dan nog zelf business klasse vluchten boeken? Er zit wel een verschil tussen Platinum en Ultimate, naast de operationele upgrades zijn de courtesy upgrades echt wel aanwezig en krijg ik ze regelmatig. Wat ik dan weer raar vindt dat is op de korte vluchten, Brussel of Dusseldorf hopjes er eigenlijk altijd wel een 'geste' wordt gedaan in vorm van stoel of extra versnapering, maar dat ik dus op vluchten naar Istanbul of Lissabon die toch 3 uur duren echt helemaal niets merk. Ik begrijp dat het uiteindelijk de bemanning is die dit moet verzorgen, maar het blijft raar zeker als er rijen voorin leeg blijven, maar dat je op volgende vluchten naar dezelfde bestemming met geen rijen helemaal vrij voorin wel de upgrade krijgt en economy niet vol zit, dan snap ik de policy ook niet meer....
True, commercieel gezien is het jezelf in de voet schieten. - Opvallend is wel dat volgens de online berichten Delta zijn eigen (Medallion?) FF-ers wel vaak voorin zet (zeker domestic, van horen zeggen dus). - AF/KLM het upgraden niet zo actief promoten. Op het moment dat boarding complete is zouden ze het bijna om moeten roepen dat er voor €400-€500 (laagste waar ik ze voor gezien heb) een upgrade naar business mogelijk is. Die stoel is leeg, de passagier zit toch al aanboord, het is bijna pure winst. Mijn ervaring is, als er nog plek is, dat deze voor een dikke premium (1500+) verkocht worden en deze dus leeg blijven.
Op het laaste moment upgraden is niet altijd handig omdat KLM in principe niet teveel business klasse maaltijden wil meenemen die men dan moet weggooien. Dus als je het echt last minute doet dan moet je ook nog de maaltijden regelen, bij operationele upgrades doet men dat dus en zie je aan het einde van de boarding nog wat maaltijden binnengebracht worden, maar de operationele upgrade is afgerond net voor het boardingsproces en dan heeft men een minuut of 25 om de maaltijden er te krijgen, lastig, maar niet onmogelijk omdat daar een proces voor is ingericht. Als jij 5 minuten voor einde boarding de upgrade dan koopt, dan krijgt men die maaltijden never nooit meer in het toestel, tenzij ze deze vertragen, en dat kost meer dan de upgrade oplevert, en een betalende upgrade passagier daarna vertellen dat er geen maaltijd is, die zal daarover gaan klagen.
Dat is waar maar als je ziet dat je gemiddeld 2 of 3 "takers" op zo'n vlucht hebt laadt je toch gewoon standaard die extra maaltijden? Qua kosten haal je die er weer dik uit met de upgraders (als je ze hebt). Ik ga er vanuit dat er iemand in Amstelveen is die deze rekensom wel heeft gemaakt maar mijn onderbuik zegt dat dat niet het geval is . Of aan de balie actief mensen een upgrade verkopen, gebeurt ook nooit. Bij een gezin van 4 is dat onwaarschijnlijk maar die twee boomers naar Cartagena?
AMS-JFK of JFK-AMS is tegenwoordig regelmatig €1000+ om van Eco naar BC te upgraden (als Platinum). Voorbij zijn de dagen dat je nog eens een leuke aanbieding voor €250-350 kreeg...
Gister vanuit Curaçao een upgrade aangevraagd op de AirPort. Was omdat we vlogen met een baby maar niet bij elkaar gezet konden worden. Prijs was 600€ per persoon. Ben op dit aanbod ingegaan al hebben we uiteindelijk met Miles betaalt 80.000(0e) en 40.000 (300e)