Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    AMS WAW voor €79, gedaan puur voor de XP
     
  2. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Je krijgt geen extra XP bij een online check in aanbod.
    Dit wordt gezien als een stoel upgrade, en niet als een upgrade naar de busines class cabine.
     
    MoonJ en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. thehyrax

    thehyrax Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Serieus? Vorige keer kreeg ik het namelijk wel. Anders is het weggegooid geld. Kan het zeker niet meer terug draaien?

    Andere vraag; hoeveel SAF XP zou ik krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2023
  4. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Als je eerder wel eens extra XP hebt ontvangen bij een aankoop van een upgrade in advance zal dat een upgrade zijn geweest die je voor de OCI hebt gekocht. Die kunnen wel business XP opleveren. Maar moet erbij zeggen dat dat bij mij nog nooit het geval is geweest, bij andere gelukkigen weer wel.

    Voor zo ver ik weet is terugdraaien geen optie. Dan wordt eerst de boeking geannuleerd en moet je opnieuw boeken met risico van een hogere fare.

    SAF geeft 1 XP per 10 euro.
     
  5. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    AMS-BUD €179 in een Embraer 195 E2. Niet gedaan.
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    WAW-AMS en AMS-WAW 351 PLN = 56 EUR

    Vanochtend 6u was te vroeg om ervan te genieten, morgen zit ik wsl alleen op rij 4, dus doen we ook niet.
     
  7. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Austin-Amsterdam van Economy Comfort naar Premium Economy --> 259 Euro

    We zijn met z'n 2en en 520 Euro vind ik een flinke prijs dus we doen het niet. Daarnaast zag ik dat er geen stoelen naast elkaar vrij zijn. Niet zo'n groot onderwerp maar wel als het 520 Euro extra kost. Lees wel goede reviews over Premium Economy trouwens.

    Fingers crossed voor een upgrade dan maar (zijn beiden Plat).
     
    ppt vindt dit leuk.
  8. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Misschien aardig om te weten:
    KL805 AMS-KUL-MNL is sinds kort het deel KUL-MNL los te boeken. Voor scherpe prijsje. Onder 200 retourtje economy. Net ingecheckt en gevraagd naar upgrade van EC comfort naar WBC. 200 (1024 MYR) voor een vlucht van minder dan 3 uur die toch al leeg is, is het voor mij niet waard. Mede omdat ik al lounge toegang heb en sky priority. Maar dat is persoonlijk.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2023
    ppt vindt dit leuk.
  9. NisshinMaru

    NisshinMaru Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    143
    Trofeepunten:
    43
    Ooh dat had ik zeker gedaan voor dat geld... :p Ben zeer tevreden over PE. Slaap er beter in dan Business... Geen grap haha
     
    beuse242 en Ruut vinden dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    En hoe ging het met de gehoopte upgrade?
     
  11. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Helaas pindakaas....

    Even off topic: blijf het bijzonder vinden hoe KLM met Plat omgaat, zeker als ik dat met bijv. Delta vergelijk. "Vroeger" was er nog een purser praatje of een sporadische upgrade maar dat is blijkbaar allemaal voorbij.
     
  12. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk omdat er teveel mensen met Platinum status zijn. Upgrades heeft KLM eigenlijk nooit gedaan behalve een sporadische operationele upgrade.
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Heb deze vorige week geboekt voor volgende maand. Economy was iets van 100,- en Premium Comfort was 217 eu (deze gedaan). WBC was 350,- wat ook echt een prima prijs is, en je krijgt een huisje. :p
     
    ppt vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Zomaar upgrades gaan uitdelen, ook aan Platinums is uiteindelijk killing voor je business model.
    Want als platinum statushouder er vanuit gaat dat deze upgrades krijgt, waarom zou deze dan nog zelf business klasse vluchten boeken?

    Er zit wel een verschil tussen Platinum en Ultimate, naast de operationele upgrades zijn de courtesy upgrades echt wel aanwezig en krijg ik ze regelmatig.

    Wat ik dan weer raar vindt dat is op de korte vluchten, Brussel of Dusseldorf hopjes er eigenlijk altijd wel een 'geste' wordt gedaan in vorm van stoel of extra versnapering, maar dat ik dus op vluchten naar Istanbul of Lissabon die toch 3 uur duren echt helemaal niets merk.
    Ik begrijp dat het uiteindelijk de bemanning is die dit moet verzorgen, maar het blijft raar zeker als er rijen voorin leeg blijven, maar dat je op volgende vluchten naar dezelfde bestemming met geen rijen helemaal vrij voorin wel de upgrade krijgt en economy niet vol zit, dan snap ik de policy ook niet meer....
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  15. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    True, commercieel gezien is het jezelf in de voet schieten.
    - Opvallend is wel dat volgens de online berichten Delta zijn eigen (Medallion?) FF-ers wel vaak voorin zet (zeker domestic, van horen zeggen dus).
    - AF/KLM het upgraden niet zo actief promoten. Op het moment dat boarding complete is zouden ze het bijna om moeten roepen dat er voor €400-€500 (laagste waar ik ze voor gezien heb) een upgrade naar business mogelijk is. Die stoel is leeg, de passagier zit toch al aanboord, het is bijna pure winst. Mijn ervaring is, als er nog plek is, dat deze voor een dikke premium (1500+) verkocht worden en deze dus leeg blijven.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Op het laaste moment upgraden is niet altijd handig omdat KLM in principe niet teveel business klasse maaltijden wil meenemen die men dan moet weggooien.
    Dus als je het echt last minute doet dan moet je ook nog de maaltijden regelen, bij operationele upgrades doet men dat dus en zie je aan het einde van de boarding nog wat maaltijden binnengebracht worden, maar de operationele upgrade is afgerond net voor het boardingsproces en dan heeft men een minuut of 25 om de maaltijden er te krijgen, lastig, maar niet onmogelijk omdat daar een proces voor is ingericht.
    Als jij 5 minuten voor einde boarding de upgrade dan koopt, dan krijgt men die maaltijden never nooit meer in het toestel, tenzij ze deze vertragen, en dat kost meer dan de upgrade oplevert, en een betalende upgrade passagier daarna vertellen dat er geen maaltijd is, die zal daarover gaan klagen.
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dat is waar maar als je ziet dat je gemiddeld 2 of 3 "takers" op zo'n vlucht hebt laadt je toch gewoon standaard die extra maaltijden? Qua kosten haal je die er weer dik uit met de upgraders (als je ze hebt).
    Ik ga er vanuit dat er iemand in Amstelveen is die deze rekensom wel heeft gemaakt maar mijn onderbuik zegt dat dat niet het geval is ;).

    Of aan de balie actief mensen een upgrade verkopen, gebeurt ook nooit. Bij een gezin van 4 is dat onwaarschijnlijk maar die twee boomers naar Cartagena?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    NYC-AMS Eco naar prem eco vanaf €330-600. Niet gedaan. Vroegerrrr (;)) was eco naar biz die prijs.
     
    Ruut en beuse242 vinden dit leuk.
  19. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    AMS-JFK of JFK-AMS is tegenwoordig regelmatig €1000+ om van Eco naar BC te upgraden (als Platinum). Voorbij zijn de dagen dat je nog eens een leuke aanbieding voor €250-350 kreeg...
     
    SanderDekker en Ruut vinden dit leuk.
  20. Rakesh

    Rakesh Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Gister vanuit Curaçao een upgrade aangevraagd op de AirPort. Was omdat we vlogen met een baby maar niet bij elkaar gezet konden worden. Prijs was 600€ per persoon. Ben op dit aanbod ingegaan al hebben we uiteindelijk met Miles betaalt 80.000(0e) en 40.000 (300e)
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina