AMS - JFK, KLM 787-10 Eco -> business €530 (vriend) Premium comfort -> business €320 (ik) Allebei gedaan
BCN-CDG, €119, niet gedaan om de ulti upgrade aan boord alsnog te krijgen. Op die manier had ik nog steeds een lege plek en konden alle 12 (!) personeel in uniform ook mee terug 2 piloten werden op 4b en 4c gezet en ik had rij 1 voor mijzelf… ik begreep deze even niet.
Met pinksteren naar LCY gevlogen, in de Embraer was/waren er geen business class (passagiers). Alle rijen vanaf rij 1 werden gevuld met economy passagiers. Het gordijntje bleef open en iedereen het zakje chips en kopje koffie/watertje. Gebeurt dat wel vaker? Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt in ieder geval.
Ik heb hetzelfde tripje gemaakt afgelopen weekend. Op de heenreis 3 rijen business, met in totaal 3 lege stoelen. Terugreis 1 rij business voor 3 passagiers (waarvan 2 geüpgraded), denk dat ze zonder die ene betalende passagier het gordijn ook open hadden gelaten.
Of de cityhopper doet het gordijn wel dicht als er niemand zit en gaat dan de service snel doen en de rest van de vlucht daar verstoppen. Dat zie ik ook wel eens.
Vroeger was het nog volledige service, nu een watertje en zoutje. Ik heb ook de trip naar LCY gemaakt met KLM afgelopen weekend. Uiteindelijk een kapotte Embraer voor de terugreis, dus met BA teruggevlogen.
PKX-AMS met China Southern. Eco naar business voor 8000rmb grofweg €1050,- per pax. En dat terwijl er een bordje staat met "big discount on upgrades starting from 999rmb". Moet zeggen dat ik 200€ korting op een de normale ticketprijs niet zou classificeren als een 'big discount'
Dan zaten we in hetzelfde toestel. Wat heb je gedaan? Zat zelf in business en vond de crew echt geweldig.
wat grappig, ja ik had het het gedaan naar business. Was een zeer aangename vlucht en alles liep top. De terug vlucht ook business met klm geboekt in de promo awards voor 40k en 240 euro.
Afgelopen weekend ook deze vlucht gehad, maar er was service door het cabinepersoneel. Gewoon mijn maaltijd gehad en gordijn dicht, het is wel krapjes als je een passagier naast je hebt. Verder prima.
Weer een nieuwe ervaring. Ik werd gisteren een uur voor check-in online mogelijk zou worden gebeld door KLM of ik misschien wilde upgraden met punten voor check-in open zou gaan. 55K aan puntjes voor DXB-AMS. Voor minder had ik het zeker gedaan. 1 sec na openen check-in gekeken, alles vergeven. Waarschijnlijk een andere hulplijn meer succes gekregen.