Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    AMS > BER €179,- van Eco Comfort naar Business, ondanks de sales pitch uiteraard NIET gedaan :D AMS-BER.png
     
    MichaelNight en ppt vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    En de kans is tegenwoordig ook klein dat er zo'n nette verzorgde dame naast je zit.
     
  3. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    vorige week BRS-AMS €149.
    slechts 1 rij BC en geen passagiers, ik zat op 2a.
    Na "boarding completed" ging gordijntje een rij naar achteren. :)
     
    Just_In_Time en Carel1 vinden dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat is hoe het zou moeten gaan, maar ik maak de laatste tijd mee dat de dames van de Cityhopper bij geen bezette stoelen het gordijntje toch dichtdoen en zelf na de 'service' daar gaan zitten eten en drinken om 12 minuten voor de landing nog even het vuil op te halen.
    Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling op deze manier.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat is mijn gevoel ook. Voorheen kwamen ze nog wel eens langs met een 2e service, maar daar zijn ze nu blijkbaar helemaal vanaf gestapt.
    Zal wsl wel met de hoge werkdruk te maken hebben.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    AMS-BOS KL met collega (platinum). Voor hem 579 euro, voor mij (ulti) 1199. Bedankt voor uw loyaliteit.

    Tarief in miles voor allebei 82700. Zitten ook in dezelfde boeking met zelfde tariefsklasse.
     
    Elgertje, MoonJ, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    :D
     
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Het is eigenlijk te triest voor woorden dat het systeem zo ingericht is.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    En tegelijkertijd ook heel logisch, dat is gewoon een rekensommetje.

    Ulti passagier is al loyaal dus hoeven we niet nog verder te binden, platinum normaal gesproken ook niet echt, maar wel meer dan een ulti, dus vandaar goedkopere upgrade.

    Dit is de reden waarvoor platinums vaak duurdere upgrades te zien krijgen.

    Is het leuk, nee, is het logisch vanuit de airline, zeker.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik weet niet of ik dit zo "logisch" vind..in mijn logica neem je die upgrade dan dus niet en blijft de stoel leeg...geen extra verdiensten voor de airline
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    JIJ neemt de upgrade niet, maar de airline heeft veel meer data over wie wel en niet een upgrade neemt, dus het is gewoon een rekensom op HQ en welke de hoogste extra revenue uitkomst heeft, die wordt het.
     
    VinceG, Ambtenaruh en Urbanjazz vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    En zo is het inderdaad maar net, en als de Ulti of Platinum dan toch wel de upgrade onverwacht neemt dan is dat mooi meegenomen.

    Men weet inderdaad uit het verleden of iemand wel of niet een upgrade neemt, en als de Business Klasse leeg is, dan is het heel interessant om een 'eendagsvlieger' een goede aanbieding te doen om voorin te zitten, zeker samenreizende 'eendagsvliegers' kunnen zo in de verleiding komen.
    Ozzietukker die voor de 12de keer dit jaar uit Waraw terugvliegt wil gewoon de ogen dicht en alweer landen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Het is wel het tegenovergestelde van wat DL doet met haar loyale klanten. Verschil tussen de bedragen die @arjen05 noemt zijn belachelijk. Maar goed, KLM denkt er anders over blijkt.
     
    Daeni, lloydje33 en MichaelNight vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik snap wel wat jullie bedoelen -actie vanuit generale marketing bevindingen door data mining enz.-. .Platis en Ultis zijn overigens per definitie geen eendagsvliegers. Bovenstaand voorbeeld ging over een upgrade aanbiedingsverschil tussen een Plati en een Ulti binnen eenzelfde boeking.

    Buiten de marketingtechnische verhalen door gladde IT-verkopers die rechtpraten wat krom is daargelaten is een Ulti individueel gezien ook gewoon een weldenkend mens. Die gaat niet als ulti zijnde, zoals in dit voorbeeld, 1100 bijschoeken terwijl zijn Platinum medereiziger in dezelfde boeking op dat moment maar 500 hoeft bij te betalen.

    De Ulti in kwestie die dit voorbeeld ons hier kenbaar maakte is blijkbaar volgens de thans alom tegenwoordige en daarom "o zo geweldige" maar ook zeer overschatte data-mining marketingprincipes een doelgroep. Toch heeft hij deze "mega-deal" gewoon geweigerd. Ik denk dat menig Ulti juist heel boos wordt -en terecht-. Net zoals de Ulti die dit hier verontwaardigd meedeelde..

    Er zijn nogal wat andere Ultis hier op dit forum..wie van jullie vindt dit een begrijpelijke en mooie deal? Zijn jullie ook zo begripvol? Wie van jullie accepteert zo'n "deal" en waarom?

    (Zeker , tenzij je Lady Gaga bent die het inderdaad niet interesseert en haar Platinum keffertje graag tegen een goedkoper tarief meeneemt).
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het is ook niet dat ik er mee eens ben, en waardering voor loyale klanten is zeer belangrijk, echter is het uiteindelijk wel zo dat de luchtvaartmaatschappij elke stoel voor de beste prijs moet verkopen.

    En als je ulti bent, of zoals mij bijna ulti, dan kies je ook uit gemak voor KLM, ik ga geen risico nemen met een Lufthansa of Budget Airliner over het algemeen omdat ik weet dat bij irregular ops KLM wel zorgt dat het goed komt.
    KLM weet dit ook, weet ook of een passagier een upgrade in het verleden genomen heeft, en kan daar de prijs op aanpassen.
    Er bestaat risico dat een loyale klant wegloopt, aan de andere kant, wat ik met KLM kan qua bestemmingen kan ook niet zomaar bij een andere, en het is ook weer zo dat als je Ulti bent je niet onderaan de loonlijst staat om het zomaar te zeggen.
    Er valt natuurlijk wel degelijk geld te halen bij die groep, maar dan weer niet bij ozzietukker.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Is het misschien willekeur? Wij hadden bijvoorbeeld op AMS-GDN 2 x drankservice en GDN-AMS maar 1x...
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad. Maar dat verkeerd op te vatten foutje in het syteem kunnen ze dus oplossen door in plaats van in een boeking niet eentje 1000 en eentje 500 te laten betalen maar allebei 750. Dan oogt het minder irritant. Ze zullen immers niet apart gaan zitten. Voor KLM is de opbrengst dan ook hetzelfde...
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dit was het precies. Mijn collega wilde graag upgraden voor deze prijs, maar niet in zijn eentje. KLM had 2x 579 euro kunnen krijgen en kreeg nu 0.

    Er was voldoende ruimte namelijk, van de 9 vrije stoelen bij check-in zijn er 4 gevuld met betaalde upgrades. De rest ging naar IPB en er bleef er 1 leeg.

    Heb de screenshots wel aan de senior purser laten zien, die heel erg verbaasd was.
     
    VinceG, Urbanjazz, Daeni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    En zo verdienen ze uiteindelijk minder want de IPB-ers betalen niets.
     
    Godenzoon14 en arjen05 vinden dit leuk.
  20. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Een platinum of ultimate is als eerste aan de beurt bij een operational upgrade (of heel soms door een leuke purser). Dat weten ze over het algemeen. Bereidheid om een upgrade te kopen is dan lager.
    Dan kun je toch ook zeggen dat je Plat/Ulti juist goedkopere upgrades moet aanbieden? Als een upgrade van 600 > 300 gaat, dan 'ga je voor zekerheid als je de upgrade niet krijgt'. Als het ipv 600 > 1200 euro wordt, dan doet niemand dat.
     

Deel Deze Pagina