Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. flyhigh123

flyhigh123 Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    AMS - Tokyo (Tussenstop in Seoul)
    Vliegtijd: 16 uur.

€999 of 99000 miles.

Miles + cash:
    749,25 + 25000
    499,50 + 49900
    249,75 + 74800

Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zou je dan niet voor Gold willen gaan door een paar keer direct business te boeken? Dan ben je een jaar verlost van de check-in upgrades om Sky priority te krijgen. Misschien dat het opgeteld uiteindelijk goedkoper is.

VinceG, LordH, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Die toestellen van Germanwings kan ik inderdaad bevestigen dat ik moeite had om mijn tas die onder de stoel voor mij lag nog aan te raken.
    Ik snap ook niet helemaal waarom men geen business verkoopt op die route, hoeveel moeite moet het zijn om aan boord dan nog koffie te serveren?

Wel valt het mij op dat ze nog voor het opstijgen de snacks hebben uitgedeeld, maar misschien is dat alleen op de Dusseldorf vlucht.
    Gelukkig hebben ze niet die gore kokosmacroon maar gewoon een lekker koekje en een 0,5 liter water en in de avonduren prima crackertje erbij.

4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Dat zal de Dusseldorf vlucht wel zijn, want op de STR > AMS vlucht doen ze het pas op kruishoogte. En dan gewoon full service qua drinken (bier/wijn/fris/water) en inderdaad een lekker chocolade koekje.

5. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Nadat ik Silver nog geen 2 weken terug behaalde (en daarmee de reset van XP kreeg) sta ik vandaag alweer op 52 XP, en heb een jaar om de 180 voor Gold te halen. Tenzij mijn werkgever/opdrachtgever me er uit gooit gaat Gold wel lukken ja. Met de AMEX FlyingBlue platinum card en AirFrance discount card krijg ik 100XP per jaar, dus heb effectief Silver for life ;-)

Ruut vindt dit leuk.
  6. LordH

LordH Newbie

Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    En ik lees net dat ik met de Air France Discount card sowieso SkyPriority heb?
    EDIT: Hun website zegt SkyPriority, maar de voorwaarden van SkyPriority zeggen alleen als je een ticket geboekt hebt met Discount pricing - dus alleen op vluchten van en naar Frankrijk? Erg ingewikkeld...

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Heb er een tijd terug alweer naar gekeken toen ik nog geen Elite plus status had.

Die card voor de Caribbean leek mij wel interessant maar het was toen inderdaad vertrekken vanuit Frankrijk. Ik vlieg een paar keer per jaar naar AUA maar volgens mij viel dat dan weer niet onder de Caribbean die AF bedoelde...

LordH vindt dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Geen KLM en niet bij check-in, wel interessante.

Finnair
    HEL > AMS met de A350, en hun gloednieuwe business cabine. €79,-. DONE!

Online via MMB ingelogd paar dagen van te voren en gekeken naar business upgrade availability. Kon voor €79,- maar helaas was alleen internet banking mogelijk als betaalmethode - debit/credit kaart kon momenteel niet. Dus ik bellen en kreeg een medewerker aan de lijn die zei dat ik via de telefoon wel met kaart kon betalen. Echter was de upgrade in het systeem bij hem 250,- en toen ik over €79,- vertelde, zei hij dat dat niet kon en een fout zou zijn.

Ik toen maar op internet banking geklikt, denkend dat het niet ging lukken omdat ik geen Scandinavische bank heb - was zowaar Revolut ook een geaccepteerde bank! Dus binnen 5 minuten alsnog voor dat 'onmogelijke' tarief een upgrade voor de +-2.5 uur vlucht gehad. Zie het resultaat hieronder. Had de gehele tweede cabine voor mijzelf. :D

Laatst bewerkt: 25 sep 2022
  9. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Geweldig!

MoonJ vindt dit leuk.
  10. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    ik heb de plat lijn gebeld of het mogelijk is een economy comfort stoel boeken met mijlen voor mijn moeder (explorer) op het zelfde PNR. ja het kan, maaaaaar voor 26k. Route: AMS-DPS. Jeetje het is duur. Met cash voor explorers het is EUR 130

11. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Ja, dat is de normale prijs voor economy comfort - bedrag afhankelijk van de afstand. Als je een Amex plat FB credit card hebt zou je je moeder KLM FB Plat kunnen maken dmv Plat for 2, dan is het "gratis".

petercs en LordH vinden dit leuk.
  12. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hoi Robert,

echt goede punt! we vliegen 1-2 keer per jaar samen, dus het zou zin hebben. Volgend jaar ga ik erover nadenken.

13. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    445
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, want het is 130 euro one way, dus als je 2x die kant op vliegt kost dat 520 euro...

14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Kunnen die stoelen helemaal tot een bed worden getransformeerd? Het lijkt één geheel zo op het oog?

15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.636
    Trofeepunten:
    428
    Die stoelen van finnair in de A350 kan je of overeind doen of helemaal plat. Niks er tussen in.

16. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Interessant om te lezen dat een Economy Comfort stoel EUR 130 kost voor een vlucht van ca. 16 uur (AMS - DPS).
    Voor AMS - CUR vraagt KLM EUR 165 (ca. 10 uur vliegen).
    Waarschijnlijk is er op die laatste route meer vraag naar?

17. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Heb je misschien ook UXP’s voor de discount card gekregen naast de reguliere XP’s?

18. Mihajlo123

Mihajlo123 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Vorige week:

TRD-AMS: 125 euro Economy --> Business (niet gedaan)
    AMS-LAX: 250 euro Economy --> Premium Comfort (gedaan)
    ATL-AMS: 1299 euro Economy --> Business (niet gedaan)

19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    @Escape ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je bij de discount pass geen UXP krijgt.

discountpass.png

Escape vindt dit leuk.
  20. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Met QR, BRU - DOH in 787. 440 euro of 44k avios. Had 44.250 avios ''over'' en denk dat, gezien ik naar de F1 moet, de rest van de vluchten rond dit weekend in business vol zitten. Gedaan dus.

Amsterdam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina