Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Bij vertrek in Amsterdam begrijp ik dat, maar Kopenhagen lijkt me niet bepaald een KLM hub.

Verkassen naar rij 7 had zin: Niemand naast mij. Economy was helemaal gevuld. EC vrijwel overal 1 per 2 stoelen, net als Business.

En we vertrokken 15 minuten eerder. Werd al vanaf dik een uur voor de vlucht aangekondigd. Uiteindelijk zelfs 25 minuten eerder in Amsterdam en dat voor zo'n korte vlucht, top.

2. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Ik schakel dan naar de AirFrance app. Die geeft eigenlijk altijd wel de seatmap terwijl KLM app dat vertikt.

michiel1, Ruut en arjen05 vinden dit leuk.
  3. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad... het was met de bus

4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ik zal volgende keer even een screenshot maken! Ik heb bijna altijd op het airport als boarden nog (lang) niet begonnen is en ik naar de seatmap wil gaan, er een wolkje staat dat de seatmap niet beschikbaar is (als je dus klikt op wijzig stoel). Ik ga volgende keer even, mocht dit gebeuren, doen wat @Ozzietukker zegt over online proberen via de KLM site zelf. Voor Covid kon ik echt namelijk tot 5 minuten voor boarden nog snel wijzigen naar een stoel waar het middenstoeltje vrij was. Vaak achterin, maar dat heb ik er voor over. Liever wat meer achterin met een middenstoeltje vrij, dan voorin met de ellebogen tegen elkaar aan. :D

5. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    AMS > GRU
    Upgrade naar BC
    €549,- / 78400 miles p.p

Niet gedaan en maar goed ook, uiteindelijk gratis de upgrade gekregen samen met m’n vriendin :eek:

Full flat kan ook weer van de bucketlist :cool:

coenvh, michiel1, MichaelNight en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Online lukte mij vandaag ook niet om te kijken of er nog lege stoelen waren toen de eifoon klm app inderdaad jouw genoemde wolkje toonde.
    Maar gelukkig werkte de tablet wel en kon ik in de 737-900 van rij 6 waar iemand terwijl de gangpad plaats nog vrij was op de middenstoel had ingechecked naar rij 8.
    Dit wilde ik graag zo laat mogelijk doen omdat de 737-900 nog wel eens last minute wordt geruild voor een 737-800 en dan wil ik niet op rij 8.
    Als je in de tablet gewijzigd hebt dan ziet de eifoon klm app het wel en krijg je wel de nieuwe boarding pass.

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Zo, da's voor het eerst dat ik lees over een gratis intercontinentale vlucht upgrade! Welke status heb je?

Ruut en theflyingrobman vinden dit leuk.
  8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah shit, toch maar een tablet aanschaffen dan...:p

9. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    IF primeur dus :D heb Platinum.

lloydje33, MoonJ en Ruut vinden dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    Je achternaam is dan vast Elbers? :D

VinceG en theflyingrobman vinden dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Nou, paar dagen voor vertrek zie ik opeens dit op de Seatmap. Van 1 Rij EC zijn nu opeens nagenoeg alle rijen EC geworden, op rij 1 na. Helaas als Gold Member moet ik 8 euro betalen voor een stoel, maar is het wel waard om op rij 2 te zitten. :)

12. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Dit is bijna altijd het geval - paar dagen voor vertrek schatten ze definitieve grote J/EC in, en dan komen er veel extra rijen vrij. Vaak meer rijen EC naar voren, die dan erg rustig blijven als de vlucht niet vol zit, want statuslozen krijgen deze stoelen pas gratis als alle andere stoelen vergeven zijn :)

Wow, nice!! Was de vlucht overboekt?
    Heb paar jaar terug één keer als FB Gold een upgrade naar J gekregen op AMS-YYC in de dreamliner. Zo'n foutpiepje bij boarding, en dan 'we hebben een nieuwe stoel voor u'... Eerste keer lie-flat J was dat, wilde daarna niet meer terug :D

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou rij 3 kiezen als ik jou was. Als de vlucht vol(ler) is, worden de laatst inchekende passagiers op de 1e rij EC gezet. Dus grotere kans op een buurman/vrouw op rij 2.

MoonJ vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Mijn ervaring is juist, als er maar heel weinig 'Business Klasse' stoelen beschikbaar zijn, dat de vlucht redelijk vol zit en elke stoel kunnen gebruiken.
    De beste graadmeter is natuurlijk de check-in zelf, als je daar ziet dat je bijvoorbeeld in een 737 in totaal 5 rijen C hebt, met geen of een enkele stoel bezet, dan zit Economy zeker niet vol, en doordat er dan wel minder EC stoelen beschikbaar zijn maar de andere rijen voorin ook betaald zijn blijven die dan ook leeg.
    Dit alles om te voorkomen dat er teveel mensen voorin zitten, want voor load en balance is dat wel handig, want hoewel er ruime marges zijn, wil je de passagiers vooral zoveel mogelijk in het midden van het vliegtuig en zowel voor als achterin bagage kunnen laden.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. theflyingrobman

Leuk Bevonden:
    564
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk niet overboekt, daar waar de upgrade pas volgende toen er niemand meer het vliegtuig in kwam. Van wat ik kon zien was de gehele economy klasse wel zo goed als vol, met maar een beperkt aantal EC stoelen vrij (wij waren overigens niet de enige geluksvogels, twee andere afzonderlijke passagiers kregen ook de upgrade naar BC).

Na de interne verhuizing werden de overgebleven EC stoelen snel gevuld. Dus ik vermoed dat een x aantal passagiers graag de massa wilde ontvluchten en interesse hadden in een betaalde EC upgrade en dat de snelste weg om dit mogelijk te maken was om een aantal geluksvogels naar BC te verhuizen.

Het is wel akelig comfortabel zo'n BC stoel, ik overweeg nu dus ook om voor de terugreis eens te bellen om te zien of er nog een betaalbare upgrade in het vat zit :p

danfl44, lloydje33 en MoonJ vinden dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Goede tip, dankjewel! Dit zal dan alleen in het geval zijn als alle normale Economy stoelen vol zitten toch, dat ze dan pas EC gratis weggeven aan die laatst incheckende passagiers? Had ik het volgens mij laatst nog over hier ook. Wel gek eigenlijk, dat op zo'n manier laat inchecken wordt 'beloond'. :p

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Die stoelen geven ze idd pas weg als de rest van economy vol zit.

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.635
    Trofeepunten:
    428
    AMS-LCY 149 euro
    Nee dankje ik zit prima op de emergency row met vooralsnog niemand naast me

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.067
    Trofeepunten:
    223
    Geldt dat ook voor WBC?
    Ik bedoel ik zit op 10A dus als ik dan op het laatst in-check ze mij dan wellicht verplaatsen naar WBC?

Vertrek over een week naar AUA maar volgens seatplan lijkt het een volle vlucht te worden in de 777.

20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Een upgrade wordt uitgegeven op basis van status. Ik heb al genoeg keren gehad dat ik een bepaalde zitplaats had in de EC, en bij het boarden dat je dan een andere stoel krijgt toegewezen.
    Of eigenlijk, dat gebeurd in de regel net voor boarden begint, als je dan in je app kijkt zie je of er een stoelwijziging is en kan je zelfs de nieuwe boarding pass in je app krijgen, ik geef dat altijd wel aan, want voor OPUP liggen nieuwe boarding passen klaar, en anders snappen ze niet dat ie blijft liggen als je gewoon met je boarding pass door het poortje scant en gaan ze in het toestel naar je zoeken.

De EC plaats die je had wordt op dat moment dan inderdaad aan een passagier die op 'standbye' stond toegewezen, en dat zijn wel vaak de passagiers met de 'laagste status' en die laat zijn met inchecken, die kunnen op die manier wel een goede stoel krijgen.
    Maar dat is geen weg die je wilt bewandelen, want er is ook kans dat je niet mee kan, en hoewel daar een vergoeding tegenover staat, dat is voor mij eigenlijk gezien het werkschema onmogelijk.

Urbanjazz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina