Ik krijg aan boord op Europese vluchten als Ultimate bijna altijd een upgrade - ik denk 3/4de van de vluchten. Meestal pas aan boord en niet van te voren!
Yes, vlieg om 11:15 uur. Heerlijk weekje gehad in Portugal. Graadje of 15, strak blauwe lucht, restaurants gewoon open…
correctie MXP-CDG € 0 Zojuist kreeg ik een gratis upgrade, af en toe is een vriendelijke knipoog en een glimlach genoeg….
Heen KLM - EC+ (5 van de 16 plekken BC vrij), rest vliegtuig 70% bezet - zit tot nu toe alleen op rij 5 Terug AF - Stoel bij nooduitgang (4 van de 16 plekken BC vrij - allemaal op rij 4, maar eigenlijk 8 - rij 2 en 3 hebben 4 passagiers een stoel alleen, rest niet te boeken), rest vliegtuig 25-30% bezet - zit tot nu toe alleen op de exit rij
Maandag AMS- Manchester KLM in de app € 69,- Bij de Skypriority check in was de koffer te zwaar en kosten daarvoor € 75,- Gevraagd naar de business class upgrade vanwege hogere bagage allowance, maar dat kon niet bij de check in balie en moest daarvoor naar de servicebalie. Ik kon op dat moment zelf ook niet in de seat selectie module in de klm app. Had geen zin om nogmaals in de rij te staan en dus de bagagekosten maar betaald. Even later zie ik in de app alsnog de upgrade weer staan….
OSL-AMS voor 149 euro. Zeker niet. Overigens in Business class zat 1 persoon van de 16 stoelen beschikbaar.
De reden dat je de 'business' klasse zo groot houden heeft te maken met de gewichtsverdeling. Want men weet uit ervaring dat een gemiddelde passagier vooral zo ver mogelijk voorin wil zitten, dus als het gordijntje zo ver mogelijk naar achter zit kunnen die niet geboekt worden, want met de prijsstelling weet men ook hoeveel passagiers voor dit bedrag eventueel een upgrade kopen. Dit vind ik wel eens frustrerend als je in een relatief leeg 737 toestel zit, en dat dan alleen rij 6 van EC te boeken is, met als gevolg dat die dus helemaal vol zit, en de rest van het vliegtuig leeg. De ervaring of een vliegtuig leeg blijft heb ik dan weer wel, dus op een gegeven moment zie je wel dat een toestel leeg blijft en dan wil ik nog wel eens rij 7 of rij 8 boeken als die dan voor mij alleen is, want ook die plaatsen blijven over het algemeen over omdat je daar ook voor moet betalen en niet statushouders dan ook prima zitten op rij 10 of 11 (wat overigens geen goede rij is, zeker niet aan de linkerkant bij de 737-800 of -900 toestellen)
CDG - DXB in 777: 609 voor FB Gold, 599 Silver. Niet gedaan. DXB - CDG in 787: 629 voor zowel Gold als Silver. Gedaan.
03FEB BLL-AMS €149 2x2 configuratie en alleen rij 1 is business class. Rij 2 t/m 7 zijn Economy Comfort, maar er is nu iemand naast mij komen zitten op rij 3 in terwijl bv. rij 7 nog leeg was. Dus ben maar verkast (moet nog meer reizen en Covid-19 is nog niet bepaald voorbij).
Ik heb altijd het idee dat dat mensen zijn die aan de balie een plek vragen zo ver mogelijk voorin en niet deze plek zelf (kosteloos) kunnen selecteren. Daarom vermijd ik eigenlijk altijd de rij net na de BC, want de kans is groot dat je dan dus iemand naast je krijgt. En Covid of geen Covid, ik zit het liefst neit met direct iemand naast me.
In mijn geval is het een vlucht voor morgenavond, dus het is vast niet via de balie gegaan. Ik zit niet op de eerste rij na business en er waren nog dubbele stoelen niet bezet. Dus er zit echt iemand naast mij die deze plek gekozen heeft en het dus niet erg vindt om naast iemand anders te zitten als het ook kan naast een lege stoel.