Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    43
    €600 ish dacht ik. WBC was in de weken ervoor al vrij vol geboekt waardoor eerder upgraden niet mogelijk was. Was zo blij met Sky Prio op de luchthaven, 2 balies open voor SP en 3 voor de rest, en iedere reiziger had gedoe met de formulieren waardoor de andere rij achterlijk lang was.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    484
    Trofeepunten:
    288
    DXB-CDG op de AF659 afgelopen vrijdagochtend €750 voor business class stoel. Premium economy was €275. Allebei niet gedaan.

    Vlucht is uiteindelijk geannuleerd en vervolgens 15 uur vertraging tot volgende vlucht..
     
    Urbanjazz, Thijsk en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. DuckDuck

    DuckDuck Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    PTY-AMS, €499 / 71100 miles.
     
    Urbanjazz en michiel1 vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    637
    Leuk Bevonden:
    603
    Trofeepunten:
    123
    Miles aan de dure kant, cash vind erg redelijk!
     
    Urbanjazz en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.324
    Trofeepunten:
    203
    BLQ-AMS 59,- in een embraer. Laat maar!
     
  6. DuckDuck

    DuckDuck Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Uiteindelijk voor een combinatie van die twee gegaan ±100.000 miles + €250 voor twee.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    1.156
    Trofeepunten:
    303
    In dat geval zou ik alleen voor de optie in geld hebben gekozen. Voor 100.000 miles heb je soms met geluk ook een 2x een enkele reis met een award ticket.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. DuckDuck

    DuckDuck Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ik vloog niet alleen en met mijn miles donatie was het voor de ander ook een behapbare ervaring. Het waren de miles in ieder geval dubbel en dwars waard ;)
    Daarnaast bedenk ik mij nu ook dat ik nooit miles gebruik om tickets te kopen. De laatste paar jaar alleen een upgrade. Award tickets zijn er nooit voor bestemmingen waar en wanneer ik wil.
     
  9. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    331
    Trofeepunten:
    63
    elke KL/AF bestemming kan je met miles boeken, alleen zijn veel bestemmingen nooit in de promo.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    821
    Leuk Bevonden:
    1.080
    Trofeepunten:
    203
    Ik denk dat het daarom niet altijd interessant is om miles te gebruiken. Dan is het gewoon betalen voor het ticket interessanter.

    Ik gebruik ze enkel alleen voor enkele reizen, want ook kort voor vertrek blijken die wel de normale of eventuele award prijs te hebben, in tegenstelling tot de tarieven, die voor enkele reis normaal al hoger zijn of zelfs voor retourvluchten met een willekeurige retourdatum betaal je kort voor vertrek altijd meer dan de milesprijs, tenzij de vlucht echt vol zit.

    Want mijn modus operandi is om altijd in de goedkoopst mogelijk boekingsklasse te boeken, en als het dan een keer nodig is de 'bittere pil' in prijs te betalen als ik onvoorzien langer moet blijven en een ander ticket moet boeken, dan is het gebruiken van miles hiervoor echt een uitkomst.
    Maar als je nooit onvoorziene langere verblijven hebt dan is het gebruiken voor upgrades mogelijk weer interessanter.
     
    Urbanjazz en MoonJ vinden dit leuk.
  11. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    33
    Heb nog niet eerder in dit topic gepost en hoop dat het hier thuishoort.

    Heb via de mail een Business Class upgrade offer gekregen voor Colombo-Doha (5 uur durende vlucht) met Qatar Airways in A330 voor 200 euro. Is net boven 2000 Miles en daarom wellicht interessant voor British airways TP’s. Reguliere tarief is 650 euro en mn economy ticket kostte 190 (inclusief aansluitende vlucht met Oman naar MCT). Is dit een interessant aanbod of vrij gewoon? Lounge toegang is het me niet om te doen, meer de vlucht zelf. :)
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.823
    Trofeepunten:
    253
    Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, gaat je ticket naar boekingsklasse P: 75% miles de Business Class tierpoints bij BAEC en geen lounge toegang. Maar met je Priority Pass kun je natuurlijk toegang krijgen tot de prestigieuze lounges die CMB rijk is :D.

    Voor wat betreft het bovenstaande: @JustinCase kan dit wellicht bevestigen.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Dat is ook mijn ervaring.

    Als het voorkomt dan betaald de zaak dat dus dat probleem heb ik niet zo.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    821
    Leuk Bevonden:
    1.080
    Trofeepunten:
    203
    Mijn werkgever of in sommige gevallen opdrachtgever betaald het uiteindelijk ook, maar ik werk met een travelbudget, en dan is het wel handig om daar binnen te blijven.
    Het is een persoonlijke keus, want ik kan niet overal bonnetjes voor krijgen, laten we het zo zeggen, als de landen waar ik kom goed ontwikkeld waren en dezelfde standaarden als West Europa hebben, dan was ik niet nodig.
    Probeer bijvoorbeeld maar eens in Georgië of wat andere oude Sovjet staten van de taxichauffeur een bonnetje te krijgen...
    En daarnaast, of eigenlijk het meest belangrijk, als ik binnen bepaalde kostenplaatjes kan blijven, dan is dat voor mij natuurlijk ook interessant.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    637
    Leuk Bevonden:
    603
    Trofeepunten:
    123
    Ik weet niet of Qatar, voordat ze alle A330's hadden uitgefaseerd, de nieuwe stoelen in de 2-2-2 opstelling in alle toestellen hadden geretrofit. De 'oude' stoelen in de A330 zijn/waren namelijk wel echt oud en angle-flats. Desalniettemin vind ik 200 euro voor een 4-uurs vlucht niet verkeerd voor een Business upgrade en altijd een stuk beter dan Economy natuurlijk. Ter vergelijking:

    Oud
    [​IMG]

    Nieuw
    [​IMG]

    Let wel op dat je geen loungetoegang krijgt inderdaad bij een upgrade / business ticket in de goedkoopste tariefklasse.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  16. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    13
    Alhoewel ik van een "reguliere" taxichauffeur in die landen niet een bonnetje hoef te verwachten, kan ik vaak rekenen op apps zoals Uber, Yandex en Grab. Ik begrijp echt wel wat jij bedoelt, maar in sommige frauduleuze landen krijg je bij het afrekenen tegenwoordig een bonnetje met daarop een qr-code waarmee je kan verifiëren dat deze transactie bij de belastingdienst is aangemeld. Dat hebben wij in Nederland dan weer niet.
     
  17. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    180
    Trofeepunten:
    33
    Dank voor je uitgebreide reactie! En ook @Bijzonderetickets bedankt. Zal nog even onderzoek doen naar het toestel. Als ik besluit om hem vooraf te laten schieten, dan vraag ik nog na bij de check in counter. Kan nooit kwaad :)
     
  18. Robinho

    Robinho Blue Tier

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Iemand die weet hoeveel miles Economy > Business upgrade is bij KLM op AMS-CPT?
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    831
    Trofeepunten:
    123
    Er zijn geen vaste "prijzen" meer. Het is nu afhankelijk van de load, van je ticketprijs en helaas ook van je status.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    637
    Leuk Bevonden:
    603
    Trofeepunten:
    123
    Het was geen OLCI upgrade maar denk toch waardevol om hier te posten.

    Had een multicity ticket AMS - MDE gekocht (met overstap op CDG en BOG) in Business, en terug vanaf CTG - AMS in Economy. Dit was mogelijk door de multicity ticket op Economy te zoeken, dan te kiezen voor het reclame plaatje van 'Vlieg in stijl in business class voor maar *bla bla*. De terugvlucht koos ik Economy maar dit moest om een of andere reden Flex zijn - ik kon geen Light of Standard kiezen, welke ik jammer vond omdat ik die Flex voorwaarden en koffers niet nodig had. Enfin.

    Toch even gebeld hoeveel het zou zijn om ook de terugvlucht te upgraden naar Business. Momenteel zat ik op Business heen Economy terug op €1.271,-. Als ik met miles de terugvlucht CTG - AMS wilde upgraden, was dit een whopping 110.000 miles. In cash was het €455,-. De cash-prijs viel me erg mee, echter had ik natuurlijk al 100-200eu meer betaald voor een Flex Economy ticket op de terugreis dan Light tarief. Maar ben doordat het een nachtvlucht is én de 50% bonus XP m'n Gold status tot 2024 veiligstelt, toch overgehaald.

    Lang verhaal kort: de cash prijs bij het vooraf upgraden van je ticket (niet check-in) kan dus echt drastisch verschillen met de miles prijs. Heeft iemand enig idee waarom ik Economy flex 'moest' kiezen voor de terugweg, en niet light of standard kon doen?
     

Deel Deze Pagina