Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    BOD - AMS weer het standaard aanbod, eerst 149 euro en uiteindelijk verlaagd naar 59. In het vliegtuig was BC leeg. Samen met twee andere platinum passagiers door de purser naar voren gehaald.

    Zo krijg je jaren geen enkele upgrade en zo is het op deze route bijna elke keer raak.
     
    Ambtenaruh, michiel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ben benieuwd wat ze op je terugreis vragen. Bij mij was dat vorig jaar 649,--.
     
    DuckDuck vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Slightly off-topic, maar ik heb enkele van de upgrade prijzen voor check-in opent gevonden. Als er beschikbaarheid is in de o-klasse kost upgraden vanuit economy tussen de 15.000 en 60.000 miles per enkele reis op de routes tussen AMS en het Caribisch deel van het koninkrijk. Grofweg betekent dat dat indien er beschikbaarheid is, retourtickets tot 850 euro in economy te upgraden zijn voor 60.000 miles per enkele reis, tickets rond de 1000 euro voor ergens rond de 30.000, M en U-klasse zijn 25.000 miles, en de duurste economy tickets (in ieder geval klassen Y en B) voor 15.000.
    De kans dat je in een hoge boekingsklasse zit op deze routes is niet zo groot, want er is veel beschikbaarheid in economy. Maar als je 3 dagen voor werk gaat, zonder zaterdagnacht, zou dat ticket bijv in U-klasse kunnen zitten. Of als je kort voor vertrek boekt natuurlijk, maar dan is de o-klasse vaak niet meer beschikbaar.
     
    Timo, Urbanjazz, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zijn ergens de boekingsklasse op volgorde van 'hoog naar laag' te vinden bij KLM? Net een Flex ticket in volgens mij fare klasse X gekocht, ben wel benieuwd hoeveel t me dan gaat kosten qua miles om te upgraden naar business (heen is business, terug economy flex)
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hoog naar laag:

    Biz J C D I Z O
    Economy Y B M U K H L Q T E N R V X

    Dit is voor intercontinentaal, kan iets verschillen met Europa, en vertrek AMS. Kan zijn dat je als je vertrekt in de VS nog een promo-klasse ziet (G). Jouw X klasse is de goedkoopste economyklasse met vertrek AMS dus upgraden vanuit daar is het duurst. Je ticketopties (light/standard/flex), bagage of stoelopties staan hier los van.
     
    MoonJ, VinceG, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een aan AMS-CUR voor 579 euro / 72400 miles bij checkin. Oorspronkelijke ticket was B-klasse en aanbod voor het inchecken was 25000 miles (vanwege hoge boekingsklasse). 8 stoelen beschikbaar. Ik dacht eerst dat de prijzen bij checkin ook omgekeerd evenredig zouden zijn met de prijs van je economy ticket, maar dit bedrag is exact even hoog als bij goedkope tickets in X of G.
     
  7. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Terug vlieg ik niet via AUA maar direct vanuit PTY. Op deze manier was het ticket €550 ipv bijna €1500 (3 dagen voor vertrek geboekt).
     
    Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah oke, wat gek dat een flex ticket (duurder ticket) in dit geval dus helemaal geen invloed heeft op je boekingsklasse. Want ik heb dus de laagste.

    Had even met AF gebeld hoeveel het zou zijn om nu te upgraden (die Economy Flex leg van Cartagena - Amsterdam). 110.000 miles ( :confused: ) of €466,-. Het geldbedrag is erg redelijk maar het milesbedrag is duizelingwekkend. :D
     
  9. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Heb een paar keer CUR-PTY-AMS overwogen ipv direct CUR-AMS, maar nog niet gevlogen, heeft iemand hier ervaring mee. Hoe is de stop-over, maw is het een makkelijk vliegveld om over te stappen?
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    Ja vrij simpel, je hoeft geen controles door etc. Dus voor een veel goedkopere prijs zou ik het zeker overwegen.
     
    Escape vindt dit leuk.
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Meermaals gevlogen vanuit verschillende vertrekpunten (waaronder CUR). Een van de best georganiseerde luchthavens qua boarden (op KLM vlucht).
     
    Ambtenaruh en Escape vinden dit leuk.
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Tja wat zal ik ervan zeggen. Als je geld wil besparen, vooral doen. Je hebt verder een extra vlucht van meer dan 2 uur, een overstap van rond de 4 uur, en een KLM-vlucht van een uur langer. Aankomsttijd AMS is meestal gelijk aan de KLM-vlucht die rond 21.00u op CUR vertrekt, maar nu vertrek je al om 13.15u in CUR.

    PTY is een vrij chaotische luchthaven met smalle doorgangen en beperkte lounges. In de lounge waar je via KLM in kunt, zijn alleen wat snacks te krijgen en geen warm eten. Het is wel een van de weinige plekken met werkende wifi op de luchthaven. Voor een overstap van 4u niet echt comfortabel. Het kan erg warm zijn op de luchthaven en als gates veranderen, kom je daar vaak pas achter bij de gate. Ik heb er een overstap bijna gemist. omdat wifi buiten de lounge niet meer werkte en KLM een gate-change via de app en mail had doorgestuurd vlak voor vertrek. Ik liep naar de oorspronkelijke gate en daar stonden zo'n 30 Nederlanders, tot er ineens iemand aan kwam rennen: your gate is closing! Totaal andere gate. Iedereen rennen naar die andere gate op een luchthaven waar het toen 28 graden was binnen.

    Ik zou die PTY-route aanbevelen als je serieus geld kunt besparen en je laatste vakantiedag op Curaçao niet mist (10.30u op de airport zijn of 18.30u maakt wel uit), of als je de rum van de maand wil proberen in business class bij Copa :D
    Let wel even op de inreisdocumenten voor Panama, want je gaat weer door een extra land qua Covid-vereisten. En je komt op Schiphol ook uit een ander land binnen, niet meer binnen het koninkrijk.
     
    Escape vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dit is inderdaad bij mij een van de redenen geweest dat ik heb gekozen in Maart voor een directe vlucht naar Colombia via Parijs i.p.v met KLM via Panama, omdat ik bang ben dat ik dan opeens ook moet gaan voldoen aan (Covid)eisen die voor zowel Panama als Colombia gelden. Vooralsnog ziet het eruit alsof ze redelijk hetzelfde zijn maar we weten allemaal dat dit erg snel kan veranderen!
     
    Escape vindt dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    In november nog gedaan, scheelde mij 500 EUR, daar voor nog wel wat extra XP's meegepakt.

    Voor de rest zoals @arjen05 schrijft, de lounge is waardeloos.
     
  15. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Wist niet dat je XP’s kon krijgen met Copa?
     
  16. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    LED - AMS, €129, niet gedaan.

    Beetje off-topic, maar voor mij was dit de eerste vlucht in een retrofitted 737-800 en op die toestellen hebben alleen de eerste 6 rijen verstelbare hoofdsteunen en gevoelsmatig iets betere stoelen. Ik had al vaker met de 4 "nieuwe" 737s gevlogen en daar waren alle rijen uitgerust met de fijne stoelen. Ik vind het zeker een reden om voor een EC Comfort-stoel bij te betalen, mits beschikbaar.
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Niet slecht voor een 3-urende vlucht denk ik zo, echter weet ik niet hoeveel Economy Comfort kost op zo'n afstand/duur in een narrowbody. Als dit maar een tientje is zou dat meer dan sufficient zijn.
     
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    ORD-AMS $689 in het vliegtuig.
    Niet gedaan aangezien we bulkhead in de 330 zaten en de rij achter ons ook nog vrij was (niet voor lang natuurlijk ;))
     
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Foei :p
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    De extra XPs zitten 'm in PTY-AMS. Dat is 12 XP vs CUR-AMS 10 XP.
     
    Escape vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina