Vandaag AMS-JFK voor mijn moeder (explorer) 599€, voor mij (platinum) 899€ Wanneer gaan we demonstreren in Amstelveen voor Equal Rights?
Vandaag AMS-BRU. 122 voor upgrade van EC comfort naar BC. Uiteraard niet gedaan. 10 pax in vlucht, je kon een hele rij in EC voor jezelf nemen als je wilde
Toch klopt de prijs dan wel, want je kan het wel voor een lager tarief verkopen, ervaring leert dat er maar weinig mensen het aanbod accepteren. Dan kan je beter 1 stoel verkopen voor E129 dan 2 stoelen van E49. Andersom geldt ook, als je overboekt bent in de economy klasse, dan maak je de deal in C wel aantrekkelijk zodat je niet operationeel hoeft up te graden. Want ik zie regelmatig E89 of E99 vanaf Istanbul of Kiev, en dat is op zich een prima prijs, en daar heb je zeker ook wat mensen die deze upgrade nemen, want anders moet je een ozzietukker gratis voorin gaan zetten,
Eens. Ik heb genoeg collega's die een aanbod in EBC voor 129 euro accepteren, maar dat zijn geen mileage runners, die moeten gewoon efficient van a naar b. Als ze op een vlucht AMS-CDG zitten, dan moeten ze in Parijs zijn. Ze zijn ook niet verliefd op KLM en hebben geen status daar, want vliegen op de tijd die het beste uitkomt en de snelste route. Als de policy een economy vlucht is en voor 129 euro (meestal zit je dan al op een duurder ticket omdat je hebt betaald voor stoelkeuze of economy comfort dus wordt het 100 ofzo) heb je priority security, loungetoegang, minder wachten bij aan boord gaan en van boord gaan, evt. prioritylabeltje op je bagage. Al me al sprokkel je her en der wat minuutjes en als je over hele linie een uurtje bespaart en wat meer kunt werken, is die 100 piek snel terugverdiend. Een andere collega heeft ooit gebruikgemaakt van zo'n 50 euro aanbod om te upgraden op LCY-AMS en kwam daarna in een totale chaos terecht vanwege mist en onstuimig weer, waardoor er gedurende 30 uur geen vlucht te krijgen wat uit Londen. Amex kon ook niets betekenen (boekt u zelf maar iets en declareert u maar). LCY was dicht, Eurostar volgeboekt 3 dagen lang. Vanwege zijn geupgrade stoel werd het als biz passagier behandeld: dus veel beter hotel aangeboden gekregen en als eerste geholpen. Werd omgeboekt naar een vlucht vanaf LHR anderhalve dag later, terwijl een andere passagier pas weer een dag later terug kon. Die collega pakt nu ook altijd die 100 euro upgrades als ze er zijn. Maar 800 euro voor een direct retourtje biz intra-Europa wordt teveel. We zitten hier met een select clubje frequent flyers, er zijn 15 gold of platinum leden aan boord van zo'n intra-Europese vlucht, waarvan de helft al geboekt biz zit en de andere helft een niet zo spannend aanbod krijgt, maar bij die andere 150 passagiers zitten wellicht 1 of 2 mensen zonder status die wat tijd en comfort winnen met die upgrade. Daar zit de winst voor KLM.
Nope. A. Route is net weer open b. Vlucht zal wel druk zijn C. Winstmaximalisatie, er hoeft maar 1 gek te zijn die heb wel boekt..
Nouja, gek. Het is veel geld. Maar een retour AMS-LAX met KLM kan je zo tussen de 4000,- en 6000,- kosten. Als ik nu willekeurige dagen pak, kom ik op 5500,- uit. 1300,- lijkt wel redelijk in verhouding te zijn dus.
€99 naar Kyiv. Niet gedaan. Ik denk dat KLM boos was dat er slechts 1 upgrade verkocht werd, want rij 3 bij boarding werd opeens bc en die volle rij kreeg andere plekken zoals 9d, 8c toegewezen. Ook ik werd van zitplaats 4f naar 7f gezet, bij boarding was die plek vrij, maar omdat rij 7 leeg was toch daar gaan zitten, al gaf de purser aan als je wil mag je op je oude plek zitten, die had zijn handen vol aan een groep Fransen die nog achter mij waren gezet. Rij 7 wordt verkocht voor extra geld omdat ze voorin de cabine zijn, maar ik vond de beenruimte echt minimaal, is ook alweer een tijd geleden dat ik op een ‘normale’ plek zat, en met een rijtje van 3 is het wel te doen, maar als het toestel vol zit dan wordt ik daar niet gelukkig van.
Moet ik nog overwegen, ik zat goed, mocht op mijn oude plek. Purser maakte veel goed. Wel is de reden raar, heeft niets met configuratie te maken, divider kon gewoon rijtje naar voren, ik vermoed load en balance redenen. Al heb ik daar een professionele mening over, op passagiersvluchten maakt dat vooral in theorie wat uit.
BOD - AMS vandaag voor 149 euro. Niet gedaan natuurlijk maar in het toestel uitgenodigd om voor het gordijntje plaats te nemen. Als enige en daardoor een gezellige vlucht met de crew gehad
Vanavond AMS-BKK (KL819-777/300) Upgrade naar business class voor euro 599,- Ik heb het er voor over want zittend kan ik niet slapen in het vliegtuig, dus hopelijk dit keer wel
Uhh, volgens mij geen extra XP punten toch? Gewoon die van de oorspronkelijke boeking, of is dat nog anders te regelen ?
Ik neem aan dat dit een aanbod bij OLCI is dan wordt dit gezien als een stoelupgrade en niet als een ticket upgrade. Dus je behoud je oorspronkelijke miles en XP punten.