Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    AMS-CPH DKK 1109,- (€149). Rij 4 in EC is mij best.
     
    Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  2. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag AMS-JFK voor mijn moeder (explorer) 599€, voor mij (platinum) 899€
    Wanneer gaan we demonstreren in Amstelveen voor Equal Rights? ;)
     
    FlyingDutchman87, MoonJ, VinceG en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik kan a.s. zondag eventueel koffie komen drinken aldaar. :D
     
    petercs, Ruut, ppt en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag AMS-BRU. 122 voor upgrade van EC comfort naar BC. Uiteraard niet gedaan. 10 pax in vlucht, je kon een hele rij in EC voor jezelf nemen als je wilde
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Toch klopt de prijs dan wel, want je kan het wel voor een lager tarief verkopen, ervaring leert dat er maar weinig mensen het aanbod accepteren.
    Dan kan je beter 1 stoel verkopen voor E129 dan 2 stoelen van E49.

    Andersom geldt ook, als je overboekt bent in de economy klasse, dan maak je de deal in C wel aantrekkelijk zodat je niet operationeel hoeft up te graden.
    Want ik zie regelmatig E89 of E99 vanaf Istanbul of Kiev, en dat is op zich een prima prijs, en daar heb je zeker ook wat mensen die deze upgrade nemen, want anders moet je een ozzietukker gratis voorin gaan zetten,
     
    ppt en Ruut vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Eens. Ik heb genoeg collega's die een aanbod in EBC voor 129 euro accepteren, maar dat zijn geen mileage runners, die moeten gewoon efficient van a naar b. Als ze op een vlucht AMS-CDG zitten, dan moeten ze in Parijs zijn. Ze zijn ook niet verliefd op KLM en hebben geen status daar, want vliegen op de tijd die het beste uitkomt en de snelste route. Als de policy een economy vlucht is en voor 129 euro (meestal zit je dan al op een duurder ticket omdat je hebt betaald voor stoelkeuze of economy comfort dus wordt het 100 ofzo) heb je priority security, loungetoegang, minder wachten bij aan boord gaan en van boord gaan, evt. prioritylabeltje op je bagage. Al me al sprokkel je her en der wat minuutjes en als je over hele linie een uurtje bespaart en wat meer kunt werken, is die 100 piek snel terugverdiend.
    Een andere collega heeft ooit gebruikgemaakt van zo'n 50 euro aanbod om te upgraden op LCY-AMS en kwam daarna in een totale chaos terecht vanwege mist en onstuimig weer, waardoor er gedurende 30 uur geen vlucht te krijgen wat uit Londen. Amex kon ook niets betekenen (boekt u zelf maar iets en declareert u maar). LCY was dicht, Eurostar volgeboekt 3 dagen lang. Vanwege zijn geupgrade stoel werd het als biz passagier behandeld: dus veel beter hotel aangeboden gekregen en als eerste geholpen. Werd omgeboekt naar een vlucht vanaf LHR anderhalve dag later, terwijl een andere passagier pas weer een dag later terug kon. Die collega pakt nu ook altijd die 100 euro upgrades als ze er zijn. Maar 800 euro voor een direct retourtje biz intra-Europa wordt teveel.

    We zitten hier met een select clubje frequent flyers, er zijn 15 gold of platinum leden aan boord van zo'n intra-Europese vlucht, waarvan de helft al geboekt biz zit en de andere helft een niet zo spannend aanbod krijgt, maar bij die andere 150 passagiers zitten wellicht 1 of 2 mensen zonder status die wat tijd en comfort winnen met die upgrade. Daar zit de winst voor KLM.
     
    VinceG, Ambtenaruh, BartF en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Morgen Ams-lax €1300. Is er iets mis met klm?o_O
     
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Nope. A. Route is net weer open b. Vlucht zal wel druk zijn C. Winstmaximalisatie, er hoeft maar 1 gek te zijn die heb wel boekt..
     
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Nouja, gek. Het is veel geld. Maar een retour AMS-LAX met KLM kan je zo tussen de 4000,- en 6000,- kosten. Als ik nu willekeurige dagen pak, kom ik op 5500,- uit.

    1300,- lijkt wel redelijk in verhouding te zijn dus.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    €99 naar Kyiv. Niet gedaan.

    Ik denk dat KLM boos was dat er slechts 1 upgrade verkocht werd, want rij 3 bij boarding werd opeens bc en die volle rij kreeg andere plekken zoals 9d, 8c toegewezen. Ook ik werd van zitplaats 4f naar 7f gezet, bij boarding was die plek vrij, maar omdat rij 7 leeg was toch daar gaan zitten, al gaf de purser aan als je wil mag je op je oude plek zitten, die had zijn handen vol aan een groep Fransen die nog achter mij waren gezet.
    Rij 7 wordt verkocht voor extra geld omdat ze voorin de cabine zijn, maar ik vond de beenruimte echt minimaal, is ook alweer een tijd geleden dat ik op een ‘normale’ plek zat, en met een rijtje van 3 is het wel te doen, maar als het toestel vol zit dan wordt ik daar niet gelukkig van.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Wel een klacht richting KLM wegens de downgrade?
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Moet ik nog overwegen, ik zat goed, mocht op mijn oude plek. Purser maakte veel goed. Wel is de reden raar, heeft niets met configuratie te maken, divider kon gewoon rijtje naar voren, ik vermoed load en balance redenen.
    Al heb ik daar een professionele mening over, op passagiersvluchten maakt dat vooral in theorie wat uit.
     
  13. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    LAX-AMS €899, zonder status €699
     
    Carel1, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Begrijpelijk ja, maar uiteindelijk bleef rij 3 ook gewoon leeg dus?
     
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    BOD - AMS vandaag voor 149 euro.
    Niet gedaan natuurlijk maar in het toestel uitgenodigd om voor het gordijntje plaats te nemen. Als enige en daardoor een gezellige vlucht met de crew gehad :D
     
    Carel1, Roberto, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Playah
     
    Robby43 en TimH vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    140 euro naar Florence in een E190
    Gaat m niet worden
     
  18. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Vanavond AMS-BKK (KL819-777/300)
    Upgrade naar business class voor euro 599,-
    Ik heb het er voor over want zittend kan ik niet slapen in het vliegtuig, dus hopelijk dit keer wel :)
     
    Robby43, MRB, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Uhh, volgens mij geen extra XP punten toch? Gewoon die van de oorspronkelijke boeking, of is dat nog anders te regelen ?
     
  20. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Ik neem aan dat dit een aanbod bij OLCI is dan wordt dit gezien als een stoelupgrade en niet als een ticket upgrade. Dus je behoud je oorspronkelijke miles en XP punten.
     

Deel Deze Pagina