Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Dit dus. Het is soms welhaast een wonder wanneer alles zoals geboekt - en dus afgesproken met de klant - verloopt.

    Het gemak waarmee KLM vluchtaanpassingen doet, schuift met pax en vluchten annuleert is tenenkrommend en beschamend voor een "Skytrax 4-star airline".
     
    Roberto en VinceG vinden dit leuk.
  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Ik overweeg eigenlijk nooit een upgrade naar BC aangezien de XP niet veranderen. Als ik ook BC XP zou krijgen wil ik best upgraden, ook op korte vluchten. Maar voor een broodje en verder niks? Nee bedankt dan.
     
    Roberto en ErwinLansing vinden dit leuk.
  3. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dit is een draadje over upgrades. Maar ik lees hier ook over downgrades. Maken jullie dat veel mee? het omgekeerde? Business zitten en dan in economy geplaatst worden? Of een comfort stoel hebben en dan verwijderd worden? Ik zelf heb alleen nog maar middenstoel-hel meegemaakt.
     
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou wel heel erg royaal zijn dan ;) Dan zou het eerder 1 bonus XP oid worden.

    Maar vanuit de non-frequent flyer bekeken is het af en toe geen slechte deal, als je er slim mee om gaat. Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, kan je tot het laatste moment wachten om een koffer bij te boeken als je die nodig hebt. Stel dat je dan bij check-in kan upgraden voor 69,- tot 99,- dan krijg je:

    - Koffer (25,-)
    - Lounge toegang (scheelt je x euro aan eten/drinken afhankelijk van hoe lang je er bent)
    - Skyprio (Langs security en snel aan boord)
    - Stoel vrij naast je
    - Betere service aan boord

    Dan is het opeens een prima plaatje geworden. "Helaas" voor de frequent flyer, zijn de eerste 3 standaard, dus onze "winst" is gewoon een stuk minder.

    Dan gezegd hebbende: Ik had van de week een upgrade naar LHR om een stampvolle vlucht. Hoe je het ook went of keer, het is een fijnere beleving aan boord. We hadden echt wel een redelijk lunch aan boord, drinken tijdens boarden, veel aandacht, 2 koffie en nog wat drinken, stoel vrij naast me. Ik zal niet zeggen dat dat 69,- waard was geweest, maar het is imho wel meer "dan een broodje".
     
    Roberto, Tim82, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Enkele jaren geleden tussen 2012-2015 ofzo kwam het echt regelmatig voor. Daarna een periode waar het veel veel minder gebeurde.
    Nu is het weer terug sinds een maand of 14 en zoals in 2012-2015 nooit geen (goede) verklaring waarom dit gebeurde of service recovery vanuit KLM.

    Lullige voor KLM is dat het een 006 issued ticket is. Plus af en toe spreken ze de Delta agents & leads, die namens hun passagier, het e.e.a. proberen recht te zetten, zo toe dat die zo flabbergasted zijn dat de pax opeens dingen krijgt waar ie nooit om gevraagd heeft.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2021
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat kan alleen door een gate agent gedaan zijn die een bepaalde pax daar op die plekken wilde neerzetten. Die 'power' hebben ze maar wordt normaal gedaan als je een upgrade krijgt, dan zetten ze die plekken open en verplaatsen ze je naar voren.

    Maar als het gebeurd zoals hier dan zou ik ook minder gelukkig zijn. Net voor de covid periode gehad op LHR, opeens was ik van de laatste vlucht van de dag afgehaald en stond ik standbye, gelukkig zat ik in de lounge en zag ik het op tijd en kon de KLM medewerkers aanspreken die met een andere vlucht bezig waren en aangaven ja er komt een kleiner toestel maar goed dat je er bent we kunnen je op een eerdere vlucht zetten.
    Dit soort geintjes verwacht ik inderdaad niet als platinum, maar is uiteindelijk wel financieel gecompenseerd na het indienen van een klacht.
    Gelukkig heb ik 'afwijking' dat ik voor vertrek de vlucht in de gaten hou en ook kijk hoe de stoelen opgevuld worden dat ik dit soort dingen zie, want ik kan niet zomaar even ergens een dag later zijn.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Hahah, dacht dat ik de enige was met deze afwijking :D
     
    Ozzietukker, lloydje33, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou dan kunnen we wel een clubje beginnen met mensen met deze afwijking :rolleyes:
    Laten we het insideflyer.nl noemen? :p
     
    Tim82, Pictor en Ozzietukker vinden dit leuk.
  9. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    Gisteren DXB-AMS 429 euro of 62.000 miles, in de 777. Beide niet gedaan want had al een vermoeden dat de vlucht niet heel vol zat. Uiteindelijk om me heen 30 vrije stoelen waar ik uit kon kiezen, lekker mijn eigen flatbed in economy zonder dat ik over iemand heen hoefde te stappen.
     
    Thijsk, Urbanjazz, RobertFB en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Mooi voorbeeld wat een slechte deal 'Koop FB Miles" is.... zelfs met 100% bonus. Als ik met de promotie 30.000 + 30.000 miles koop ben ik al 825 euro kwijt....
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Gisteren WAW-AMS idem. B738, BC helemaal leeg (2 rijen), Y (bijna) helemaal vol. Crew deed 1 snelle ronde, afval werd zo snel opgehaald dat ik mijn drankje nog niet eens op had. Crew gaat lekker voorin zitten, maskers af, eten en praten. Niet even komen kijken of er iemand nog iets nodig heeft.

    Geef mij dan maar KLC, die komen tenminste standaard 2x langs met drinken.
     
    Roberto, Thijsk, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    AMS - YYC 949,- of 99.900 miles :eek::eek: dit was vanochtend om 07:00, nu 09:30 is er al geen upgrade meer beschikbaar.
    Vind het wel een hoop geld zeg. Nou blijf maar gewoon op rij 11 zitten.
     
    Urbanjazz, lloydje33, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik had de BUD fare een paar weken geledenen heb nog 2 MAD/BCN fares naar YYC/YVR. Daar word ik wel vrolijk van, als ik jouw stukje lees.
     
    Carel1 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  14. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand ongeveer wat je moet bijbetalen voor een BC upgrade bij AMS-KRK? Ik ga de DUS-CDG-AMS-KRK run doen icm een weekje Polen en een vriend gaat vanaf AMS mee in Economy. Dat leek me nogal ongezellig en een beetje aso :D dus:
    A) ik betaal zn upgrade, maar ik vind 100 euro echt het maximale want dat betekent bij een retourtje dus al 200…
    B) ik vraag of ik in economy kan zitten (hoe vaak komt dat voor…)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het ligt aan de bezetting van C en de totale bezetting ban het toestel.
    Zo zie ik prijzen voorbij komen bij een leeg toestel in zowel C als Economy van €150-€229 terwijl bij een volle vlucht waar men mogelijk zelfs operationeel moet upgraden de €89-€99 tarieven zie voorbij komen.

    Dat laatste is natuurlijk weer logisch dan kan je beter betalende passagiers voorin zetten en dan moet je dat aanbod aantrekkelijk maken, terwijl als het toestel leeg is een passagier wat minder prijs sensitief zal zijn, die zal de plek niet kiezen ok drukte te ontlopen, dan kan je beter 1 passagier hebben die voor €229 gaat dan 2 passagiers voior €89
     
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Amsterdam - Alicante morgen.
    Tromroffel; €199 of 27300 punten. o_O

    Neen dank u.
    Rij 3 tot 19 helemaal vol. 20-32 nagenoeg leeg. 3 van 8 business bezet.
     
    Thijsk, lloydje33, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben eigenlijk met stomheid geslagen. Ik dacht dat KLM niet verder kon zakken, maar het kan wel
    Ik zit nu in het toestel op rij 11 en de purser komt naar mij toe en bied mij een stoel in BC aan. Nou dat is aardig! Super!:D
    Ik wil mijn tas pakken en begint ze ineens over 99.000 miles.:oops: Aangezien ik zakelijk vlieg betaal ik liever dus ik geef aan dat ze beter een betaald aanbod kan doen dan. Ja dat kon voor €949,- :eek:
    Gewoon zelfde aanbod, belachelijk gewoon! De heer naast mij was ook flabbergasted, wat een rare vertoning.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2021
    Thijsk, stefan_vdb, Tim82 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als ze voor het opstijgen naar je toekomen met een iPad in hun hand, moet je eigenlijk onraad ruiken.
     
    Ruut, Thijsk, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Toch vind ik het raar, op deze manier upgrades verkopen.
    Ik zou graag zien dat dit wat discreter gaat of echt een geste zoals bij mij in juni dit jaar dat de bemanning mij echt redde uit wat mogelijk een hele oncomfortabele vlucht naar Kyiv zou worden.
     
    Thijsk, Urbanjazz en Carel1 vinden dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja dat blijkt! Maar ze deed het eigenlijk overkomen dat ik een upgrade kreeg. Niet dus....
     
    Thijsk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina