Ams-Cdg €89 in een 737-900 met 44 passagiers aan boord. Ik blijf wel op rij 6 met niemand om mij heen. Cdg-Ams €139, ik zat opzich goed op plaats 4f, maar KLM wilde mij liever aan het gangpad in Business, dit zijn dus upgrades die ik liever niet krijg…
LIS - AMS €49 euro of 11200 miles. Gedaan op miles. Business was leeg en de rest van het vliegtuig nagenoeg vol
Tijdens het boarden toch de hele business vol (tov 2 uur terug leeg), KLM krijgt zo toch wat extra euro's of miles terug.... pre corona was dit toch anders (mijn gevoel)
Waarschijnlijk was het vliegtuig überhaupt volgeboekt (dus economy overboekt) en wist men dat men passagiers moest gaan upgraden. Voor degene met de hoogste status was het dan alsnog een slechte deal.
Het is inderdaad zo dat het aanbod over het algemeen aantrekkelijk is als men om operationele reden dreigt te moeten upgraden, want dan moet je mensen immers overhalen om dit plek te kiezen. En of het een slechte deal is voor iemand met de hoogste status is de vraag, want als er genoeg mensen toehappen is een operationele upgrade niet noodzakelijk en blijf degene met de hoogste status natuurlijk gewoon zitten waar deze zit.
Hi allemaal, Ik vlieg zaterdag van AMS naar PTY (en daarna naar TGU) met KLM in de Dreamliner en kan via Airfrance upgraden voor 70K Miles, zien jullie dit als de moeite waard? Vlucht van 11u.
Als je bedenkt dat je vaak voor minder dan 70k miles een enkeltje business class reward ticket hebt, zou ik persoonlijk zelf nooit meer dan de helft betalen voor een upgrade, omdat je al hebt betaald voor een economy ticket. 35k zou voor mij de max zijn. Ligt natuurlijk aan wat je persoonlijk hecht qua waarde aan punten.
Its in the eye of the beholder...... Ben tevreden met de extra ruimte en service voor het aantal miles, zeker met zn 2en (1 statusloze sloeber erbij)
Ik gebruik mijn miles alleen voor Business vluchten. Ik heb: Retour Kaapstad (terug Johannesburg) in hoogseizoen voor 100.000 punten pp gehad. Was top, met hele gezin. Retour Vegas (90.000) Retour San Francisico (100.000) Retour Sint Maarten (80.000) En nu nog een hele stapel punten over. Voor een economy vlucht pak ik mijn portemonnee wel. Punten zijn voor de krenten in de pap. Niet voor de upgrades intra-Europa
Afgelopen zondag vanaf LIN naar AMS een upgrade gekocht voor €69,voor een vlucht van net geen 1,5 uur. Weet niet meer voor hoeveel Miles je het kon upgraden. Deze vlucht werd uitgevoerd door een nieuwe KLC E195-E2. De service op deze vlucht vond ik echt goed, het cabinepersoneel was erg attent en kwam meerdere keren vragen of ik nog genoeg te drinken had. Ik vond het voor deze vlucht zeker het geld waard!