Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

1. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.618
    Trofeepunten:
    383
    Gewoon uitleggen waarom zijn toolbox belangrijk is voor werk. En wellicht z’n werk niet heeft kunnen doen hierdoor.
    Ging zelf een keer voor een meerdaags seminar naar Berlijn. Koffer dikke 24 uur vertraagd. Mocht nieuwe outfit kopen aangezien ik in m’n “sneaker outfit” aan het reizen was en dus niets om handen had was appropriate was.
    Alhoewel terug naar huis je meestal eerder nee krijgt als antwoord. Ook met je verzekeringen. Echter indien iets vertraagd is wat je thuis niet bepaald nog 10 van op de plank hebt liggen (toolbox) dan is het zeker het proberen waard.

Laatst bewerkt: 8 aug 2021
    Carel1 en VinceG vinden dit leuk.
  2. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    486
    Trofeepunten:
    63
    Geboekt met een American Express kaart? Die geven ook compensatie bij vertraagde bagage.

3. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.019
    Trofeepunten:
    333
    Nee onze company creditcard is geen amex. Daarom heb ik mijn company card de deur uit gedaan en schiet ik alles zelf voor :D

Roberto, MoonJ, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    CDG-DXB van BC naar La Première voor €949. Volgens mij wel een oké prijs, maar voor mij veel te veel voor een vlucht van 6 uur

Roberto, MoonJ, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    63
    morgen AMS-BUD voor 79EUR. Het is rond 50-70EUR goedkoper dan normaal. Volgens de seat map C is leeg (rij 1-5 op de B737), maar wie weet. Mss neem ik een merci of een kaneelbroodje mee zoals @Max2000 en @Menno ;)

Maar ook happy op mijn usual 16A

Laatst bewerkt: 11 aug 2021
    Menno, lloydje33, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.271
    Trofeepunten:
    223
    12-08 WAW-AMS 79 EUR of 19.800 miles, dat is 10 EUR of 2.600 miles meer dan normaal. 6/8 stoelen zijn vrij. Ik blijf wel lekker op mijn 2e rij achter het gordijntje.

7. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Blijkbaar voor iedereen: nu een equipment change naar een 777-200 in 3-class-config

8. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    63
    In plaats van Merci of en kaneelbroodje met twee boeketje bloemen geboard. Een was bestemd voor mijn moeder, en een voor de crew om te kijken of het tot een upgrade leidt van een lieve Platinum passagier in een helemaal lege C class. Was ook benieuwd of verjaardag op in drie dagen iets doet. Paar jaar geleden een dag na mijn verjaardag gevlogen, en toen kreeg ik een kaartje van de crew met goodie bag. De Purser was happy met het boeketje, maar deze keer geen extra aandacht, behalve het sturen van een flesje cava naar mijn stoel achter de gordijn. Business bleef leeg

Roberto, MoonJ, VinceG en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Merci en kaneelbroodjes passen in de tas, dus kunnen zo uit het vliegtuig "gesmokkeld" worden. Een bos bloemen valt teveel op (kun je niet zo in je tas proppen als je het vliegtuig uitloopt), dus dan kan de purser geen upgrades geven zonder dat mensen daar meteen wat achter zoeken ;).

Roberto, VinceG, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    251
    Trofeepunten:
    63
    haha pro tip, thanks @Thijsk ;)
    ik blijf experimenteren, misschien er is een golden rule

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.271
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg bij de gate een upgrade. Ik vloog met vrouw en dochter (zaten op een andere boeking) en die konden geen upgrade krijgen.

Bij binnenkomst vroeg ik aan de FA of het vliegtuig vol was, volgens de iPad was er nog maar 1 plaats vrij, dus OK, ik ging op rij 2 zitten, naast een andere pax. Tot mijn verbazing was mijn plek op rij 4 naast mijn vrouw gewoon leeg. Dat is de 2e keer in 2 weken dat ik een upgrade kreeg, terwijl er gewoon stoelen in Y leeg waren. :confused:

Ik ben dus maar achter het gordijntje gaan zitten op mijn rij 4. Als ik toch naast iemand moet zitten, dan liever naast mijn vrouw ipv een vreemde en voor het eten hoefde ik het niet te doen. Ik was al van die kleffe ei sandwich uitgegaan, dus lekker in de lounge gegeten.

Thijsk, Ruut, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In de lounge wordt dus weer eten en drinken aangeboden.

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.271
    Trofeepunten:
    223
    ja, dat is al een tijdje zo. Ze heeben 3 pre-packed sets met eten en daarbij allerlei extra's

Carel1 vindt dit leuk.
  14. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.271
    Trofeepunten:
    223
    15-08 AMS-WAW, 69 EUR of 17.300 miles.

Voor mijn dochter (Plat42) en vrouw (Gold) op een aparte boeking is de prijs 2x zo hoog in cash, maar in miles hetzelfde :confused:

Iemand trouwens een idee hoe ik hen een upgrade met miles kan geven als zij beiden niet genoeg miles hebben?

15. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    10-08, Athene - 109 euro

16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.019
    Trofeepunten:
    333
    vandaag AMS-LYS met 737 voor eur 59,-. Niet gedaan en de BC bleef totaal leeg. Hoefden ze in ieder geval geen gordijntjes dicht te doen. :rolleyes:
    Gelukkig werd er wel een warm welkom voor onze flyingblue en skyteam elite leden omgeroepen. :mad:

arjen05, FlyingFonz, MoonJ en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    19-08 NCE-AMS 179 EUR - non merci

18. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    19-08 DXB-CDG van BC naar La Première voor €1089,-

Roberto vindt dit leuk.
  19. Roberto

Roberto Newbie

Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    18
    Soms mis ik wel het vliegen in Amerika. Zonder dat je moeite hoeft te doen een upgrade krijgen gewoon vanwege je status en het leeg blijven van business en first class. Aan de andere kant zie ik daar wel dat de lounge toegang erg beperkt is en als je dan in de lounge bent moet je bij alles bijbetalen (lees duurdere dranken/cocktails). Maar goed dat is dan weer een andere discussie. Het is natuurlijk het één of het ander.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.777
    Trofeepunten:
    428
    AMS-BCN: 171EUR

Nee dankje, ik blijf wel lekker op rij 3 zitten.

Laatst bewerkt: 20 aug 2021

Deel Deze Pagina