Check-In Upgrade offers

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LarssonS, 25 jul 2014.

  1. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Wellicht zou KLM haar beleid mbt IPBers moeten aanpassen. Er zijn te veel IPBers aan boord en wellicht net als “companion” max 4 vluchten per jaar te mogen aanvragen. Nu vliegen de IPBers ongelimiteerd de wereld rond. Scheelt tevens na hoge loonheffingen ook nog een hoop CO2 uitstoot pp !
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik denk dat je lichtelijk overdrijft met je stelling dat er te veel IPB'ers aan boord zijn. Ik ken wat mensen die daar recht op hebben en liever gewoon boeken als een ''reguliere'' reiziger dan aanspraak willen maken op de regeling omdat de regeling niet echt uitblinkt in zekerheden als je een vakantie wilt boeken als KLM'er op deze manier.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je lang genoeg werkt voor KLM mag je overigens ook voor 2 personen IPB boeken met gegarandeerde zitplaats. Moet er wel vooraf beschikbaarheid zijn natuurlijk, dat is op sommige routes beperkt
     
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    In andere sectoren heet dat gewoon "corruptie"... We hebben het hier niet over een drankje of koekje extra, maar over een J-stoel met een waarde van makkelijk €1000

    Dat komt omdat:
    1. Er geen level-playing field is. Het is erg onduidelijk welke persoon wanneer geupgrade kan worden in het kader van IPB'er (plus uiteraard de polonaise die zich naar de voorkant van de cabine vormt zodra de deuren dicht zijn).
    2. Men (als loyale klant) om zich heenkijkt en ziet dat bij andere maatschappijen wel netjes geupgrade wordt op basis van loyaliteit (ofwel met het gebruik van vouchers (SWU's), ofwel gebaseerd op status (CPU's) ). Zo heb ik afgelopen maand (dankzij mijn Plat status) gratis in Delta First gevlogen, dankzij een CPU.
    3. De prijzen van de upgrades ook nergens op slaan/inconsistent zijn. Het ene moment €249, het andere moment €799 (of nog zelfs nóg hoger). Laten we het maar niet over de miles mogelijkheid hebben, want die is helemaal om te janken.
    4. KLM "standvastig" poogt te zijn. Als niemand het belachelijke bedrag betaalt dat zij eisen voor de upgrade naar J, dan gaat de stoel maar leeg weg...om vervolgens toch opgevuld te worden door een IPB'er. Dat is inconsistent en een slag in het gezicht van alle mensen die wél geld opleveren voor KLM/cq zakken geld naar de KLM brengen om mee te mogen vliegen.

    Als Hertz de Mercedes C63 AMG die pontificaal vooraan staat niet verhuurd heeft die dag, waarom zou de crew die auto niet aan mij (met mijn Ford Focus rental) mogen geven? Heeft allebei een motor, 4 wielen en een stuur. Anders staat die auto daar maar te verstoffen...

    Nu deel ik wel de mening "als je 100% zeker in Business Class wilt vliegen, dan moet je een Business Class ticket kopen" en ben ik ook van mening dat repositioning flightcrew absoluut een goede vlucht verdient (met een lay-flat in business), maar om nu IPB'ers (partners/kinderen/vrienden/kennisen van de crew), te gaan upgraden ten koste van loyale passagiers gaat mij veel te ver. Daarnaast krijgen de IPB'ers dan vervolgens ook vaak extra aandacht, terwijl de service & aandacht juist zou moeten gaan naar de betalende passagiers.
     
    Javadest, Kaarthouder, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    En daar is de oer-Hollandse mentaliteit weer. Niemand verplicht je om KLM te vliegen dus als het zo verschrikkelijk is, kies je toch een andere maatschappij?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Wat een schitterende ad hominem!
     
  7. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Mijn ervaring is anders. IPBers kunnen vlak voor vertrek hun vluchten cancellen, wijzigen of opnieuw boeken, en zonder kosten !! Sounds like full flexible ! Dus als je in de ochtend niet mee kan naar Cartagena dan schrijf je in op Curaçao en als het helemaal niet lukt op de avondvlucht naar Bangkok ! Dat alles voor 230 euro in de C ! Das beter dan een voorgeboekte reis met Corendon !
     
  8. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Leuk die discussie over IPB'en, maar dat maakt voor ons echt geen donder uit. Europese maatschappijen zullen nooit klanten upgraden 'omdat er lege stoelen zijn'. Als er geen operationele noodzaak is, dan blijven die gewoon leeg. Lullig voor statusgeile platinumleden (en daar schaar ik mezelf natuurlijk onder ;)!), maar vanuit zakelijk oogpunt vast een prima keuze. You get what you pay for, of zoals ze op FT zeggen, WFBF: Want First, buy First!

    Dat die stoelen dan aan trouwe medewerkers worden vergeven, al dan niet op een wat knullige wijze, heb ik zelf niet zoveel problemen mee.
     
    TimKL_90, Javadest, DirkOnTour en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Kaarthouder

    Kaarthouder Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    volledig mee eens !
    Kijkend naar de flexibiliteit van de ipb tickets voor C recht praat je gauw over equivalent 5000 euro retour long distance.

    Ik denk dat daar juist de schoen wrijft omdat de meeste IPBers geen enkele perceptie hebben wat de waarde is van de stoel waarop ze zitten. Meestal vlieg ik C en ben bereid daarvoor te betalen. Op een van mijn laatste vluchten van BKK-AMS zat een IPBer op stoel 1H naast me, prima persoon en vertelde mij dat hij nog bijna nooit had gevlogen. Hij vertelde dat hij met meerderen was en deels voorin zaten. Toen de stewardess kwam vroeg zij aan mij of ik ook bij het KLM clubje hoorde!

    Als het eenmalig is ok, maar het gebeurt gewoon te vaak ! Waarom betaal ik 4800 euro voor een retourticket om te vernemen dat een de persoon naast mij voor 200 euro vliegt ? Ok dat zijn de voordelen als je bij KLM werkt maar waarom is deze regeling voor hen onbeperkt ? Let op dit gaat ook om derden die niet bij KLM werken die maximaal van deze regeling profiteren. Maar hoe is het eigenlijk met die regeling voor de PL/PFL die tonnen aan tickets heeft besteed ? die 10-15 business full fare retour met vliegen om eindelijk een award ticket te kunnen ontvangen tegen inlevering van 300k miles PLUS een bijbetaling van 400-800 euro per stoel !

    Who brings the revenue ?

    KLM werk aan de winkel !
     
    Melchior vindt dit leuk.
  10. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist bij inleveren koffers op JFK aanbod gekregen om te upgraden voor 66k miles pp voor de vlucht naar AMS. Gedaan voor mijzelf en vriendin. Leuke afsluiting van haar verjaardagstripje :)
    De 747 combi was al omgeruild voor een 787 dus ook niet verkeerd :)
     
    Urbanjazz, MRB, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    CPH-CDG: DKK ~2250 (~€300, niet gedaan en eindigde met een OpUp :cool:)
    CDG-LJU: DKK ~2600 (~€350 ben je helemaal gek! lege business class bij check-in in een E170)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    AMS CPH - 69, 7 vrij
    CPH AMS - ook 69, 8 vrij

    AMS TPE 499 2/3e van de cabin nog vrij..

    Hoe kan ik een miles+cash optie kiezen?
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2020
  13. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Volgende scherm, bij het betalen. Dan kies je of je met miles of cash of een mix betaald. Ook met vouchers kan.
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Even tussendoor
    VIE-AMS voor €69 of 17.300 miles.
    Niet waard voor anderhalf uur
     
  15. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    TPE AMS 499. wilde voor de 50/50 optie kiezen maar de internetverbinding was niet goed genoeg om de betaling te doen. Lang leve de IT van KLM die mij geen tweede poging laat doen.

    Boardingpass zegt 16D - business class (777-200).

    Straks op de luchthaven maar proberen.

    AMS CPH 69, neuh

    Duurde even maar het is gelukt.. 250+35600 miles..
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2020
    Urbanjazz, MRB en beuse242 vinden dit leuk.
  16. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Online check-in ongedaan maken en opnieuw proberen? (https://www.klm.nl/en/check-in, onderaan de pagina).

    Ben ook benieuwd wat je offer was, ik zit morgen op de KL807.
     
  17. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Daar wil ik het ook wel voor!!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. ACE48

    ACE48 Newbie Premium Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Uiteindelijk last-minute door collega geüpgraded op zowel heen- als terugreis, dus extra goedkoop voor me deze keer .
     
  19. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zondag 16/2 AMS-JFK 1399,- of 66 k (9 beschikbaar). Niet gedaan
     
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Ook maar eens een duit in het zakje doen:

    AMS-CDG 159,- (lol)
    AMS-AAL 39,- (nee)
    MAD-AMS 29,- (Ja)
    JFK-AMS $300,- (Ja)
    EDI-AMS, waar ik dit nu type: 59,-.(nee)

    Maar goed, het meeste is niet echt een offer, maar een standaard vergoeding die je eigenlijk altijd hebt. Die van MAD en JFK waren echt afwijkend.
     
    Wammes_NL, Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina