Als ik toch een mening kan toevoegen aan de feiten die ik plaatste (90k miles voor biz opgrade na opstijgen, dus zonder bagage/lounge, in 2-2-2 Airbus), is dat het zeer beperkte upgradebeleid van KLM, zeker in vergelijking tot andere airlines, in de hand werkt dat het zichtbaar upgraden van collega's, maar ook hun familieleden of vrienden die geen directe relatie tot KLM hebben, tot scheve gezichten kan leiden bij trouwe klanten, die door hun loyaliteit wel een directe relatie met KLM hebben. Ik kan me persoonlijk niet aan de gedachte onttrekken dat ik het als Flying Blue Ultimate ook wel eens leuk zou vinden om ica geupgraded te worden. Dat komt mede doordat het zo onbereikbaar is, door die 90.000 miles of extreme prijzen. Die gedachte wordt bij mij niet ontlokt als de biz gewoon vol zit of iemand is voor het instappen geüpgraded, dan loopt 'ie gewoon direct naar zijn stoel en ziet niemand het.
Maar altijd weer dat doosje bonbons of die zak snoep die zo obvious wordt overhandigd, het KLM-pasje dat even getoond wordt, de 'Hallo ik ben een collega', waarna er een stoelendans plaatsvindt.. dat komt op mij gewoon wat onhandig over. Ik ben het met je eens
@SanHor dat personeel elkaar of hun vrienden, kinderen, partners, iets mag gunnen, maar wat mij betreft mag dat iets discreter. Daarnaast praten we niet over het weggeven van een nooduitgangstoel ter waarde van 100 euro, maar een biz stoel van 1000 euro.
Ik merk steeds vaker aan boord dat KLM personeel de waarde van eigen producten slecht kan beoordelen, zowel geldelijk als in miles. De vlucht die ik zaterdag maakte leverde mij 1714 miles op. Ik legde de senior purser uit dat als ik die vlucht 53x zou maken (AMS-CUR, 9.5u vliegen), dus na 500 uur vliegen, ik dit aanbod op miles één keer kan accepteren. Een normaal Flying Blue lid moet die vlucht daarvoor 106 keer maken. Ze sloeg stijl achterover.
Klik om te vergroten...