Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

1. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Awd? Als in, All-Wheel-Drive? :p

MoonJ vindt dit leuk.
  2. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    545
    Trofeepunten:
    123
    Ja, ik denk dat dat de verwarring is. Je hebt Avis Prefered Club en Plus. Ik had verwacht dat je net als Hertz zo'n status zou krijgen. Maar die krijg je dus niet, je krijgt alleen een vinkje van "gratis upgrade indien beschikbaar"

Maar als ik de status match doen vanaf Sixt, krijg ik het wel gewoon. Zelfs vanaf Hertz geven ze hem.

Die Amex status van Avis is dus nutteloos.

3. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    631
    Trofeepunten:
    348
    De AWD-codes van bijvoorbeeld KLM en BA geven verschillende kortingen. Ik gebruik vrijwel altijd BA en laat de punten bij KLM storten. Met wat googelen zijn de AWD-codes wel te vinden. Heb nog nooit gehad dat ze om bewijs van lidmaatschap o.i.d. vroegen.

Thijsk en westi vinden dit leuk.
  4. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ben benieuwd welke hogere Hertz status dat is ;). Zelfs in de perks van de niet-gepubliceerde Platinum Status staat dit niet:
    Guaranteed vehicle availability worldwide
    Guaranteed vehicle upgrades
    Personalized concierge service on every rental
    Private car service back to your departure terminal
    A four-hour grace period on your returns
    Complimentary #1 Club Platinum benefits for a spouse or domestic partner
    Exclusive savings on Hertz Prestige and Fun Collection vehicles
    Complimentary extras such as ski racks and child car seats

Een one-way fee is binnen Nederland inderdaad relatief goed te doen (via de AMEX FB kaart CDP zou deze gewaived moeten worden), maar zodra je de grens overgaat, ben je gewoon 200€ kwijt.

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    upload_2021-8-2_15-1-46.png

6. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
  7. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie alleen Gold Plus en President's Circle. Platinum is dus weer wat anders?

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.421
    Trofeepunten:
    508
    Yes.

Overigens is het me nog nooit gelukt om een van deze voordelen zonder discussie te krijgen. Later inleveren (hoort er ook bij) bijv. komt steevast op je rekening als extra huurdag, moet weer worden afgeboekt daarna.

tot zover off topic voor de centurion card :)

Thijsk, jesse01 en Urbanjazz vinden dit leuk.
  9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij zeer on topic hoor, haha.

MoonJ en coenvh vinden dit leuk.
  10. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    123
    Even een update over de travel service. Vrijdag avond laat (buiten travel service uren) een aanvraag gedaan en vandaag contact gehad met het team. Zit ongeveer 1,5 dag tussen.

Mijn aanvraag was blijven liggen omdat er geen team was gealloceerd. Daarnaast kwamen ze met een bullshit reden dat ze veel last minute reis aanvragen hebben die voorrang hebben.

Eerlijk gezegd heeft mijn stagiaire sneller resultaat dan dit team of heb ik te hoge verwachtingen??:p

Ik houd er positieve moed in. Schat door drukte in vakantie periode en dat mijn account pas een paar dagen bestaat, dat niet alles goed geregeld is waardoor ik een slechte ervaring heb. Hoe zijn de ervaringen van andere?

Urbanjazz en coenvh vinden dit leuk.
  11. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Je hebt er weinig aan.

12. coenvh

coenvh Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Oke, nu toch wel iets heel leuks van Centurion:

Dear Coen,

As a follow-up to your expression of interest, we are delighted to confirm that we have secured your registration at the following Centurion Living event:

Alicia Keys
    Date: 1 June 2022

We will send you more information closer to the date. We hope you will enjoy the world of Centurion Living!

Best regards,
    Centurion Living

13. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Kun je dat wellicht iets beter duiden? Waar ligt dat dan bijvoorbeeld aan? Het is volgens mij wel 'het' selling point van deze kaart, toch? Voor de hotel benefits zit je namelijk bij platinum ook meer dan goed.

14. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik deel Coen's mening over travel service. Reactie duurt vaak een dag of twee, en dan hooguit wat boekingsvoorstellen waarbij je vaak op de hotelsite zelf nog gunstiger geprijsde of flexibelere mogelijkheden hebt. Ik hoopte zelf ook op toegevoegde waarde door specifieke tips voor locaties, maar ook die kreeg ik nog niet.

Ik denk ook eigenlijk dat het niet zo goed past bij onze generatie/doelgroep (namelijk travelexperts) die in twee minuten zelf een goed aanbod voor een luxe hotel vindt. Het lijkt me best uitdagend om dan toegevoegde waarde te bieden, en ik betwijfel of ze daar echt hun best voor doen..

Alicia Keys is bij mij ook bevestigd. Dat is wel tof, maar denk dat de kaart bij mij eigenlijk niet uitkan voor 3000 per jaar (laat staan 4000; komt ook omdat ik sinds kort buiten de randstad woon - veel van de aanbiedingen zijn toch in Amsterdam en om daar nou voor een wijnproeverij heen te gaan...). Maar ik heb nog even om het aan te kijken.

Urbanjazz, MoonJ, ppt en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De vraag is dan inderdaad wat de kaart nog voor meerwaarde heeft ten opzichte van de platinum. De living dingen enzo zijn wel leuk, maar zijn die 3295 euro extra per jaar waard?

16. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    123
    Alicia Keys is ook bevestigd.

Vandaag ook een overzicht met reis mogelijkheden gehad. Zeer uitgebreid. Het is van deur tot deur gepland ipv airport to airport. Hier heb ik wat aan :):cool:

Zelfs met tips over een special visum dat je nodig hebt als Europeaan om te reizen naar de VS. Dat geldt voor mij niet. Maar top dat ze hier aan denken.

coenvh, Urbanjazz, Bram7200 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Mag ik vragen of de prijs een beetje overeen komt met als je het zelf had geregeld, of is het beduidend meer?

Ik vind dat @jvz namelijk een goed punt heeft met de vraag of het toegevoegde waarde heeft voor ons 'travelexperts', mensen die continue bezig zijn met reizen, op fora zitten en zo de tips & tricks weten om het goedkoopst ergens te vliegen of te verblijven (dan bedoel ik niet Ryanair i.p.v KLM, maar meer van een J vlucht naar de U.S.A. met overstap is 500 euro minder? Dan kiezen we die). Ik praat hier even puur uit hoe ik er naar mijzelf voor kijk want ook al blijf ik zeggen dat het een kaart is die te duur is voor wat ik er uit haal, blijf ik toch stiekem een beetje er naar kijken.:D

Die Centurion Living events, zijn dat complimentary kaartjes of zit daar ook nog een fors prijs kaartje aan?

ppt, Amsterdam en FlyingDuck vinden dit leuk.
  18. Jack of all trades

Leuk Bevonden:
    688
    Trofeepunten:
    123
    @jvz heeft een terecht punt. Goedkope J deals met overstap is hetgeen de travel service minder snel zal aanraden, schat ik. Ze kiezen voor hetgeen de kaarthouder wil. In mijn geval: Gemak, maar wel een goede deal.

Er werd ook een private jet trip aangeboden per telefoon, maar dat sloeg ik direct af. Past niet in het budget van de trip.

De vlieg reizen komen overeen met de online tarieven. De auto verhuur was zelfs een stuk goedkoper. Scheelt €30.

Bij de tickets van Centurion Living stond geen prijs benoemd. Betekent dat gratis dan?

Urbanjazz en ppt vinden dit leuk.
  19. Bram7200

Bram7200 Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Alle Centurion Living-evenementen zijn gratis, exclusief voor Centurion en echt wereldwijd. Ieder evenement is toegankelijk voor alle Centurion members, wereldwijd, te boeken via de Amex Experiences App.

Urbanjazz en ppt vinden dit leuk.
  20. Bram7200

Bram7200 Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Mijn Centurion account is sinds vandaag actief.
    Ergens volgende week zou het welkoms pakket moeten arriveren per koerier ben benieuwd.

Deel Deze Pagina