Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zelfde, ik ben ook benieuwd wat je overtuigd heeft @Jack of all trades - ik krijg eens in de zoveel tijd een mailtje of ik echt niet geinteresseerd ben en zit dus stiekem nog in twijfel. :D
     
    Wogie, Amsterdam, Mark020 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Sterker nog, ik ben inmiddels ook overstag. ;)
     
    MoonJ en Bram7200 vinden dit leuk.
  3. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Moet je nagaan dat de vorige Centurion kaart nog veel en veel zwaarder is.

    Waar meldt iedereen zich aan voor die events? Ik heb ook last van een paar niet werkende linkjes, maar als ik hier af en toe zo lees lijkt het erop dat ik die evenementen pagina nog helemaal nooit gezien heb.

    Wel goed om te horen dat ze de intake nu serieus nemen. Toen ik drie jaar geleden die kaart aanvroeg hebben ze me alleen met Hertz geholpen, moet zeggen dat ik daarna ook nooit meer enige hulp vanuit hun kant ontvangen heb wat betreft de voorkeuren die ik opgegeven had.
     
  4. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik moest daar eerlijk gezegd wel om lachen. De oude kaart is natuurlijk van titanium, maar was daardoor kennelijk ongeschikt voor contactloos betalen. Nu weet ik niet of dat zo is (kan ook een kostenbesparing zijn geweest door ze nu van metaal te maken), maar de verhalen dat hij muurvast in een betaalautomaat bleef zitten, is op zich wel grappig. Ik vind de nieuwe kaart er goed uit zien.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik moet zeggen dat ik de nieuwe kaart nog niet geactiveerd heb en de oude nog gebruik, kwam laatst in Costa Rica voor het eerst een machine tegen waar hij niet in paste. Verder eigenlijk nooit ergens problemen gehad.
     
    Mark020 vindt dit leuk.
  6. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Daarom denk ik ook dat het eerder om een kostenbesparing gaat, dan om de comfort van de kaarthouder. ;)
     
    coenvh vindt dit leuk.
  7. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Nou, dat is wel wat waard. Ik heb nu de gewone Platinum. Ik heb mij aangemeld bij Radisson (werkt niet na 4 weken), Marriot (nog niets gehoord), AVIS (die melden terug dat je geen status krijgt bij Plat) en Privium, waar ik na meerdere toezeggingen nog geen credit heb gezien van mijn betaalde bijdrage. Echt waardeloos.

    Heb ook uitnodiging voor Centurion, maar wacht sowieso tot ik zeker weet dat ik weer veel op reis kan. Ik vloog voor Corona 60x per jaar. Nu misschien 1x per maand en dan is het wel beperkt handig.
     
  8. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Bij Hertz krijg je 'gold plus' (Five Star-niveau) en bij Avis krijg je 'Avis Preferred', dus dat is vreemd. Het staat bij mijn overzicht van benefits. Dus daar zou ik wel achteraan gaan.
     
  9. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb lang gewacht moet ik eerlijk bekennen. Ik ben in April 2020 benaderd, maar zag de voordelen niet. Ik heb zelf KLM Platinum (bijna for life) en Marriott Titanium, dus van een hotel of vlieg status word ik niet echt warm van. De voornaamste reden zit op gemak, betere tarieven en unieke events voor business relaties. Hieronder nog een paar specifieke punten:
    • Ik ga vaker reizen en hoop dat de Travel Service betere tarieven en voornamelijk gemak gaat bieden. Ze spraken over een korting van 20% met diverse airliners. Ik moet nog zien of dat werkelijk zo is
    • Het VIP center klinkt leuk, maar voor een korte trip naar Parijs zie ik de toegevoegde waarde niet. Voor een trip naar USA wel. Was voor mij overigens geen reden om centurion te nemen
    • De meet & greet service spreekt mij wel aan. Ik sta met regelmaat een uur te wachten bij Dubai Customs. Ze werken met Diamond Airport Service waarbij ze jou ophalen bij de gate en afzetten bij het hotel. Wachten is niet nodig. Scheelt veel tijd.
    • Ik huur steeds vaker een auto en begrijp dat Hertz / AVIS geen extra tarief rekent als je de auto op andere locatie aflevert. Ik verwacht 6x per jaar een auto te huren. Dit kan mogelijk €2400 schelen.
    • Ik ben tussen september en November met regelmaat in de USA en verwacht toegang tot events. Sommige zijn al bevestigd. Ik hoorde van Amerikaanse centurion leden dat de events priceless zijn.
    • Ik krijg toegang tot de Ziggo Dome Member Club. Normaal kost dat €3400. Ideaal om business relatie mee naar toe te nemen. Ik moet wel zelf een kaartje kopen, maar dat is een business expense.
    Hoop dat dit een beter beeld geeft. Als je meer wilt weten, stuur een direct bericht.
     
    Wogie, Christian, Amsterdam en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Een lidmaatschap van de Ziggo Dome Member Club kost € 4.775,- per jaar (excl. btw, minimale afname 2 lidmaatschappen). Daar is ook sprake van een behoorlijke inflatie! Dan is die 4.000 euro voor (2) centurion cards ineens niet zoveel :O
     
    Wogie, Thijsk en Bram7200 vinden dit leuk.
  12. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    'Avis Preferred' is gewoon het instapniveau van Avis. Dus de toezegging is net zo iets als "krijg flying blue" waarbij je Ivory wordt net als iedereen die zich aanmeld. Dat Avis dus zegt dat ze geen status geven klopt dus waarschijnlijk wel.
    Als je echt wilt besparen bij Avis moet je even de sites van verschillende landen proberen en met de AWD-codes spelen.
     
  13. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    De zogenoemde "kortingen" kunnen zwaar tegenvallen hoor. En de meet & greet service is alleen te gebruiken indien je travel via Amex boekt. Ik doe dit werkelijk waar nooit - de tarieven zijn altijd aanzienlijk hoger. Voor €1000 verschil wacht ik wel een uurtje in de rij hoor :p.

    Dat Hertz/Avis de one-way fee waiven hoor ik voor het eerst o_O
     
    ppt, Jack of all trades en Urbanjazz vinden dit leuk.
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Jij bent de expert gezien je de kaart al een tijdje hebt.

    Vandaag ga ik via travel service diverse reizen opvragen, waaronder auto huur tussen LA en Vegas en Vegas richting SF, maar ook een vlucht tussen SF en NY. Ik ben benieuwd.
     
    MoonJ, ppt, Amsterdam en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Wij lezen even met je mee wat voor ervaringen je hebt. Ik hoor ook andere geluiden, dat door de Travelservice je juist geld bespaard, omdat ze op zoek gaan naar de beste deal(s).
     
    Urbanjazz, ppt en FlyingDuck vinden dit leuk.
  16. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoor eigenlijk alleen op dit forum van ene Boudewijn dat het geld bespaart. Het is mij ook echt nog nooit gelukt.

    Waar vinden jullie die Ziggo Dome Club dinges? Ik had trouwens ook nog nooit van die one way fee van Hertz gehoord, moet zeggen dat ik San Fran - LA wel heel goedkoop vond met Hertz twee jaar geleden.
     
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Zie de Experience app ;) Nu ondermeer Kensington en André Rieu in de aanbieding.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  18. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Als ik af ga op de ervaringen van een vriend, dan zit (voor hem) de meerwaarde vooral in de concierge service. Kaartjes nodig voor de F1 of voor uitverkocht concert X of Y, Centurion tovert kaarten uit de hoge hoed..... het zijn alleen vrijwel altijd "VIP" kaarten met allerlei extra privileges met een verrrrry important prijskaartje :eek:
     
    MoonJ, ppt en Bram7200 vinden dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Die one way fee zit in een van de vele bullets bij je tarief als je van een andere inlever- dan ophaallocatie bij Hertz gebruikt. Is meestal 10 - 40 euro per autohuur (niet per dag), dus als je een intensieve huurder bent, om de 2 weken bijv, kun je 400 euro p/j besparen. Maar als je zo heftig veel auto's huurt neem ik aan dat daar een zakelijke component in zit en de autohuur gedeclareerd kan worden. Voor bepaalde hogere Hertz statussen is one way fee trouwens gratis.
     
    Jack of all trades en Urbanjazz vinden dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Beetje off-topic, maar kan het niet laten om te vragen.
    Verschillende landen wist ik, maar spelen met AWD-codes??? Heb je mss tips welke codes je kan gebruiken?
     

Deel Deze Pagina