Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een ‘onofficiële’ route doorgekregen vanuit Centurion team door een verzoek te sturen naar [email protected] Sixt vraagt om een screenshot van je Amex App dat je een Centurion hebt, en dan maken ze je Diamond (als je je bestaande Sixt nummer doorgeeft). Ik heb ook via de Franse Sixt e-mail geprobeerd maar na weken stilte wimpelden die mij af met verzoek om dit via Centurion team rechtstreeks te regelen.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb zelf een mail gestuurd naar [email protected] met mijn sixt nummer en foto’s van mijn centurion kaart waar de nummers zijn afgeschermd en gevraagd om upgrade naar diamond level. Aanvraag op 19 juni 2022 gedaan. Bevestiging gehad op 22 juni 2022 door sixt France. Hopelijk helpt dit.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Bedankt DoT en Jack, ik ga het eens proberen, ben de laatste tijd nogal teleurgesteld in de diensten van Hertz en had een goede ervaring met Sixt in Kopenhagen.

    Aanvulling: Het was deels succesvol: Platinum status behorende bij een Platinum Amex. Beetje vreemd maar verder navragen en benadrukken dat ik Centurion ben heeft geen effect gehad.
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2024
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Dit zo lezende, zit ik er serieus aan te denken om voor een Amerikaanse AMEX te gaan. Temeer, omdat ik dit jaar waarschijnlijk naar de VS ga (er woont familie) en dus een aantal zaken fysiek zou kunnen regelen.

    De Nederlandse creditcardmarkt bestaat de facto uit twee grote partijen: ICS en AMEX. Met in de periferie Revolut, N26 en een enkele bank die nog zelf een creditcard uitgeeft. Niet zijnde ICS. Dat is in mijn optiek dus geen 'markt', waar bedrijven echt moeite moeten doen voor klandizie. Maar bijna gedwongen winkelnering. Met als gevolg (steeds meer) matige producten, waarbij de prijs-kwaliteitverhouding steeds meer in disbalans begint te raken. En dan heb ik het nog steeds niet gehad over alle regels, waarmee Nederland instemt en verkoopt als 'dit moet van Brussel'. Met als gevolg overregulering en nog mindere dienstverlening. En organisaties als het BKR, die in hun datahonger steeds meer gegevens van burgers willen weten onder het mom van 'bescherming'. Dit is dus weldegelijk een pleidooi voor deregulering en de verantwoordelijkheid weer terugleggen waar die hoort: bij de consument en de organisaties waar hij/zij zaken mee doet.

    Tot slot begrijp niet waarom sterke merken als VISA en Mastercard niet meer diversificeren en alleen maar zaken doen met ICS. En er niet meer concurrentie binnen de EU is, waardoor ik bijvoorbeeld een credit card kan afsluiten in een ander EU-land bij een bedrijf dat wel goede producten levert. Dit zou zeker een concurrentieprikkel kunnen veroorzaken.
     
  5. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Even los van je (terechte) pleidooi, een amex kaart in de VS vereist een social security nummer en credit score. Op een ESTA of met LLC lukt dat niet. Een Centurion kaart als nieuwkomer in USA is lastig, tenzij je $1 miljoen plus spendeert en het EU centurion team wil helpen met een transfer.
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Er is een manier om die aan te vragen. Er heeft iemand, weet even niet meer wie maar het is hier voorbij gekomen en vast nog wel te Googlen, een uitgebreide handleiding geschreven hoe een Amerikaanse Amex aan te vragen in combinatie met een Amerikaanse bankrekening. Platinum is mijn doel, Centurion is denk ik te ver gegrepen. Al heeft mijn schoonvader (die in de VS woont) er eentje. Misschien vallen er nog wat aanmeldbonuspunten te verdienen ;)
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    ingezetene Nederlanders met een Amerikaanse amex heb ik niet voorbij zien komen. Ben benieuwd naar de handleiding. Als ik Google kom uit op link met landen waar Nederland niet in staat
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Het kan wel. Staat op de site van Puntentrotter. Een ITIN/SSN is niet beslist noodzakelijk. Met Global Transfer hoef je geen initiële creditscore te hebben.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
  10. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    631
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Precies dit!
     
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.649
    Leuk Bevonden:
    3.314
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn op dit forum al meerdere personen, ingezetene van NL, zonder SSN maar mét een ITIN, met US Creditcards, dat beperkt zich niet eens per se tot Amex...
     
    Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Toch eigenaardig, want ik heb (al jaren geleden) ongeveer dezelfde route gevolgd ([email protected]) en Sixt Diamond gekregen. Ik geloof wel dat zij toen nog een check hebben gedaan bij AMEX om mijn actieve Centurion membership te verifieren.

    Is inderdaad een fijne status, die mij al heel veel voordelen heeft opgeleverd.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  13. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Je hebt ook de benelux e-mail geprobeerd? Ik ben vorig maand daar nog succesvol geweest naar Diamond
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  14. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Yep, dit is het email adres: [email protected] dat ik gebruikt heb.
     
  15. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb degene bij Sixt die mijn upgrade heeft gedaan even gevraagd of hij nog een Centurion member wil doen. Hij zit achter zelfde e-mail adres maar soms weet de ene dingen beter te regelen dan de andere medewerker. Als ik bevestiging heb dan zal ik jullie met elkaar in contact brengen en kan je het verder met hem afhandelen.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  16. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Dat zou super zijn, alvast bedankt voor de moeite.
     
  17. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    In de begeleidende mail staat 'By adding exclusive benefits, privileges and enhanced digital support, our commitment remains steadfast to consistently elevate our services. For a sneak peek, we invite you to explore our 'World of Centurion in 2024 video'.

    Misschien kijk ik niet goed, maar wat zou ik in de video moeten zien wat nog niet eerder is aangekondigd via Centurion Living?
     
    coenvh vindt dit leuk.
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik vrees het niet. De experience app staat alleen nog maar vol met 'acces' onzin.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  20. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Ja daar mogen ze van mij ook morgen mee stoppen. 'Access'. Als je de normale prijs betaalt dan mag je naar binnen. Joh. Doe me een lol.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  21. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben nu al een tijd gestopt met Centurion. Ik kijk toch nog even elke maand wat ze hebben. Helemaal niks. De Bijenkorf 100 euro giftcard 'experience' (elk jaar) is ook al bijgesteld naar 75 euro. Het wordt steeds meer afgeknepen... Maar wel 1.000 euro per jaar extra vragen...
     
    FlyingBlob en coenvh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina