Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Weten jullie wat de commissie kosten zijn voor Centurion houders wanneer je in het buitenland betaalt in vreemd valuta? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat dit 0% is, maar ik zie toch forse commissiekosten?
     
  2. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    Hetzelfde als bij Platinum. Ik had dit specifiek nagevraagd bij Centurion (omdat dat één van de overwegingen was), daarop kreeg ik het volgende antwoord:
     
    Wogie vindt dit leuk.
  3. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    aah thanks, ik dacht dat dit echt een voordeel was voor Centurion houders, maar helaas
     
  4. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Die kaart wil ik.
     
    Urbanjazz en ThimoM vinden dit leuk.
  5. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Totaal verrast. Relatie manager belde net of ik interesse heb om naar een Dior show te gaan plus aansluitend 3 sterren diner van dezelfde chef van plaza athenee in Parijs. Normaal kost een etentje €390 per persoon. Nu helemaal niks. Ze gaf ook aan dat de whisky tour naar Schotland terug komt. En Japan tour. Heeft iemand deze trip in het verleden gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2023
    coenvh, Ruut, Marcel_Langevoort en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    hallo, de afgelopen dagen ben ik bezig om een direct familie lid uit Israel te krijgen.

    Stel dat ik een centurion zou hebben, is het dan zo simpel als: Ze is op plaats y en zorg dat ze naar Nederland komt, dus vliegticket (of van mij part private jet) + vervoer van de plek waar ze dan is. Eventueel hotel overnachting ergens?

    of heb ik dan een verkeerd beeld bij wat centurion voor me zou kunnen betekenen? Want dat zou de paar k per jaar voor de kaart meer dan waard zijn...
     
  7. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    pffff... lastig situatie. In de basis helpt centurion met alle reis vragen van de kaarthouder(s). Direct familie lid is geen kaarthouder. Je kan diegene wel een kaart geven, omdat dat punt te omzeilen. Overigens Amex en haar partners zijn wel gebonden aan de lokale regels en wetten. Dus als het luchtruim dicht zit, wordt het lastig. Ze zijn wel creatief. Ik kan inkomen dat ze een boot kunnen regelen naar Cyprus en vanuit daar vliegen.
     
  8. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    sorry ik had iets duidelijker moeten zijn, het was vooral in situatie als ik (met mijn gezin) daar vast zou zitten.. Natuurlijk binnen de regels van een land. Zij zullen wel beter weten welke bedrijven in welke landen bepaalde services leveren..

    Maar is centurion alleen voor reizen of gewoon in het algemeen voor vragen / dingen die je met CC kan betalen..
     
  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Ik sprak onlangs met een vriend die vast zit in Israël. Hij heeft het UK Centurion-team gevraagd om een auto te regelen waarmee hij naar Egypte kan rijden. Houd jullie wel op de hoogte.

    Betreft mijn ervaring is voornamelijk gerelateerd aan reizen. Volgens mijn informatie hebben ze echter algemene vragen afgeschaft. Wellicht kunnen andere members meer over delen. Ik heb die service wel eens gebruikt om moeilijk vindbare items te kopen. Wat betreft reisvragen ben ik erg tevreden. Hier zijn een paar voorbeelden:
    • Tijdens de COVID-19 is ESTA geannuleerd vlak voor vertrek. Het Centurion-team heeft me geholpen door slechts 2 uur voor mijn vlucht een nieuwe ESTA te regelen.
    • Ik heb ook verschillende upgrades gehad, van economy naar business class en zelfs van business class naar first class. Deze vluchten heb ik geboekt via KLM en betaald met mijn Centurion-kaart.
    • Toen Schiphol eens een complete chaos was met lange rijen, heb ik dankzij het VIP-center geen last gehad van wachttijden. Wel jammer dat ik geen gebruik kan maken van PS in LA.
    • Ik maak zelf geen gebruik van privéjets, maar ik ben me er van bewust dat het een optie is.
    • Ik maak regelmatig gebruik van autoverhuur, en ik profiteer vaak van voordelen zoals 20% korting, een gratis bijrijder, waiven van one way fee en de mogelijkheid om gratis te upgraden naar auto's zoals de BMW M3 en Porsche. Met sixt krijg je diamond level en maak je meeste kans op deze upgrades.
    Wat ik ook waardeer, is dat je in de Experience-app kunt zien welke extra's ze aanbieden buiten het reizen om. Onlangs kreeg ik bijvoorbeeld een uitnodiging voor de Dior Show, gevolgd door een diner met 3 Michelin-sterren in Parijs. (Gratis trip) Er zijn ook F1 kaarten voor alle races beschikbaar. Wordt geregeld via hun partner (BAM F1). Hier moet je wel voor betalen. Hier ontmoet je overigens ook gelijkgestemden. Andere centurion members :)

    Nadelen zijn beperkte openingstijden (je zou 7 dagen in de week service verwachten) en als je al over een hoge status beschikt bij een luchtvaartmaatschappij of hotelketens, is het aanbod van Centurion beperkt. Ik heb zelf Platinum bij klm en ben ambassador bij Marriott.

    Hopelijk heb je hier iets aan.
     
  10. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik was afgelopen week in Israel. Op 8 Oktober de FB Platinum lijn gebeld en mijn terugvlucht kunnen wijzigen naar 9 Oktober (ipv later in de maand) met El Al naar BCN en vervolgens KLM naar AMS.
     
  11. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    OH...

    ja ik verwachte voor 5k per jaar dat ze inderdaad 24x7 bereikbaar zouden zijn (als team zijnde). Als dat niet zo is dan is dat een showstopper...
     
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Als je belt buiten Nederlandse sluitingstijden, krijg je iemand uit London aan de lijn. Je kan wel 24/7 chatten met het team.
     
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren eerste centurion event bijgewoond. Dior fashion show plus 3 sterren diner in Parijs. 25 centurion members leren kennen. Het amex en partnership team van LVMH. Dat is goud! En een paar goodies meegekregen t.w.v. €850.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2023
    EvdP, michiel1, Marcel_Langevoort en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Jasonkennedys

    Jasonkennedys Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb onlangs een persoonlijke uitnodiging ontvangen voor Centurion (zal vast niet de enige zijn ;)). Het is mij echter erg onduidelijk wat nou precies de voordelen zijn van het lidmaatschap. Ik las wat recente posts mbt events: komen deze vaak voor en hoe werkt dit precies?

    Blijf het een erg stevige fee vinden voor wat vage “experiences” in de e-mail, maar het is natuurlijk ook deels de “gave” kaart waar het om gaat :rolleyes:
     
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Mijn analyse was dat er eigenlijk bijna geen voordelen zijn die het prijsverschil met platinum de moeite waard maken. Ik heb uitgebreid eea doorgenomen met medewerker van centurion. De culturele en andere events zijn vast wel leuk maar persoonlijk heb ik daar geen tijd voor en vaak ook geen interesse in. Ik hoef niet naar tefaf of een modeshow in parijs. Enige aantrekkelijk is de vip service op schiphol voor mij. Punt is dat ik ook nog de fb platinum er naast wil/moet houden voor dd xp en plat4two. Al met al zit ik dan op 4600 per jaar aan lidmaatschap tegenover nu 1400.
    Dus rekenkundig kon het er niet uit en dat ego ding van black card interesseert me niet.
    Al met al dus geen centurion voor mij.
     
    coenvh, Jasonkennedys en Ready2Board vinden dit leuk.
  16. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Chateau Neercanne? Zit zo te lezen wat de ‘offer’ is en het is toch gewoon een reclame spot? Er zit geen enkel Centurion voordeel of benefit verwerkt in dit zogeheten offer. Ik snap best dat er andere third party offers zijn zoals Gassan en Bijenkorf die feitelijk ook een handjeklap tussen die partij en Amex zijn, maar daar kan je nog beargumenteren dat de Centurion (en soms incl Plat) kaarthouder iets krijgt wat niet-kaarthouders niet hebben/of toegang toe krijgen: private shopping,
    voucher, goodie bag etc.

    Kunnen ze net zo goed hele Experiences ‘offers’ tab volgooien met pas gerenoveerde hotels of nieuw opgestarte restaurants. Wat volgt straks: vishandel die z’n kibbeling op de rustige maandag probeert te slijten aan kaarthouders?

    Op z’n minst zou de eis van Amex moeten zijn als iemand advertentieruimte koopt in de Experiences app dat de kaarthouder er iets extra voor krijgt (fles champagne bij aankomst; of ik doe eens gek want blijkbaar bestaat zoiets voor Centurion hotels: FHR benefits /s).
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2023
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Daarom heb ik mijn Centurioncard opgezegd en weer teruggeschakeld naar Platinum. De benefits zijn volledig aan het opdrogen. Alles is 'pay to get acces' en dat is echt te schandig voor woorden...
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  18. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Heel vroeger was AMEX Gold nog een flinke status en Platinum echt heel wat waard. Nu is platinum onderhand instap niveau en Centurion de upgrade.
    Ik was zo verbaasd toen ik de uitnodiging kreeg enkele jaren terug. Als ik hem toen kon krijgen, was de drempel niet erg hoog.
     
  19. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Uiteindelijk is het een commercieel product dus dat er kosten aan bepaalde zaken zijn verbonden, dan wel verdisconteerd is met de fee, is logisch, maar volgens mij maken ze geen optimaal gebruik van de mogelijkheden van hun netwerk om juist het plezier te verhogen van het hebben van de kaart. Status is in de huidige digitale wereld allang niet meer een factor; geen kip die nog met de fysieke pas betaalt en als iemand daarvoor 4000 per jaar over hebt, tsja dan zal die persoon vast niet klagen over weinig toegevoegde waarde.

    Dit zijn dus de gemiste kansen: ik zou best wel een keer bij Neercanne willen eten: een van de eerste restaurants in NL met een Michelin ster; misschien zelfs slapen aangezien Maastricht wel einde weg is van Randstad zeg maar. Maar ik heb weinig extra incentive om hier naartoe te gaan obv deze advertentie alleen. Dat betekent voor Neercanne (in elk geval bij mij ivm irritatiefactor niks gaat halen); dat Amex geen extra interchange fee pakt op een potentieel etentje/verblijf (anders dan advertentieomzet) en ik als kaarthouder op een forum over verborgen advertenties in de app zit te klagen. Terwijl Amex juist iets interessants had kunnen doen.

    Ik denk dat als Amex een focus groep zou doen eens per 2 jaar of zo, dat ze zoveel meer waarde zouden kunnen creëren voor kaarthouders zonder dat het hen noodzakelijk veel extra hoeft te kosten. Mij gaat het niet om de gratis cadeautjes, maar dat ze met name de kaarthouders weten te verleiden leuke dingen te gaan doen.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2023
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  20. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Hoe heb je die voor elkaar gekregen, die staat niet op de Centurion website?
     

Deel Deze Pagina