Uiteindelijk is het een commercieel product dus dat er kosten aan bepaalde zaken zijn verbonden, dan wel verdisconteerd is met de fee, is logisch, maar volgens mij maken ze geen optimaal gebruik van de mogelijkheden van hun netwerk om juist het plezier te verhogen van het hebben van de kaart. Status is in de huidige digitale wereld allang niet meer een factor; geen kip die nog met de fysieke pas betaalt en als iemand daarvoor 4000 per jaar over hebt, tsja dan zal die persoon vast niet klagen over weinig toegevoegde waarde.
Dit zijn dus de gemiste kansen: ik zou best wel een keer bij Neercanne willen eten: een van de eerste restaurants in NL met een Michelin ster; misschien zelfs slapen aangezien Maastricht wel einde weg is van Randstad zeg maar. Maar ik heb weinig extra incentive om hier naartoe te gaan obv deze advertentie alleen. Dat betekent voor Neercanne (in elk geval bij mij ivm irritatiefactor niks gaat halen); dat Amex geen extra interchange fee pakt op een potentieel etentje/verblijf (anders dan advertentieomzet) en ik als kaarthouder op een forum over verborgen advertenties in de app zit te klagen. Terwijl Amex juist iets interessants had kunnen doen.
Ik denk dat als Amex een focus groep zou doen eens per 2 jaar of zo, dat ze zoveel meer waarde zouden kunnen creëren voor kaarthouders zonder dat het hen noodzakelijk veel extra hoeft te kosten. Mij gaat het niet om de gratis cadeautjes, maar dat ze met name de kaarthouders weten te verleiden leuke dingen te gaan doen.
Laatst bewerkt: 28 dec 2023
VinceG en Dan1 vinden dit leuk.