I feel you.
Ik werd afgelopen week gebeld door de relatiemanager. Het is me inmiddels 100% zeker dat ze hier meelezen op het forum.
De champagne fles waar ik hierboven om vroeg wordt me thuis gestuurd. Verder standaard vragen of ik nog tevreden was en of ik van alle reiszaken gebruik maak.
Wat mij werd verteld: Platinum gaat naar 1 punt per Euro. Centurion blijft op 1,5. Ook voor alle additionele kaarten. Hier wordt dus voor het eerst een duidelijk verschil tussen Platinum en Centurion gecreerd. Voor mij nu nog de enige reden om de kaart aan te houden.
Ook vertelde ze me over een ander iets, ze stuurde hiervan een leaflet per email, waarvan ik dit absoluut niet op een forum mocht plaatsen.
Na 8 seconden Google'n bleek het toch allemaal niet zo heel geheim te zijn:
https://thepointsguy.com/reviews/american-express-centurion-club-new-york-tour/
Ander ding waar ze mee bezig zijn is om Europese kaarten toe te voegen aan Resy. Het Amerikaanse reserveringenplatform. Wat mij altijd heel erg hekelde is dat als je in bijvoorbeeld New York bent, je Resy nodig hebt om ergens een reservering te kunnen maken, dat je er dan niet doorheen komt en dat er dan bij staat dat je met een Platinum card voorrang krijgt. Maar dat het vervolgens niet mogelijk is om een non-US Amex te koppelen.
Met een grote spend en dus meer punten en het stukje ego strelen is voor mij de kaart het nu nog wel waard om aan te houden, maar de jaarlijkse fee staat naar mij idee nog niet in verhouding tot wat we ervoor krijgen.
Ander dingetje, via Sixt France kan je op vertoon van je Centurion de Diamond status krijgen. Moet zeggen dat ik hier wel veel gebruik van maak.
Klik om te vergroten...