Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    ja in waarde is een Platinum beter in geld uit te drukken en meer waard voor je geld. Voor Centurion is het de beleving en meer een status product met wat extra's/ondersteuning van een team. Ik zou vooraf bij een intake heel goed je verwachtingen uitspreken en ook checken of dit realiseerbaar is.
     
    Miya vindt dit leuk.
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Centurion is ook wel een klein beetje een flex natuurlijk;)
     
    Wogie vindt dit leuk.
  3. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    Ligt eraan waar je bent. Op sommige plekken (clubs/restaurants) heeft iedereen centurion, op de meeste plekken hebben mensen geen idee.
     
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Met tegenzin, hoopte echt op een fijner product, ga ik terug naar Platinum. Binnenkort maar eens op zoek naar een VA :)
    Het beëindigen van de shopping service was voor mij doorslaggevend.
    Over het team was ik zeer tevreden, maar het product was voor mij teleurstellend helaas. Had gehoopt op een betere persoonlijke match. Ga weer lekker verder met Platinum waar ik al bijna 10 jaar met plezier gebruik van maak.
     
    VinceG, arjen05, FlyingBlob en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    I feel you.

    Ik werd afgelopen week gebeld door de relatiemanager. Het is me inmiddels 100% zeker dat ze hier meelezen op het forum.

    De champagne fles waar ik hierboven om vroeg wordt me thuis gestuurd. Verder standaard vragen of ik nog tevreden was en of ik van alle reiszaken gebruik maak.

    Wat mij werd verteld: Platinum gaat naar 1 punt per Euro. Centurion blijft op 1,5. Ook voor alle additionele kaarten. Hier wordt dus voor het eerst een duidelijk verschil tussen Platinum en Centurion gecreerd. Voor mij nu nog de enige reden om de kaart aan te houden.

    Ook vertelde ze me over een ander iets, ze stuurde hiervan een leaflet per email, waarvan ik dit absoluut niet op een forum mocht plaatsen.

    Na 8 seconden Google'n bleek het toch allemaal niet zo heel geheim te zijn:

    https://thepointsguy.com/reviews/american-express-centurion-club-new-york-tour/

    Ander ding waar ze mee bezig zijn is om Europese kaarten toe te voegen aan Resy. Het Amerikaanse reserveringenplatform. Wat mij altijd heel erg hekelde is dat als je in bijvoorbeeld New York bent, je Resy nodig hebt om ergens een reservering te kunnen maken, dat je er dan niet doorheen komt en dat er dan bij staat dat je met een Platinum card voorrang krijgt. Maar dat het vervolgens niet mogelijk is om een non-US Amex te koppelen.

    Met een grote spend en dus meer punten en het stukje ego strelen is voor mij de kaart het nu nog wel waard om aan te houden, maar de jaarlijkse fee staat naar mij idee nog niet in verhouding tot wat we ervoor krijgen.

    Ander dingetje, via Sixt France kan je op vertoon van je Centurion de Diamond status krijgen. Moet zeggen dat ik hier wel veel gebruik van maak.
     
    Urbanjazz, Wogie en ppt vinden dit leuk.
  6. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    En met de referrals die hier vaak in de signature geplaatst worden is makkelijk voor AMEX te achterhalen wie wie is.
     
    Wogie vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.434
    Leuk Bevonden:
    3.389
    Trofeepunten:
    483
    Kan het mis hebben maar volgens mij mogen ze dat officieel niet verzamelen.
     
    solofarie vindt dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Goede punten. En iedereen heeft z’n beweegredenen. Voor de keren in een jaar dat ik in de US ben zijn de extra’s ook niet doorslaggevend.
     
    Ready2Board en coenvh vinden dit leuk.
  9. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    En vanaf 8 november verandert de waarde van 1.000 MR voor € 4 naar € 3. Vooralsnog verandert er niks aan de overboekingsverhouding naar hotels en airlines gelukkig. Ik kan me voorstellen dat dit voor alle kaarten geldt maar dat weet ik niet zeker.
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Waarom niet? Iemand die zijn link hier openbaar zet, kiest er toch zelf voor om zijn persoonsgegevens bloot te stellen?
     
  11. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Ik geloof dat de GDPR daar wel degelijk beperkingen aan stelt. Het verzamelen of 'scrapen' van persoonsgegevens mag alleen onder bepaalde voorwaarden. En daarnaast kan ik me voorstellen dat een financiele instelling zoals AMEX ook niet zomaar een klantprofiel mag verrijken met informatie die op die manier is verzameld. Of vergis ik me?
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat je gelijk hebt en @Bijzonderetickets ook. Diverse gemeenten zoals bijv Delft en Zoetermeer hebben waarschuwingen gehad vanwege het volgen van inwoners op Social Media. Laat staan als een bedrijf uitzoekt wie wie is dmv berichten op een forum.
     
  13. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Dat zo'n Truus af en toe op t forum mee leest en denkt, "ah die meneer ken ik!", is natuurlijk wat anders dan dat er automatisch data gescraped wordt en in een database wordt opgeslagen.
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.932
    Leuk Bevonden:
    3.372
    Trofeepunten:
    508
    Volgens Amex' eigen voorwaarden, waarmee je akkoord gaat als je zo'n kaart neemt, verzamelen ze:

    -welke apparaten je gebruikt, inclusief besturingssysteem en type apparaat om hun correspondentie en websites te openen
    -je ip-adres, geolocatie, domeingegevens en internetprovider
    -hoe je websites en apps gebruikt, inclusief de referrallinks, waarnaar je zoekt, hoe lang je blijft en hoe vaak je ze bezoekt
    -via welke website of app je naar amex gaat, danwel erop zoekt
    -al deze informatie maar dan via partners

    En dat nog aangevuld met: 'we kunnen informatie over u verkrijgen uit andere bronnen en deze combineren met informatie we zelf verzamelen'.

    Dat alles op basis van legitimate interest, maar ook fraude- en risico-inschattingen, zoals het "verfijnen van beleid, modellen en procedures voor risicomanagement'.
    In de verklaring staat ook dat elke transactie die je doet, gebruikt kan worden, inclusief informatie over de winkelier, plaats, locatie.

    Om nog even de kers op de taart toe te voegen:
    "Houd er rekening mee dat we in sommige gevallen ook speciale categorieën persoonlijke gegevens kunnen verzamelen (zoals informatie over gezondheid of biometrische gegevens)."

    Dat laat echt helemaal niets tot de verbeelding over, lijkt me zo.

    Nu staan hun eigen voorwaarden niet boven de spreekwoordelijke wet (want de GDPR/AVG is geen wet), maar er worden procentueel zo ontzettend weinig klachten over privacy serieus onderzocht, dat veel bedrijven mijns inziens gewoon wachten tot ze op de vingers getikt worden.
     
    ppt vindt dit leuk.
  15. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Bedoel je dat je deze status kreeg fysiek aan de bali ter plaatse in Frankrijk? Zo ja, weet je toevallig van andere methodes die niet de noodzaak tot een trip naar Frankrijk vereisen want ik wil in de US boeken met Sixt binnenkort en Diamond zou prettig zijn dan. NB: de status match van Hertz Presidents Circle is maar tot Sixt Platinum en niet Diamond.
     
  16. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    98
    Trofeepunten:
    18
    Je kan ook een verzoek doen via [email protected], kans is groot dat ze je vervolgens vragen om het verzoek te laten bevestigen door de centurion desk zodat ze je kaarthouderstatus op die manier kunnen verifieren. Bij mij was dat trouwens binnen twee dagen geregeld.
     
    DoT vindt dit leuk.
  17. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Top, ga ik doen. Thx
     
    Jair vindt dit leuk.
  18. DoT

    DoT Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik vlieg binnenkort J op AirFrance van CDG naar de VS, loont het om dan te vragen aan het Centurion team of ze een upgrade kunnen regelen, want La Premiere zou wel super zijn om een keer te proberen? En was het een betaalde of gratis upgrade die ze hadden geregeld voor je op Korean Air?
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk eerder dat Heracles de Champions league wint dan dat Air France je gaat upgraden naar la Premiere
    Maar probeer het gerust.
     
    JornMich, FlyingBlob, EvdP en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    435
    Leuk Bevonden:
    681
    Trofeepunten:
    123
    By Korean air was business overboekt. De upgrade naar first was gratis. Het was geregeld in het vip Center dat via centurion was geboekt.

    Afgelopen jaar bij airfrance een betaalde upgrade gehad voor €2k of 235k miles. Gratis nooit gezien. Maar je kan het altijd proberen.
     
    ErwinLansing, DoT en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina