Vanochtend op de terugweg van OTP naar LHR had ik dezelfde crew als gisteren op de heenweg. Gisteren zat ik op 1A en nu op 11D (ander ticket voor positioning). De twee dames herkenden me en na het boarden kreeg ik een fles water. Nadien tijdens de service werd me ook nog drinken aangeboden. Met allebei een praatje gemaakt en ze vroegen het doel van m'n trip... Ik het aan beiden uitgelegd, ze snapten het wel haha, volgens hen vloog ik meer dan zij gemiddeld doen op een week. Maar een trip als deze is een uitspatting, de rest van het jaar vlieg ik veel minder. Alle Avios en tier points worden vlotjes gepost, tikt lekker aan!
Ik heb de mail niet gehad (maar ook niet geboekt in dat timeframe). Kwam het wel tegen op wat tech sites gisteren: https://techcrunch.com/2018/09/06/british-airways-customer-data-stolen-in-data-breach/
Ik mag toch aannemen dat er een commercieel gebaar zal worden gedaan naar de mensen van wie de data is gestolen..
Zie net dat mijn credit card gebruikt is voor boekingen bij AIRBNB , het lijkt er dus op dat de personen achter de BA hack de credit card gegevens aan het gebruiken zijn.
AMEX heeft de kaart geblokkeerd en een nieuwe toegezonden. De fraudeleuze transacties worden vergoed.
Heel benieuwd of dat in het buitenland goed en snel gaat. Je hebt wel pech dat dit net gebeurt terwijl je op pad bent.
Vandaag een mail ontvangen van BA. Ze hebben een actie van dubbele miles voor vluchten tot eind van dit jaar. Deze krijg je bij vluchten met BA en als je op een ba code vliegt met Iberia, Finnair of American Airlines als je van Europa naar Noord Amerika vliegt. Wil nog wat vluchten doen dit jaar, dus heb mij gelijk geregistreerd. Wellicht interessant voor jullie? Dit was de link welke ik had gebruikt: https://www.britishairways.com/en-g...tm_term=1000kcfwl3s1&utm_content=100000178571
Ik heb vlak na de grote Credit Card Data Hack van vorige maand een klacht/claim ingediend bij British Airways. Ze weigeren hier echter op te reageren, en zeggen steeds dat ik nog een week moet wachten, en na een week zeggen weer dat ik nog een week moet wachten. En zojuist hebben ze aangegeven dat ik, jazeker, nog een week moet wachten. Weet iemand of ze een wettelijke reactie tijd hebben, of hoelang ik moet wachten? Ik heb een claim gedaan op immateriele schade omdat ik in die tijd een boeking had gedaan, en mijn credit card mogelijk gestolen is. Nou lijkt het erop dat mijn credit cards niet gebruikt zijn maar volgens Article 82 of the EU General Data Protection Regulation (EU-GDPR) heb je ook recht op schadevergoeding voor: Ongemak, stress, overlast verband houdende met zo'n incident. BA heeft mij geinformeerd dat mijn cc mogelijk gestolen was. iemand hier ervaring mee?
In december begint mijn nieuwe kwalificatiejaar. Graag wil ik weer voor BA Gold gaan en heb het idiote, maar wel leuke, idee om eind januari de benodigde 1500 tier points binnen te halen. Ik heb nu al 2x retour Amsterdam Helsinki via LHR in business staan. Met de kerst wil ik de Boekarest-Phoenix run doen voor zo'n 1000 tier points... Nu nog een laatste ticket vinden voor zo'n 20 tierpoints..... Welke maffe routes hebben jullie gedaan om je tier punten binnen te halen?
2x 2000? Is het dus mogelijk om het pakket meer dan 1x te kopen en dan voor hetzelfde account te gebruiken?
Ff kort vraagje. Bij BA exec club moet je dan voor silver 300 + 600 tier points behalen of behaal je die bij 600? Ik heb 2 retourtjes met Qantas in BC gedaan en dus een flinke lading tier point binnen gehaald. Ook heb ik een aantal vluchten met BA binnen zuid afrika gemaakt, dus ik behaal de 600 volgende week. Ik moet nog wel even een paar BA vluchten erbij maken, maar dat komt volgende week wel goed ;-) Thanks!
Ik ben zo vrij geweest om alle berichten m.b.t. de Groupon Avios actie in een nieuw topic te plaatsen: https://insideflyer.nl/forums/threads/avios-kopen-via-groupon.2905/ Vriendelijk verzoek om daar de Groupon gerelateerde zaken te plaatsen en hier alles over BAEC.
Ik lees zojuist op Upinthesky.nl dat QR met een A380 op Frankfurt gaat vliegen. Daarmee ontstaat er een heel mooie award mogelijkheid: DOH - FRA in F voor 50/K avios.
Voor wie wel eens bij Accor hotels overnacht: momenteel is er wel een aardige actie (klik) waarbij je 7500 Avios kunt verdienen (eigenlijk 7500 bonuspunten, maar deze kun je omzetten naar Avios).
Het lijkt erop dat BA voor de oneworld partners de mileagecharts gaat aanpassen... Erg zonde als ze richting dynamic pricing gaan.