British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Zoek in principe een oneway longhaul business award ticket(Eentje waar ik me niet blauw betaal aan bijkomende kosten). Het liefst naar Noord/Zuid-Amerika of Afrika. Las dat DUB-NYC heel gunstig was maar dat is volgensmij recentelijk veranderd. Datum tussen juni en oktober.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als je ook een Iberia account hebt (die al langer dan 90 dagen bestaat) kun je de punten daar naartoe brengen (gratis). Een retour MAD-JFK-MAD of MAD-ORD-MAD kost je 68.000 Avios en ongeveer € 300,00 aan belastingen.

    Andere bestemmingen zijn iets duurder maar bij Iberia betaal je nog altijd een stuk minder belastingen.

    Als je geen Iberia account hebt kun je nog kiezen voor Aer Lingus. Het aantal Avios is dan wel wat hoger, maar de taksen zijn beduidend lager.
     
    solofarie en Lionell vinden dit leuk.
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Lionell, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  4. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt erop dat, in ieder geval bij British Airways, de problemen met de 787 RR motoren soms ook nog wel een voordeel kunnen opleveren.
    Door al het geschuif met vliegtuigen zit ik morgen in een 747 voor mijn vlucht naar New York. En met 86 Club World stoelen was er blijkbaar ruimte voor een upgrade voor mij vanuit World Traveler Plus.

    Mij hoor je niet klagen, upper deck is het geworden :) nu alleen nog hopen op een upgade voor de terugvlucht.

    Extra bonus 50 extra TP en een kleine 2K Avios extra.
     
    Erwin, Daan3, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Toevallig ook BAEC of OW status? Dan zit een upgrade dr wel in als de bezetting niet erg hoog is.
     
  6. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Yup BAEC Silver
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    BA vluchten voor 11 euro? Het kan vanuit LUX in de zomer!
    Screen Shot 2018-06-15 at 14.24.45.png
     
    Flying doc, Yoran Wijkstra, VinceG en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand nog een suggestie voor een TP run met BA?

    Ik heb de Sake fare vorig jaar oktober gedaan en sta nu op 560 TP bij BA. Achteraf had ik ze beter bij Iberia kunnen crediteren, want dan had ik nog maar 40 TP nodig en 2 vluchten met IB. Nu 4 vluchten met BA voor BA Silver.
    • Er is op dit moment vanuit Frankfurt een sale naar de US Eastcoast voor 254 euro. Moet dan alleen naar Frankfurt waardoor je weer boven de 300 euro uit komt.
    • AMS - JER kan in Business voor 339 euro.
    • AMS - LGW levert genoeg TP op voor 245 euro, maar dan kom ik nog 2 vluchten te kort.
    • Heb lopen spelen met het boeken in duurdere economy boekingsklasse waardoor je 10 TP per vlucht krijgt ipv 5 TP. Dan kan ik voor 219 euro naar JER met een 21 uur layover op LGW.
    • Of AMS - INV voor 228 euro.
    Het gaat mij meer om een lage prijs dan de ervaring. Een snelle, functionele TP run dus.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Ervanuitgaande dat al je opties genoeg TP en BA vluchten opleveren (op AMS-LGW na dan), en je zelf aangeeft dat de lage prijs het belangrijkste is, geef je volgens mij zelf al het antwoord :)

    AMS-INV is dan het goedkoopste (mits dit een immediate turn-around is), een 21u lange layover op LGW zal je nog een hotel erbij kosten én je mist dan dus nog 2 BA vluchten...
     
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Snap ik! Ik was meer benieuwd of iemand anders nog een suggestie of sweet spot had. Ik had uiteraard zelf al wat onderzoek gedaan :)
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    thomassmit en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    UPDATE: Helaas toch geen extra TP en Avios. Het stond wel zo aangegeven in de BA app maar inmiddels zijn de punten bijgeschreven van die vlucht en het zijn de originele punten. Jammer maar helaas.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Daan3, JustinCase, Yoran Wijkstra en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou eens kijken hoe het afloopt: MAD - PMI en PMI - MAD geboekt. Samen € 43,79. Binnen 10 dagen zou ik nu dus 18/K avios moeten hebben.
     
    JustinCase, Yoran Wijkstra, Lionell en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Maar even een Iberia accountje aangemaakt. Ook vanwege de Groupon acties die ik hier regelmatig voorbij zie komen.
     
    lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Je gaat ze niet daadwerkelijk vliegen begrijp ik?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat weet ik nog niet. Eind november geboekt, stukje vliegen is nooit verkeerd. Maar ik had geen zin om ook gelijk AMS-MAD-AMS er bij te boeken. Eerst even kijken of deze twee gepost worden. Maar misschien bedenk ik me nog en boek ik die alsnog voor nog eens 18/K Avios :D.
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb vier enkeltjes PMI - MAD geboekt voor in totaal $ 60, kijk wel of ze de Avios posten en dan redeem ik ze meteen :D
     
    Wilcoleone, lloydje33, thomassmit en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Volgens HFP zou het nog mogelijk zijn via een Aer Lingus account? Ik heb het nog niet gecheckt, maar zit zelf met een family account dus begin er niet aan.
     
  20. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb nu op een paar dagen tijd twee keer met BA in first gevlogen en moet zeggen dat het goed is bevallen. Ik had twee keer een uitstekende crew. Het enige minpuntje was de temperatuur op beide vluchten. Ik snap niet dat mensen in een pyjama onder een deken kunnen slapen bij 24 graden. Ik kom plakkend van het zweet van zo'n vlucht af. Kleine verslagen volgen in m'n trip reports.
     
    jongesander, Jurian, Erwin en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina