British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Op FT zie ik onderstaande tabel terugkomen als nieuwe chart voor partner vluchten. Als dat klopt dan valt het allemaal reuze mee.

    WwQjbu.png
     
    Amsterdam, Goffe de Boer, Didier13 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Dat valt inderdaad mee. Waarschijnlijk toch geen dynamische awards en natuurlijk is het normaal dat een frequent flyer programma een verandering doorvoert. De laatste verandering in award prijzen was alweer 4 jaar geleden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. WMR

    WMR Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Las vanmiddag dat de BA lounge op Schiphol aan de Global Lounge collection van Priority Pass is toegevoegd.
    Hoop dat ze dat wel beperken en ruimte houden voor BA passagiers.
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat hoop ik ook, want het is geen grote lounge!
     
  6. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Liep binnen op vrijdag met PP om even te kijken hoe het was, zat helemaal vol, KLM was stuk rustiger.
     
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zal vast zijn om de drukte te spreiden over beide lounges. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat alle niet SkyTeam passagiers terecht moeten in één lounge. Reis je echter business class met Star Alliance of heb je Star Alliance Gold status, dan kun je ook terecht in de Schengen Star Alliance lounge. Daarvoor moet je echter wel door de paspoortcontrole.

    Het wordt gewoon tijd voor extra lounges in de non-schengen zone. Star Alliance had het hier wel over tijdens de persconferentie dit jaar toen de andere lounge openging. Ook over een Emirates lounge heb ik geruchten gehoord.
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Eigenlijk heeft Schiphol gewoon te weinig lounges om de verschillende passagiers te spreiden over een Schengen en een non-Schengen deel.

    Star Alliance heeft een prachtige lounge in eigen beheer, maar daar kunnen veel passagiers niet komen vanwege de paspoortcontrole onderaan de D-pier.

    Het opheffen van deze scheiding in de terminal in zou een groot deel van de drukte kunnen wegnemen. Zodoende kunnen de *A pax gewoon bij de *A lounge komen.

    Dan kunnen de I2 en AY pax ook van de BA lounge gebruik maken en blijven de Aspire lounges over voor de PP pax.

    De terminal van AMS is ook nooit ontworpen om te worden opgesplitst in twee hard gescheiden gedeeltes... Was ook geen noodzaak voor gezien het geringe aantal binnenlandse vluchten in een klein landje als Nederland.
     
  9. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Ook over een Emirates lounge heb ik geruchten gehoord.[/QUOTE]

    Dat zal wel fijn zijn - die non Schengen aspire lounge is een schande. Ik denk dat Schiphol als thuisbasis van KLM hier een politiek spelletje speelt
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Schiphol heeft inderdaad veel te weinig lounges om het grote aantal reizigers op te vangen. Gelukkig zijn er dit jaar twee nieuwe lounges geopend en zeker de Star Alliance lounge is een stap in de goede richting. Zelf kon ik vorig jaar zonder problemen door de paspoortcontrole. Werd wel gevraagd wat ik de de Non-Schengen zone kwam doen, maar toen ik zei dat ik naar de lounge wou, werd ik gewoon doorgelaten. In de lounge zelf werd ik wel verzocht om naar de lounge in de Schengen zone te gaan, iets wat ik op andere luchthavens in Europa nooit zie.

    Met de opening van de nieuwe lounges is het probleem met de grootste drukte in het Schengen gedeelte opgelost. Daar zitten namelijk veel Star Alliance maatschappijen en die passagiers kunnen nu naar de nieuwe Star Alliance lounge. Dan hebben we in Oneworld alleen nog AY en IB in het Schengen gebied. Die passagiers kunnen nu naar de vernieuwde Aspire lounge. In het Non-Schengen gebied zijn er echter veel meer Oneworld maatschappijen: AA, BA, CX, RJ, QR en vanaf volgend jaar ook nog eens AT. Te gek voor woorden dat al die passagiers zijn aangewezen op de BA lounge en Aspire lounge.
    Tja, met zoveel Emirates vluchten is er zeker een lounge nodig op Schiphol. Die Aspire lounge past echt niet vooraf aan een EK vlucht in F:D. Bovendien is er bijvoorbeeld in Düsseldorf al wel een Emirates lounge, terwijl er veel meer op AMS wordt gevlogen. Laten we het hopen.
     
  11. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    tof nieuws vandaag in mijn e-mail box,.. British Airways heeft mijn status zowaar als kadootje met 12 maanden verlengd!:D:D
    En heeft het aantal benodigde tierpunten met 25 % verlaagd om mij voor het eerst komende jaar weer voor gold te kwalificeren.!
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2020
    Morris, VinceG, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    ja ik was ook erg bij met het mailtje! Werd tijd ook. BA was de enige die tot nu toe nog geen versoepeling had doorgevoerd. Is ook wel hoognodig met die Quarantaine van het VK. Reizen hier naartoe zit er voorlopig niet in.
     
    lloydje33 en KarinS vinden dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik had de mail ook, maar mijn account is niet aangepast. Iemand die al wel zijn account aangepast heeft zien worden?
     
  14. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Volgens BA binnen twee weken.
     
  15. Wilcoleone

    Wilcoleone Blue Tier

    Berichten:
    195
    Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Op zich heel slim van BA om te wachten tot nu, volgens mij verloopt de status van heel veel mensen in de maanden maart, april & mei. Dus dat scheelt ze een hoop geld.

    Maar heel fijn voor de mensen die hier nog wel van kunnen profiteren! Beter laat dan niet zeg ik :)
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee binnen 2 weken na het aflopen van de status.
     
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    The 12-month status extension will be applied automatically in the next two weeks* to those memberships with Tier Point collection end dates of July 2020 – June 2021.

    *Members whose Tier Point collection end date was in May or June 2020, who did not meet the reduced qualification requirement for their Tier will have the 12-month extension applied to their new Tier once their current card expiry date has passed.
     
    VinceG en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Idem dito, mijn status is ook verlengd...
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Hmm ja ik zag het. Moet eens wat beter lezen soms :rolleyes:
     
  20. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Mijn account is vandaag aangepast.
     
    MVA20 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina