British Airways: Executive Club

Discussie in 'oneworld' gestart door kevin990, 25 jul 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb hem vanavond geboekt in F! Met overnachting in NYC en Phoenix, op een dag of 6 in totaal met positioning erbij :)
     
    danfl44, Yoran Wijkstra en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Haha Ik heb me householdaccount losgekoppeld had de avios van mijn vrouw toch eerst niet nodig ;) Sindsdien zonder problemen transfers mogelijk. Tijd genoeg om grouponnetjes te verzamelen.
     
    Lionell en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  3. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Misschien moet ik dan het householdaccount ook maar eens sluiten om te kijken of het dan wil. Ik en mijn partner vliegen toch praktisch alles samen en hebben bijna gelijke aantallen avios. Ik ben met name ook geintreseerd in de BC vluchten met Iberia richting (Zuid/Midden) Amerika.
     
    Lionell en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  4. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik hou ze voorlopig nog gescheiden, de household account levert me veel op. Hopelijk komt Iberia ook snel weer met een groupon sale, want dat loopt wel lekker binnen als je ze per 8k kan kopen. Een snelle rekensom voor geboekte trips dit jaar leert me dat ik ongeveer 120k aan BA Avios zal verdienen.
     
  5. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Net gekeken, die groupon sale loopt nog steeds... Pakketjes van 8000 Avios zijn nog steeds te koop aan 79 euro (indien je de goede kortingscodes weet te vinden).
     
  6. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wat zijn de beste stoelen op de BA A380 in business class op upper deck? Momenteel heb ik 53K op de heenweg en 53A op de terugweg. Iemand ervaring?
     
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb wel op 53A en 51K gezeten. 53A is wel handig als je niet over iemand heen wil stappen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Thanks, dan houd ik het mooi op die stoelen.
     
  9. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op de Business/ First class deal van CAI naar HNL via LHR, NYC en PHX. Dit is te boeken voor ca. € 1600,- en levert 1.400 TP op. Ticket is te boeken bij American. Ben je op 100 TP na, Gold!
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welke route is het?
     
  11. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    CAI-LHR-JFK-PHX-HNL en v.v. Je kan er evt. voor kiezen om via LAX te gaan, maar dan lever je wel de nodige TP's in.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuke route. Volgens mij klopt de berekening niet meer qua TP's. Inmiddels krijg je voor de binnenlandse vluchten niet meer 210 TP omdat de boekingsklasse is gewijzigd (zelfde als business).

    Vorig jaar was het nog mogelijk om jfk-lax in A te laten boeken, dan vloog je ook daadwerkelijk in F op de transcon. Volgens mij is dit inmiddels niet meer mogelijk.

    Maar goed, tripje HI is nooit verkeerd natuurlijk.
     
    Yoran Wijkstra en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Yoran Wijkstra

    Yoran Wijkstra Blue Tier Medewerker

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Je hebt gelijk, verkeerd gekeken op BA's TP calculator!

    Echter, als ik de route 'doorklik' van GF naar de website van AA, dan krijg ik volgende melding: The class of service you requested is not available on one or more of your flights.

    Er is zeker geen mogelijkheid om de itinerary te zien op website van AA?!
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    De BA calculator laat de boekingsklasse zien. Alleen als je in F,A of P zit ontvang je 210 tp. Anders is dit 140. Je boekingsklasse kun je zien op de site van AA bij tariefvoorwaarden of in ITA de route na te bootsen.
     
    Yoran Wijkstra vindt dit leuk.
  15. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Wat zal het er "gezellig" druk worden... :D

    "As a valued Executive Club Member, we'd like to offer you the opportunity to share your benefits with your loved ones over the Easter break. We are delighted to extend lounge access at London Heathrow and London Gatwick to up to five of your guests. This offer is valid until 15 April 2018.

    We look forward to welcoming you and your additional guests in our Galleries Club Lounges. At London Heathrow Terminal 5, you can experience The First Wing, which offers an enhanced, private check-in area, before making your way through security using Fast Track at the North or South facilities."
     
    Erwin, lloydje33 en Yoran Wijkstra vinden dit leuk.
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een OW programma, omdat ik niet zoveel meer aan mijn AB en LA accounts heb. Hoe makkelijk is het om Avios te sparen? Wat zijn jullie tips als beginneling bij BAEC? Alvast bedankt!
     
  17. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Voor de mensen die nog tierpoints nodig hebben:
    Er is op dit moment een BA fare van LUX naar LHR die in Economy te boeken is voor 19 euro one-way. Hij is echter ook als retour in business te boeken voor 160 euro. Levert 80 TP op.

    Screen Shot 2018-04-13 at 09.28.25.png
     
    Lionell, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  18. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je de BAEC handleiding van @TheoS al eens doorgenomen? Deze staat op de frontpage en is in mijn ogen super duidelijk.

    Grootste voordeel van BAEC is dat status halen super eenvoudig is, zeker als je eens tegen een mooie business class deal aanloopt die je toch al zou boeken.

    Punten bij BAEC is ook relatief eenvoudig. Met name door de Groupon actie kun je vaak vrij goedkoop avios kopen (die je dan weer kunt omzetten tussen IB en BA).

    Avios zijn bij BAEC goed uit te geven op relatief korte vluchten. QSuite vliegen is voor 37.500 avios mogelijk. Ook binnen Azië uitstekende mogelijkheden. Tenslotte kun je prima upgraden op longhaul vluchten bij BAEC.

    Bij IB zijn er wat langere vluchten die goed te doen zijn. Zo kost MAD-ORD slechts 34/K in business.
     
    Lionell, lloydje33, Daan3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Hoe kan ik het beste 100.000 Avios uitgeven deze zomer? Vind de bijkomende kosten bij bijvoorbeeld AMS-LHR-NYC best hoog..
     
  20. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ehm dit is best wel een algemene vraag. Wil je beslist naar New York of heb je ook andere bestemmingen op je verlanglijstje staan?
     

Deel Deze Pagina