Die muizen hebben een goed leven. Ik werd maandag avond welkom geheten door de oppermuis van pier C. Hij was alleen de weg naar de lounge voor zijn drankje kwijt.
LAX: Laatst de Delta One lounge in LAX kunnen bezoeken Aparte check-in/ security toegang rechtstreeks naar de lounge. Overal personeel aanwezig dat meteen klaar staat om te helpen. Massage stoelen, schouder/gezichtmassage, cryotherapie voor je ogen, pods, douches met freebies etcetera. Uitgebreid drinken/eten menu: ze hebben a la carte maar er is ook een sushi bar & bento boxes. Alles 'made to order'. Mocht ook het e.e.a. meenemen; toen ze zagen dat ik niet meteen een keuze kon maken uit de desserts boden ze aan om er een paar in te pakken 'to go'
Jaren geleden ooit eens geweest voor een meeting. Ze hebben (hadden) daar toen ook vergaderzalen. Was wel apart om direct vanuit de vergaderzaal de security line in te lopen. Ik had destijds nog geen status bij *A.
Erste Premier Lounge - Praag. Mwah. Warm, druk, beperkt aanbod eten en drinken. Niet per se beter dan in de terminal zitten. Landside leek het er wel op dat er een fast track security rij is voor de lounges, maar heb dit niet zelf uitgetest.
BIO Nieuwe mooie lounge in Bilbao! Net een paar weken open. Voorheen was er de alleen de Bilbao lounge, die er prima uit ziet. Inmiddels er een tweede lounge, een verdieping hoger. Niet enorm qua grootte, maar erg fris design en enorm veel keuze qua eten en drinken. Zou durven zeggen dat er zelfs meer keuze was dan in de lounges van BCN en MAD. De oude lounge heet inmiddels Nervión, en is toegankelijk met loungepass e.d. De nieuwe lounge boven heet Urdaibai, en toegankelijk via airline status/businessclass.
Vooralsnog een gerucht, maar dit zou jammer zijn. Mag altijd graag in de Oman Air en soms TK lounge komen.
Op DPS is nu een nieuwe domestic lounge te vinden: de Blue Sky Premier lounge. Te bezoeken met Priority Pass, waarbij je een voucher voor een glas bier krijgt. Dit is de eerste domestic lounge in Indonesië waar je alcohol kunt krijgen AFAIK. Verder een keurige nieuwe lounge met nette voorzieningen: goede koffie, prima eten, werkruimtes, gebedsruimte en douches. Hele vooruitgang ten opzichte van de Concordia Lounge.
Op BRU is de "nieuwe" lounge The View sinds een tijdje geopend op de B terminal. Wat een verbetering ten opzichte van de oude BA lounge en de Priority Pass lounge er tegenover op dezelfde gang. The View bevindt zich in diezelfde gang, maar helemaal op het einde. Groot genoeg, wc's & douches in de lounge. Relatief grote zit area, paar hoge & lage tafels om te eten. Aanbod qua eten en drinken is niet wow, maar prima plek om paar uurtje te vertoeven.
Mag je intussen in Brussel als Skyteam elite plus al ergens een lounge in als je met SAS vliegt? Ik was er vorige maand en toen ben ik van 2 lounges door alletwee heen en weer gestuurd. De ene; nee sinds SAS naar Skyteam is verwelkomen we alleen SAS-plus reizigers, en bij de lounge waar Skyteam reizigers komen: nee met SAS is nog geen contract afgesloten. De 38€ (!!!) voor 2 drankjes en een broodje heb ik wel terug gekregen via SAS na een mailtje.
Ik zou mij kunnen voorstellen dat het contract nog niet is afgesloten dat de lounge je ook niet mag toelaten, dan krijgen ze er immers geen geld voor. Dat was net na Covid ook zo toen KLM geen contract meer had met de Diamond lounge, maar dat werd vrij snel opgelost.
Oh ik wist niet dat die nieuwe is maar ik vind het fijner dan de garuda lounge bij domestic in ieder geval. Ik ben er vaker te vinden daar. En super fijn dat het met diverse prioritas bankpas mogelijk is.
Lounges op T2 in Manchester... ha wat een grap. Aspire lounge waar je access toe hebt als je Star Alliance biz vliegt. Klein donker, miniem aanbod qua eten en geen self service bar. 1903 en Escape lounges boven, toegankelijk met PriorityPass. Groter, meer licht, ontzettend druk bij momenten. Overal gereserveerde tafels. Aanbod qua eten in Escape lounge is ok (zit er nu voor ontbijt). Eveneens geen self service bar.