Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Kenya Airways Simba Lounge, Terminal 1A (NBO) tweede verdieping.

Nadat mijn vlucht vanuit Amsterdam door een technisch mankement twee uur vertraging had opgelopen, had ik mijn aansluiting naar Kaapstad gemist toen ik aankwam in Nairobi. Gelukkig werd ik automatisch omgeboekt naar de eerst volgende vlucht naar Kaapstad, helaas vertrok deze pas…. Acht uur later….

Nairobi Airport is op zijn zachtst gezegd quite the experience. Behalve dat er wel een meer dan een blik verf kan worden open getrokken om de boel eens op te frissen kreeg ik (onderweg van en naar de lounge) ook de meermaals de vraag of ik geïnteresseerd was in een massage. Nou nee, bedankt.

De lounge zelf was erg warm en niet echt druk bezocht na het vertrek van de verre ochtend vluchten van KQ. Het vele personeel had niet veel om handen, dus ieder leeg kopje of papiertje wat je op de tafel legde werd binnen enkele seconden opgeruimd. Op zich niets mis met een propere lounge, maar ik voelde me een beetje opgejaagd. Het eten en drinken was redelijk, maar de koude drankjes stonden in een koelkast die behalve veel lawaai maken niet veel deed om de drankjes ook koel te krijgen. Dat was wel jammer, zeker als de temperatuur in de lounge snel opliep in de brandende Keniaanse zon. Gelukkig was er wel een douche aanwezig om af te koelen, letterlijk, want wat ik ook probeerde en in welke positie ik de mengkraan ook draaide: het water bleef ijskoud. Om het kostbare water niet verder te verspillen dacht ik na twee minuten prutsen “fuck it” en heb mezelf maar op een koude klets getrakteerd. De vriendelijke dame bood nog haar excuses aan voor de rafelrandjes aan de handdoek die ze mij vooraf gaf. Het was symbolisch voor de hele lounge: vriendelijk personeel maar de hele lounge had rafelrandjes. De wifi was redelijk snel, maar het betrof een volledig open en onbeveiligd netwerk: het gebruik van een VPN is dus een must. Sowieso is de IT voorziening op de luchthaven niet super, niet alleen werkte het scherm met vertrekinformatie in de lounge niet (het scherm stond aan en liet vluchtinfo zien, maar er was een A4tje op geplakt dat het scherm het niet deed en verkeerde info weergaf) en vlak voor vertrek was er nog een gate wijziging die niet op de schermen in de terminal stond maar alleen onverstaanbaar door het omroepsysteem werd aangekondigd. Gelukkig werden we weggeplukt en naar de juiste gate gebracht door een grondstewardess nadat de helft van de passagiers nog bij de verkeerde gate stonden te wachten.

Al met al een redelijke lounge, en het voelde wel echt als de Keniaanse variant van de KLM kantine. Helaas ben ik naderhand er pas achtergekomen dat KQ ook nog een Pride lounge heeft, welke een stuk groter en beter schijnt te zijn dan de Simba lounge. Ga ik die een volgende keer proberen. Mijn advies mocht je via NBO reizen: (be)zoek de Pride lounge en sla de Simba lounge over en vraag vooral meermaals aan de balie wat de vertrektijd en gate van je vlucht is.

ppt, michiel1, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    145
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag m'n eerste vlucht met SAS HAM>CPH. M'n vrouw en ik beide ST Elite+ en ook erkend bij SAS, met twee kindjes. Volgens de SAS website zouden we in de Lufthansa Lounge in Hamburg kunnen. Maar helaas werd toegang geweigerd omdat KLM (uiteraard) geen contract heeft met Lufthansa. Ik had verwacht dat SAS een contract heeft met Lufthansa en we dus met Elite+ naar binnen kunnen. Gebeld met SAS, daar werd me verteld dat er een probleem is met de erkenning van elite+ in third party lounges. Dit klopt niet natuurlijk niet met het verhaal van geen contract hebben. Helaas weet niemand het antwoord, Lufthansa niet, KLM niet en SAS ook niet.

Op CPH kregen we toegang tot de gewone lounge en ook de Gold lounge.

3. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.537
    Trofeepunten:
    373
    @erlug Dat heb ik ook al 3x gehad in Brussel het afgelopen half jaar. Hele discussies mee gehad aan balies, nooit toegang gekregen, 1e van de 3x wel geld van een bistro op het vliegveld terug gekregen. 2e keer dat ook niet, 3e keer niet meer geprobeerd iets te declareren. 4e komt er niet meer, ik ga niet meer via Brussel met SAS, ben er klaar mee.

erlug vindt dit leuk.
  4. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    145
    Trofeepunten:
    43
    Ah, dank voor je reactie. We hebben dan terug ALC-CPH vast ook geen toegang. Hoewel klm wel toegang geeft in ALC. Ik ga het in ieder geval proberen.

5. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Zit nu in de Chase Sapphire Lounge Boston, daar kan AMEX nog wel wat van leren.

Plek voor ruim ~ 250 man, alle tafels hebben QR waarmee je drinken, tap biertjes, en zelfs hamburgers met patat mee kan bestellen wat vervolgens naar je gebracht wordt.

Moest zo'n 20 min wachten op entree, maar is het dubbel en dwars waard. By far de kaarten lounge die ik tot nu toe bezocht hebt. Alleen jammer dat ze niet in de EU zitten

ppt vindt dit leuk.
  6. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.744
    Trofeepunten:
    1.573
    Lounge op B terminal in BRU is nu nog groter geworden. De vroegere "BA" lounge is al een tijdje dicht en de kleine Priority Pass lounge die er tegenover zat is nu ook dicht.

Aan het einde van diezelfde gang is de lounge nu verder uitgebreid. Zelfs op piekmomenten nog genoeg plek om te zitten.

ppt vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Kopenhagen T2. Oh boy wat een drama opties. De Aspire en Carlsberg geprobeerd. De eerste heeft zowat 0 eten. Echter lijkt dat eerder een zegen dan een vloek want de Carlsberg lounge riekt naar haring en ui op een warme zomerdag. Wel snel de PP fee verdiend, want ben maar een paar minuten gebleven.

ppt en VinceG vinden dit leuk.
  8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.058
    Trofeepunten:
    333
    Ja ben er laatst ook 2 keer geweest. Lounges zijn veel te klein en veel te vol op CPH en ze laten je gewoon binnen. Ook de SAS lounge is teleurstellend.

Ik was vrijdag op Exeter airport en had de lounge voor mij helemaal alleen! Niet echt eten, maar genoeg snacks en drank! En mooi uitzicht op de runway. Helaas weinig vluchten. Wel wat general aviation ;) Vlucht was een uur vertraagd, maar de dame bleef netjes en liet de lounge open.

ppt vindt dit leuk.
  9. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    281
    Trofeepunten:
    63
    MIA:

TK lounge in concourse E. Toegankelijk voor flink wat airlines naar TK zelf, Priority Pass, Loungekey en noem naar op. Klein, vol met zitplaatsen vlak op elkaar, en voor de grootte van de lounge okay aanbod eten en drinken. Voor wc’s tijdens mijn verblijf altijd een wachtrij, dus die maar overgeslagen. Prima voor een uurtje of korter.

10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Een eervolle vermelding voor de lounge in Wenen T3 die een uitgeholde kaas met parmezaanbrokken neerzet.:D

Bijgevoegde bestanden:

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Eerst de centurion lounge geprobeerd (kost minder dan 10 minuten om in de andere terminal te komen) maar helaas een wachttijd van meer dan een half uur om de lounge in te komen, daar had ik geen zin in. Zit nu in The Club. Vind t toch wel erg karig, alleen wat koude snackjes en salades. Kan nog beter in de gambling lounge gaan zitten (voor de rokers onder ons).

Tim82 en Gin_klm vinden dit leuk.
  12. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Ook vandaag centurion in Vegas geprobeerd met te lange wachttijd. Daarna weer terug gegaan naar de E gate met de tram. Eten inderdaad zeer karig en niet smakelijk in de club lounge in gate E

13. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    JNB & CPT (domestic)

Bidvest lounge op beide vliegvelden, goed aanbod met verschillende warme en koude maaltijden, gigantische keuze in bieren en wijnen. De lounge in Kaapstad was erg druk.

DXB
    Aspire lounge, je zit vast aan max 2u en het wordt het snel heel druk in de lounge. Aanbod viel mij tegen, frisjes automaat met wat water en kleine range alcohol. Qua ontbijt was er niet veel knaps.

Tim82 vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Straks vlieg ik voor het eerst vanaf PRG terminal 2.

Heeft Skyteam een lounge in deze terminal of is er alleen toegang met PP?

15. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    PRG heeft een lounge waar je als ST Elite Plus in kan. Bordjes volgen naar de gates totdat je 'lounges' tegenkomt. Dan met de trap/lift naar boven en dan naar [EDIT] rechts. Kleine maar rustige lounge.

Laatst bewerkt: 26 aug 2025
  16. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt!

17. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    Ik schreef links maar bedoelde rechts. Vroeger kon ik in de lounge aan de linkerkant, volgens mij is die PP. Naar rechts is de lounge waar je als ST EP in kan.

18. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Mooi, ik ga het zien;)

19. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.677
    Trofeepunten:
    478
    Ik vind de Schengen lounge op BRU ook wel altijd prima. Druk, groot genoeg. De mousse is altijd top, zo ook het speciaalbier. Cheers!

20. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    859
    Trofeepunten:
    123
    Voor het eerst via CPH gereisd. Ik vloog naar Sarajevo wat buiten het Schengen gebied ligt. Vanuit de zelfde kant van de terminal vertrokken ook vluchten naar Amerika en Japan. Nadat ik na twintig minuten wachten door de paspoortcontrole was gegaan kwam ik tot de onaangename verrassing dat er helemaal geen SkyTeam lounge is in het non-schengen gebied. Alleen maar bankjes en een paar snoepautomaten. Er is wel een lounge voor andere airlines. Moest weer terug de grens over om naar de SAS Lounge te gaan. Gelukkig had ik tijd genoeg dus dat maar gedaan, maar de rijen voor de paspoortcontrole kunnen lang zijn dus ik zat er enigszins ongemakkelijk. De lounge zelf was druk maar wel mooi ingericht en het eten smaakte er goed.

Na een welverdiend glas bubbels en een lunch maar weer ruim op tijd in de rij gaan staan en daarna maar een comfortabel bankje opgezocht. Houd hier rekening mee als je via CPH naar een niet-schengen bestemming vliegt met SkyTeam/SAS!

Deel Deze Pagina