Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Na de verhalen die ik heb gelezen hier over de KLM Crown Lounge op Schiphol (Schengen), ben ik die nu eens aan het uitproberen dankzij de goedkope ITA business class vlucht. Ik ben best positief verrast. Het is nu heel erg rustig (nog net niet doods). Een beperkt maar naar mijn mening goed ontbijt buffetje. Ik heb niets te klagen.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Moet worden gezegd dat ze soms wel wat verassende catering items hebben op het 2de eiland maar de prak die men in de warm eten balken als lunch en diner serveren is niet al te best…
    Ontbijt is wel goed te doen omdat het dezelfde items zijn en meer dan ik thuis heb.

    De ulti ruimte wel heel fijn waardoor ik deze lounge nu prefereer boven non Schengen, zeker op drukke momenten.
     
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Het eten bij de non-schengen vind ik nog altijd beter. Ook daar een ulti-ruimte, maar heeft meer weg van een weggestopt hokje. Dan liever de vissenkom :D.
     
  4. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Geen idee waar te vragen, maar hier leek me enigszins nog richting on-topic. Heeft iemand enig idee van de situatie rond de lounge op Eindhoven. Ben zelf al twee jaar niet meer op Eindhoven geweest, maar is die lounge nog in bedrijf. Kom wat tegenstrijdige berichten tegen her en der. Derhalve, iemand die recent op Eindhoven is geweest of er meer van weet? Dank alvast!
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Op de website van Eindhoven Airport staat dat de Business Lounge tijdelijk gesloten is, en ook op Swissport, de uitbater van de lounge komt deze niet voor.

    Maar ergens anders staan dat er voor 21 en 28 juli weer specifieke openingstijden zijn.

    Ik vraag me nog steeds af hoe succesvol deze lounge nou is op een low cost luchthaven.
     
    Morris vindt dit leuk.
  6. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    1.513
    Trofeepunten:
    478
    In HEL, de nieuwe non-shengen en dan vooral de platinum wing...top! Heerlijk a la carte gegeten (ik ben QR Platinum, maar mocht gewoon binnen) en zeer ruim cocktailaanbod. Daarna (wegens vertraging) moeten verplaatsen naar de nieuwe business lounge, niet slecht, maar beduidend minder aanbod. Wel ook heerlijke cocktails.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik ben nu op CDG lounge 2G. Ben hier een paar keer eerder geweest, ik noem het vaak gekscherend het hondenhok. Eten en drinken is prima. Wel lange wachttijd voor de douche, heb er geen gebruik van gemaakt. Maar andere gasten zaten er meer dan 2 uur op de wachten. Verder kwam er den duur zelfs een medewerker champagne en een soort toast uitdelen aan iedereen.

    Ik wilde eigenlijk naar 2F, maar daar werd ik geweerd omdat m’n vlucht vanaf 2G vertrok.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    In 2F is er champagne vanaf 11 uur .
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Als je genoeg tijd heb mag je wel in 2F. Want 4 uur in de 2g is weer teveel omdat het vaak druk is.
    Of het is mij altijd gelukt in ieder geval, zeker als je een douche wilt is 2f verstandiger.
     
  10. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ging vandaag niet op. Ik ging naar 2f, scannen bij de hekjes en werd naar een kantoor geroepen. Na controle werd vermeld dat ik naar 2g moest. De man zei dat dit sinds kort zo is. Geen idee wat daar van waar is natuurlijk.
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Vroegah ging de poortjes inderdaad automatisch open, de laatste keer was dat idd niet zo, maar na korte uitleg mocht ik er toen gewoon in.

    Het is voor mij trouwens alleen als ik naar Dusseldorf moet, maar daar ben ik al maanden niet meer geweest en dat blijft tot december ook zo, dus straks moet ik misschien ook genoegen nemen met 4 stoelen tegenover en naast elkaar…..
     
    erlug vindt dit leuk.
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    1.211
    Trofeepunten:
    428
    Zou jammer zijn. Loop eigenlijk altijd naar F. G vind ik maar een matig en een donker hok.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2024
    erlug vindt dit leuk.
  13. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    100
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Tja helaas. Hondenhok is wel wat overdreven hoor haha. Ik denk iets van 250 zitplaatsen en er zijn kanten van de lounge volledig met ramen met zicht op apron.

    Ik ging nu met hop naar svq, dus vanaf 2g.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  14. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar tijdens de KRK run reisden we via 2G. Toen heb ik voor de eerste keer in de nieuwe lounge mogen verblijven: ik vind het echt niet verkeerd hoor!
    Ook de medewerker met de champagne trolly getroffen.
    De oude lounge, dat was inderdaad pas een hondenhok.
     
  15. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Vanochtend bij Lounge 52 weer begroet door een dikke vette muis op het moment dat ik de deur van de wc opendeed. Verder wel lekker ontbeten.
     
    Menno vindt dit leuk.
  16. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren op BCN naar de lounge geweest. Vaker erg goede ervaringen gehad; mooi opgezet en ook goed eten.
    Gisteren waren alle tafels vol met afval/vaat, en was het buffet gewoon leeg. Bordjes, lepeltjes of glazen waren er ook niet meer (die heb je dan natuurlijk ook niet nodig :D). Toen er na een uurtje een medewerkster tafels kwam afruimen vroeg ik in mijn beste Spaans (wat niet zo best is) of dit de hele dag al zo was. Ze gaf aan dat het de hele week zo chaotisch was: veel te weinig personeel, terwijl het juist druk was door de zomervakantie.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    michiel1 en Ruut vinden dit leuk.
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    570
    Trofeepunten:
    123
    Deze vakantie twee nieuwe lounges bezocht: AF CDG M-Gates en ook voor het eerst de AF lounge op YUL (Montreal) van binnen kunnen bekijken. In tegenstelling tot de AF CDG K-gates lounge is de M-Gates lounge erg aangenaam, behalve de weg er naar toe met die vreselijke bus. Lounge is enorm groot en daardoor ook ruim opgezet. Je moet wel wat verder lopen voor een drankje of eten want het restaurant zit in de ene hoek en de snack-bar in de andere hoek. Mooi uitzicht op de taxibaan en met een beetje geluk ook de startbaan. Twee jaar geleden liep ik nog langs die lounge als FB Explorer member. Nu mocht ik naar binnen als FB Platinum: missie geslaagd.

    Dan aan de andere kant van de oceaan: Montreal. De luchthaven zelf is niks bijzonders, maar de AF lounge is mooi en prettig. Zelfde sfeer als in de 2F Lounge op CDG. Het voelt echt als een Air France lounge aan, mooie kleuren, goede stoelen. Het is niet een grote lounge waardoor het druk kan worden met 2 of 3 AF en 1 KL vlucht aan het eind van de middag/begin van de avond. Toch knap dat Air France op een niet-hub airport een betere en mooiere lounge kan hebben dan KLM op hun hub in AMS. In Amstelveen kunnen ze daar nog een hoop van leren, maar goed ze zijn dan ook pas 20 jaar geleden gefuseerd…..
     
    lloydje33, Ruut en Menno vinden dit leuk.
  18. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Dit kan echt niet.
    jammer van zo 'n mooie lounge.
     
  19. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    459
    Trofeepunten:
    63
    Via KLM kwam ik binnen, maar ik lees dat toegang 45 euro kost. Je zal het er voor betaald hebben en dan dit aantreffen.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2024 om 21:16
    michiel1 en FlyingBlob vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina