Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Washington IAD:

    Virgin Clubhouse. In eerste instantie leuk dat je er, op bepaalde tijden, met Priority Pass in kan maar de capaciteit was veel te klein. Zeker aangezien ze ook nog een gedeelte hadden afgesloten. Snel verdiend weer want na 3 minuten weggegaan. Wel mooi uitzicht.

    Chase Sapphire Lounge by Etihad: geen idee want door bezetting gaven ze alleen toegang aan bepaalde creditcardhouders. Deze mogelijke restrictie staat niet op de Priority Pass website vermeld.
     
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.200
    Leuk Bevonden:
    1.054
    Trofeepunten:
    223
    Yotel in terminal 2E in Parijs.

    Allereerst merkwaardig dat PP maar 1 lounge heeft op dit vliegveld.
    Zithoekjes, tafels, wandcontactdozen, 1 toilet (nummer 2 is stuk) en wat frisdrank, koffie en snacks. Geen alcohol. Behoorlijk sober allemaal.

    Enige positieve was dat het personeel achter de receptie best vriendelijk is.

    Edit: er werden even later toch flesjes rode en witte wijn uitgestald.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2024
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    interessant om te lezen dit.

    Ik vlieg vanavond vanaf Schiphol en wil voor het eerst gebruik gaan maken van een lounge. Ik heb AmEX Plat, Privium en PP.

    Begrijp ik het goed dat als ik aankom bij de Aspire lounge, dat ze mij kunnen weigeren omdat andere passagiers voorrang hebben (business class)??

    Kan ik naast de Aspire lounge nog een andere lounge gebruiken? Privium lounge na de controle? Is dat wat?

    Ik vlieg naar Alicante met Vueling, niet business.

    Dus iemand een tip vwb lounge?
     
  4. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Als je alleen reist zou ik de Privium lounge aanraden (is na de handbagage controle), is denk ik rustiger. Als er iemand mee gaat die van zichzelf niet de lounge in kan, dan kan je enkel bij de Aspire lounge met priority pass iemand gratis meenemen (indien jullie er in kunnen, is soms erg druk). Bij de Privium Lounge moet je bijbetalen voor een gast.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  5. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    vergeten te melden dat mijn vriendin meereist en zij heeft ook AmEx Plat, Privium en PP.

    Ik zat net reviews te lezen op Tripadvisor over Aspire lounge, man man man, wat een slechte reviews zeg.

    Ik lees vaak terug dat het te druk is en je geluk moet hebben om erin te komen.

    Goed, we zien het wel vanavond.........anders is er nog altijd de Burger King haha
     
    Morris en B_in_T vinden dit leuk.
  6. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    In dat geval kunnen jullie samen naar de Privium Lounge. Enkel niet vergeten jullie Privium pasjes mee te nemen :)
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.425
    Leuk Bevonden:
    3.381
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt in dat geval ook naar het non-Schengen gebied gaan en naar die Privium lounge gaan, die is aanzienlijk beter.
     
  8. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    ok, top. Ik ga op onderzoek uit vandaag.

    Bedankt voor de reacties
     
  9. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb even naar de reviews op Tripadvisor gekeken. Deze zijn inderdaad niet al te best.

    Echter er is maar 1 review geplaatst sinds de hernieuwde Aspire Lounge (41) is geopend.

    Veel van de andere reviews (over geen plek) hebben betrekking op de periode dat de lounge verbouwd werd, en café Flor als een tijdelijke lounge diende. En ja, daar was zeer weinig plek. Net (niet) genoeg voor business class passagiers en overige status houders te huisvesten. Het viel mij toen al op dat Priority Pass members en andere kaarthouders structureel weggestuurd werden.

    Dus sinds de heropening is het wellicht anders... en beter? Maar het valt me wel op dat als ik bij de Aspire lounge aankom er wel iedere keer rijen staan, en dat PP bezoekers iedere keer op een wachtlijst worden gezet. Maar dat kan met de tijdstippen te maken hebben dat ik op de luchthaven ben (in de middag, begin van de avond).
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.
  10. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ja, dat is mij ook opgevallen inderdaad.

    Ik las ergens net dat het tussen 16:30 en 20:00 druk is en dat je dus op een wachtlijst gezet kan worden. Ik val net in deze tranche want mijn vlucht is om 20:50.

    Ik update jullie straks als ik er ben.....
     
  11. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Privium club lounge voor security gecheckt en zit nu in de Aspire lounge. Privium is van hogere kwaliteit. Aspire was vol en moesten een QR scannen en had 6 wachtenden voor me. In 6 minuten kon ik naar binnen, best prima.
    Eten is minder dan Privium, maar prima als tussendoortje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    vlieg8877, Grouchy, B_in_T en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag geen wachtrijen bij de Aspire lounge. Geen volwaardige warme maaltijd, wel romige soep, broodjes, plakjes vlees en kaas, zakjes chips, brownie. Nootjes zijn op.
     
  13. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    :eek:...:(:(:(:(:(

    Dan hoop ik dat de nootjes zijn bijgevuld als ik morgen even een bezoekje breng aan de lounge.
     
    FlyingBlob en vlieg8877 vinden dit leuk.
  14. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Heb je lekker kunnen genieten van de borrelnootjes? :p
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    In Air France lounge 2F worden alle passagiers oo dit moment getrakteerd op een sauna.
    Het is maar te hopen dat ze de airco maar gauw gemaakt hebben, anders wordt het een hele hete zomer….
     
  16. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ja had ik afgelopen donderdag in de lounge in Dublin. Had met PP betaald, na half uur heb ik mijn betaling terug gevraagd, maar dat kon niet. Was echt heel vies.
    Al hou ik wel van een hele hete zomer :D
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.848
    Leuk Bevonden:
    2.043
    Trofeepunten:
    358
    Gelukkig was de Ulti ruimte wel koel kwam ik later achter.
    Ik zit daar als ik niet moet werken liever niet omdat het mij daar dan te rustig is.
    Maar nu was uurtje afkoelen fijn, maar je zou maar €70 toegang hebben betaald…
     
  18. H80

    H80 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3

    Zit er nu. Ben blij als kind 12 is en we naar privium kunnen.
    Tafels zijn al zeker 3 uur niet afgeruimd. Je zult er maar voor moeten betalen.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  19. TravelingLobo

    TravelingLobo Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Alicante, sala VIP Costa Blanca:

    Vanochtend rond 9u hier wat ontbeten.
    Er lag wat gebakken bacon, wat worstjes en spaanse tortilla in de warme buffet. Wat losse beleg bij het koude buffet en wat kleine broodjes kaas, ham/kaas, Spaanse ham, tonijn en wat meer. Dan wat zoete hapjes, cornflakes, yogurt en melk. Drank was ok, met verse jus d'orange, koffie etc.

    Best grote zaal en het ontbijt was prima. We moesten om 8u al vertrekken van onze Airbnb, dus prima om te ontbijten in deze zaal.
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2024
    vlieg8877 vindt dit leuk.
  20. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Sala Vip in Mallorca was ook in orde. Schoon, rustig en verschillende snacks en drankjes.
     
    TravelingLobo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina