American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    1x in 2 jaar kaartlidmaatschap (afgelopen lente was ik aan de beurt).
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ik heb het nu toch zeker vier keer geüpload, kreeg vlak voor mijn vakantie weer een waarschuwing dat mijn kaart wel eens geblokkeerd zou kunnen worden. Upgrade naar plat aangevraagd deze week en dat kan natuurlijk ook (nog) niet doorgaan wegens het ontbreken van documenten.....
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb wel een afgewezen kaartaanvraag gehad een half jaar geleden. Toen reguliere gold card afgewezen, paar maanden later opnieuw gedaan en toen was er niets aan de hand en kreeg ik hem gewoon. (zelfde gegevens aangeleverd)?

    Ik heb het idee dat ze behoorlijk strict zijn op die 6 maanden policy. Het mag echt pas 6 mnd de dag na downgrade. in voorbeeld 25 mei downgrade, dan mag je op 26 okt pas upgraden maar beter is wachten tot 1 nov aldus medewerker die ik laatst aan de lijn had
     
  4. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Heb m'n punten overgezet naar US en ga alle Nederlandse kaarten opzeggen. Lang over nagedacht... maar ik kan me het afgelopen jaar geen moment verzinnen waarbij Centurion ooit iets nuttigs heeft kunnen doen behalve laten wapperen met een zwart kaartje. Tafels reserveren, misschien één enkele keer gelukt. Tickets voor events, nooit. Experiences, nooit. Reizen, alles wordt uitbesteed aan Abercombie & Kent. En al het andere aan Con Questa. Laatst was ik in Ijsland, konden ze niet eens een auto huren dus zelf maar gedaan bij externe partij ("wij werken alleen met onze partners avis en hertz, meneer"). Membership executives komen nooit maar dan ook echt nooit afspraken na, wordt nooit teruggebeld of proactief is ergens over gemailed. Afgelopen jaar ook zoveel issues met credit gehad... Onder mijn relaties bestaat gewoon de meme "het is vrijdagmiddag 17:00... even kijk of de amex het nog doet." Standaard loop ik 2 keer per maand tegen een blokkade aan.

    Wat bij betreft bella ciao!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2021
    VinceG, UnknownMember4379 en coenvh vinden dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ja het gaat hier echt om de identiteitsgegevens. Verder verwacht ik geen problemen. Wat ik zo jammer vind is dat ik het iedere keer weer opnieuw moet aanleveren.
     
    Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    2 keer gedaan afgelopen jaar, eerste keer was het “niet duidelijk”. Tweede keer exact hetzelfde geüpload en toen was het wel goed.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Dan zou ik sowieso voor de reguliere AMEX (Gold) gaan, met een refferal pak je dan meteen 20.000 MR points en is het eerste jaar gratis.
    Met de reguliere card kan je naar verschillende FF programma's transferren. :)

    Als je Platinum neemt krijg je als ik me niet vergis 30.000 punten en de helft van het jaar is dat gratis.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt het beste via een referral link aanvragen, hierbij krijg je 20k bij de gold card als je minimaal 1500€ in de eerste 3 maanden uitgeeft. Daarnaast 1,5 pt per euro uitgegeven en kun je overboeken naar meerdere partners.
    Bij platinum is dit zelfs 30k maar hier geldt 3000€ uitgeven. Echter moet je m.i wel regelmatig reizen om de voordelen eruit te halen (privium abo, hilton gold status etc).
     
  9. Jirdy

    Jirdy Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    3
    Thanks beiden! Voor wat betreft de punten welke je spaart - hier zit geen vervaldatum op?
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Bij de FB Amex wordt het sowieso elke maand overgemaakt naar FB.
    Bij de reguliere Amex lijkt mij dat het zolang jij je kaart hebt, deze punten ook gewoon geldig blijven, maar dit durf ik niet met 100 procent zekerheid te zeggen
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Correct. Pas als je de kaart opzegt, vraagt AMEX om de punten weg te boeken.
     
    Amsterdam en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  12. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb na 3 jaar voor het eerst na de aanvraag opnieuw moeten identificeren.
     
  13. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Treurig om te lezen Jesse.. Maar helaas herkenbaar :-(
     
  14. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Voor een geboekte cruise moet ik het restbedrag nog betalen, blijkt dat ze geen online betaalmethode hebben en dat dit alleen telefonisch kan. Transactie wordt door Amex afgewezen, via de Ledenservice krijg ik te horen dat dit is omdat de acceptant geen SafeKey heeft. Nu klinkt mij dit niet heel logisch in de oren, ik heb het idee dat SafeKey alleen voor online betalingen is en niet voor telefonische betalingen.... Iemand hier toevallig meer inside info?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Iemand enig idee welke toets je moet indrukken om teruggebeld te worden? Ze geven het namelijk wel aan op het bandje, maar dan hoor je de toets niet die ingedrukt moet worden ;-(
     
  16. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Toevallig vanochtend nog gebruikt, toets 1 moet je hebben. Werd keurig in iets van 20-30 minuten teruggebeld.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Er zijn sinds dit jaar nieuwe regels van kracht waardoor dit soort betalingen idd niet meer zonder slag of stoot gaan, ik heb zelf een hotel en ik kan zo ook niet meer bij een no-show, terwijl ik wél het cc nummer heb via mijn fysieke pin-apparaat, de no-show kosten innen doordat er teveel mee gefraudeerd werd, het is voor mij namelijk niet te controleren bij een no-show of de CC wel echt van de persoon is die geboekt heeft.

    Echter kan mijn boekingssysteem dit wél weer door samenwerking met payment-providers, de precieze werking van waarom dit wel werkt moet ik je schuldig blijven, ik ben wel blij dat ik zo wel no-shows kan belasten. Het veiligste is nog als mijn gasten zelf de betaling in de online omgeving initiëren en voltooien, dit vereist dat ze dan SafeKey/3DSecure gebruiken waardoor mijn betaling gegarandeerd is.
     
    VinceG, FlyingFonz, budjepaul en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    @Godenzoon14 Dank voor het delen van jouw ervaring als acceptant! Heb afgesproken met de cruisemaatschappij dat ik morgen even weer bel, als het goed is hebben ze dan intern overlegd met de afdeling boekhouding. Wil eigenlijk wel restantbedrag betalen met Amex, zodat de reisverzekeringen van kracht zijn.

    Wellicht dat de boekingssystemen wel de kaart kunnen belasten omdat zij vanuit de online boeking al check hebben gedaan op veiligheidscode en SafeKey?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Geen probleem hoor! Ik hoop voor je dat het lukt, wellicht kun je anders een foto van je kaart gecombineerd met je ID sturen ter verificatie.

    Wat ik denk, is dat de payment providers wellicht een nummer + naam check hebben ingebouwd, want als iemand op Booking.com boekt (aub NOOIT doen, altijd direct of via Hotels.com als de OTA goedkoper is!) dan voeren ze alleen hun naam, cc nummer en vervaldatum in, die krijg ik dan in mijn PMS ingeschoten en de gast voert dus nergens SafeKey/3DSecure in op Booking.com...

    Anyway, voor mij is het iig fijn dat ik no-shows gewoon kan belasten :)
     
    VinceG, budjepaul en Daan3 vinden dit leuk.
  20. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Kreeg een belletje dat er teveel geld met de kaart uitgegeven word... Dat is nieuw. Ze willen nu financiële gegevens en uitleg wat de uitgaven zijn, waarna ze beslissen of de kaart gebruikt mag blijven worden as is, of er bijvoorbeeld een limiet op komt van €10.000,- per maand.

    Ik dacht dat het te maken had met de Wft, maar blijkt echt een intern ding te zijn. Iemand ook zo'n bericht wel eens gekregen o_O
     

Deel Deze Pagina