American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ok, had zelf vorige maand de FB gold voor het 1e jaar gratis vandaar mijn vraag.
     
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik herinner mij posts over 200,-- shop-tegoed bij de reguliere Platinum kaart.
    Klopt dit, en komt dat elk jaar terug?

    Een vriend van mij twijfelt tussen de Gold en de Platinum en dan zou zo'n shop-tegoed wel eens doorslaggevend kunnen zijn voor het bepalen van zijn keus..
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Klopt maar is niet jaarlijks, is begonnen tijdens covid (werd uiteindelijk 2x €200 stoptegoed) en was in te wisselen bij MediaMarkt, Bijenkorf, HelloFresh en nog 2 zaken...

    Dit jaar was er ook nog €200 deining-tegoed bij een geselecteerd aantal restaurants wereldwijd.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand of je het dining tegoed ook krijgt als je nu een plat kaart aanschaft. Dat zou mij een leuk aantal punten kunnen opleveren. Ik ken iemand die interesse heeft.
     
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Volgens de medewerker die ik vorige week sprak kan dat, je moet dan wel aangemeld worden. Het is geldig tot en met eind dit jaar.

    Maar goed, die medewerker beloofde me ook om me uiterlijk gister terug te bellen....
     
    Thijsk, Urbanjazz en Amsterdam vinden dit leuk.
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ok bedankt, goed om dit te weten. Dacht ook dat het zou gelden maar wist het niet meer zeker..
     
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Mij is 2 weken geleden verteld dat het diningtegoed niet gegeven kan worden voor nieuwe kaartaanvragen, omdat het volgens de medewerker immers een loyalty perk is voor bestaande klanten (wat ik op zich ook een logische verklaring vond, hoe jammer ook).

    Moet ik toch doorzeuren dus?
     
  8. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb recent een centurion kaart gekregen en heb al gebruik gemaakt van de fine dining actie. De creditering van de transactie was ook binnen een paar dagen. Had zelf rekening gehouden met 1 maand.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ben je op ARN. Iedere vierkante meter hangt vol met American Express reclame. Fast Lane bij security voor Platinum en Centurion.
    Wil je betalen bij de koffie tent; neeeee dat Amex dat accepteren we niet :rolleyes: #lifeofanamexcustomer
     
    VinceG, Thijsk, michiel1 en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Dacht dat je een voucher had ;)
     
    Thijsk en FlyingFonz vinden dit leuk.
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    150 kronen. Hallo. Dat is niet genoeg hè voor mijn LaVazza , tankstation broodjes en wat extra’s “lounge extravanganza”
     
    Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Deze post hoort meer hier thuis ;):rolleyes:...

    Krijg je de voucher bij de lounge of inchecken?
    * vraag dit voor een vriend....
     
    Thijsk en Urbanjazz vinden dit leuk.
  13. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Twijfelde of dat mocht. Ik vloog geen business :oops: Zo plebs, I know.

    Vrienden moeten inchecken bij de check-in balie. :D Die lounge is zogezegd een ruimte met relax stoeltjes.
     
    jphorn en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Voor diegene die mijn referral link heeft gebruikt voor een Amex Platinum: mijn dank is groot!
     
    jphorn, Brunoweilo, Amsterdam en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Datapoint: kreeg vandaag mijn Priority Pass in de brievenbus, drie weken na ontvangst Amex Platinum kaart.

    Zoals in ander topic besproken: het is wel mogelijk om eerder je Priority Pass nummer te krijgen van Amex en vervolgens bij Priority Pass een account aan te maken. Dan kun je via de app naar de lounge.
     
    Sandor en jphorn vinden dit leuk.
  16. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Logde net in op de site van Amex waar deze pop-up viel te lezen: "Uw kaart is momenteel geblokkeerd voor verdere transacties. Neem alstublieft contact op met de Ledenservice via het nummer op de achterkant van uw kaart." Iemand enig idee wat de reden hiervan zou kunnen zijn en of er een manier is om iemand van Amex te spreken zonder tot maandag 8:00 te moeten wachten??

    KYC is btw allemaal goedgekeurd en maandafrekeningen betaald....
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Vermoedelijk toch iets niet goed op het gebied van KYC. Kan het zijn dat je een andere kaart hebt gehad met een ander account? Dat was bij mij de oorzaak (Flying Blue Amex en Amex Classic, is door elkaar gaan lopen).

    Hopelijk heb je de kaart niet op korte termijn nodig, duurde bij mij langer dan me lief was voor het opgelost was.
     
    RickFlyer vindt dit leuk.
  18. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Nou eigenlijk had ik 'm net nodig toen ik mn tank benzine wilde afrekenen, haha...
    Ja heb eerder ook al problemen gehad met doorelkaar lopen van Classic en Flying Blue, maar woensdag werd aan de telefoon bevestigd dat dat nu állemaal goed is na inderdaad, lang, getouwtrek.

    Toch irritant dat ze dit soort dingen altijd kort voor het weekend doen, terwijl ze in het weekend onbereikbaar zijn...
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Voor m’n pa de Platinum “partner” kaart aangevraagd zodat hij tijdens toekomstige reis snel mee door de Privium poortjes kan gaan.
    Kreeg direct een e-mail met een link. Zelfs als digibeet heeft hij zich kunnen identificeren met Iden en foto van z’n paspoort.
    6 dagen later de platinum kaart in de bus.

    Soms gaat het dus wel allemaal soepel bij Amex :)
     
    VinceG, Ambtenaruh, Bjorn en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Viel de aanvraag van je pa’s kaart onder extra kaart van jouw account of geheel nieuwe aanmelding?
     

Deel Deze Pagina