American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Met de particuliere kaart mag je volgens de voorwaarden geen zakelijke aankopen doen. Denken ze wellicht dat je niet aan die voorwaarde voldoet?
     
    Amsterdam, FlyingFonz en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  2. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij was dat het hier niet. Sowieso is dat maar een rare regel, aangezien ze aan de telefoon aangeven dat je een tweede platinum kaart kan krijgen om je zakelijke en prive uitgave te scheiden.

    Het ging echt om het totaal bedrag van de uitgaves.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Hmm dat is gebaseerd op je spend en inkomen. Ze doen een credit check en de limiet die je krijgt is dynamisch (wordt meer naarmate je grotere bedragen met de kaart uitgeeft). Op de website zit een tooltje waarin je kunt kijken of je x bedrag mag uitgeven.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Die staat op 70.000 limiet. Ik geef ongeveer 150.000 per jaar uit, dus dat moet makkelijk passen.
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43

    Jammer van/voor Amex. Als ik zo jouw nomad list bekijk was centurion in principe een goede kaart.

    Probeer ook altijd direct te boeken op de website maar dat is soms wat lastiger(Duitsland) maar vaak ook duurder... Hotels.com heb je wel een fijne samenwerking mee?
     
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Wellicht kunnen ze je een Paypal betaal verzoek sturen? Vaak is het ook mogelijk in de online PSP portal om een betaal link te genereren die ze dan in een e-mail kunnen toesturen.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  7. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Thanks voor het meedenken @Urbanjazz! Heb ik inderdaad gevraagd, de (eerstelijns) medewerker gaf aan dat zij geen betaalverzoeken kunnen aanmaken. Wordt nu verder tweedelijns opgepakt, hopelijk snel een oplossing. Weet trouwens ook niet of mijn reisverzekeringen van Amex geldig zijn als de betaling via PayPal (en daaraan gekoppelde Amex) verloopt?
     
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dit heb ik ooit gevraagd voor aankoop verzekering en ik meen dat het ook van toepassing was op reizen.
    In principe wel omdat Paypal een soort van PSP is. Ze zeiden toen wel dat ik bij Paypal eerst zou moeten claimen (bijv. bij aankoop verzekering) en daarna pas bij amex.

    Heb zelf afgelopen zomer Billhop gebruikt. Vakantie bedrijf accepteerde geen amex of Paypal. Aangezien Billhop ook als doorsluis systeem werkt inclusief verwijzing en upload naar/van originele rekening ga ik er toch vanuit verzekerd te zijn. Nadeel bij hun is natuurlijk de opslag.
     
    budjepaul vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Ik doe eigenlijk altijd na keuze Nederlands op 0 drukken (dank voor die tip medeforumlid weet even niet meer wie) en dan krijg je vanzelf de optie teruggebeld worden. Hier toets je 1 en dan hangt ie vanzelf op en wordt je gebeld door een +44 nummer.
     
    Amsterdam, westi en Ruut vinden dit leuk.
  10. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Zit wel een verschil in of je voor 6 uur belt of na 6 uur belt heb ik het gevoel. Want na 6 uur krijg ik nooit een terugbel verzoek en voor 6 uur weer wel.
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Vanmorgen sprak ik met een medewerker van AMEX en die gaf aan dat vanaf volgende week 15 extra medewerkers starten. Mogelijk nemen de lange wachttijden dan iets af.
     
    lloydje33 en jphorn vinden dit leuk.
  12. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren begin van de middag de terugbeloptie gebruikt, werd een paar uur later teruggebeld door een Engelstalige medewerker. Uitbetaling credit van mijn opgezegde kaart kon ze in 10 minuten regelen.

    Vervolgens gevraagd of 1e jaar gratis op Gold via een reflink ook wordt gegeven ondanks dat ik de kaart minder dan een jaar geleden heb opgezegd (niet de bonusmiles). Dat kon zij en haar teamleider niet bevestigen en datzelfde antwoord zou ik ook van een Nederlandse medewerker krijgen.. Ik moest maar wachten op de eerste afrekening om dat te controleren?!

    Heeft iemand daar recent ervaring mee?
    Volgens de voorwaarden op de website zou de korting ook vervallen.
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb mijn reguliere Gold eind augustus opgezegd en een nieuwe FB Gold via referral aangevraagd. Geen FB miles gekregen maar de nieuwe kaart is niet in rekening gebracht.

    Omdat e.e.a. nogal dicht op m'n vakantie zat heeft Amex voor de zekerheid de reguliere Gold pas eind september beëindigd.
    Vond dit wel een nette service.
     
    Johan10 vindt dit leuk.
  14. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Weet niet of anderen dit ook is 'overkomen', maar bij mij nu het volgende. 4 weken geleden documentatie ingestuurd, bij het invullen van het referentienummer dat bij mijn plat hoort verscheen in het scherm dat ook de FB Gold gekoppeld is aan de identificatie (mooi dacht ik). Keurig enkele dagen later bevestiging. Afgelopen zaterdagochtend opeens een mail dat mijn plat kaart nu geblokkeerd is omdat ik geen documenten zou hebben opgestuurd. Ik werd teruggebeld door een Engelstalige medewerker (overigens NL als taal gekozen) die aangaf dat de documenten nooit waren ingestuurd voor de platinum en dat het dus nu tot 15 dagen kan duren voordat de platinum weer gaat werken als alle opnieuw ingestuurde documenten zijn gecontroleerd.... na lang aandringen, omdat ik de kaart echt nodig heb, de toezegging dat er binnen 48 uur een oplossing zal zijn. Al met al vind ik het een rare, en uiterst onfortuinlijke, gang van zaken. Wees dus gewaarschuwd als je dacht dat je je voor beide kaarten juist hebt geïdentificeerd!
     
  15. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb onlangs een sms gehad van 7117 met de vraag om 0205408000 te bellen, anders zou mijn kaart opgeheven worden.

    Dit is oplichterij. Amex stuurt dit soort berichten niet vanuit 7117. Enkel mails. Algemene leden service gebeld en gaven aan dat je het bericht moet negeren.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2021
    VinceG vindt dit leuk.
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Gek, want dit is toch echt een nummer van Amex zelf...
     
  17. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ow wacht… ik zie dat het om 0205408000 gaat. Nummer lijkt erop.
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Het is een zooi bij AMEX.

    Recent een upgrade aangevraagd van Gold naar Platinum. Ik moest me - uiteraard - opnieuw identificeren. Nadat ik dit - voor de zoveelste keer - heb gedaan heb ik keurig mijn kaart ontvangen.

    Helaas bleek mijn nieuwe kaart gelijk geblokkeerd. Reden? De identificatie zou niet volledig zijn (loonstrook, voor- en achterkant ID aangeleverd).

    Vorige week de wachttijd maar doorstaan. Ik zou € 175,00 compensatie krijgen en de blokkade zou ze met spoed laten verwijderen. Bovendien zou ze me gister terugbellen.

    Niets van bovenstaande is nagekomen. De 24/K punten voor de upgrade heb ik ook nog niet ontvangen.

    Bovenstaande is echt onacceptabel, vooral omdat je geen oplossing aangedragen krijgt. Ik denk er dan ook aan om dit keer echt op te zeggen. Een bedrijf dat zo slordig omspringt met persoonsgegevens is gewoon niet best.
     
    Thijsk, Amsterdam, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Zie net dat de Gold card via een referral de 1e 6 maanden gratis is in plaats van het eerste jaar.

    Is dat nieuw?
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ja, de acties zijn natuurlijk van tijd tot tijd wisselend. Bij FB Amex nu 50% korting en de reguliere AMEX nu eerste zes maanden gratis, daarna € 16,50 per maand.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina