Net gebeld over of de Platinum verzekeringen, die niet Covid gerelateerd zijn, gelden in oranje gebieden. Ik zet hier maar even de ervaring neer, die was erg apart.
Telefoon werd gelijk opgenomen dus het gesprek begon hoopvol! Toen ik mijn vraag stelde was het een keiharde
nee, op een manier wat bijna minachtend klonk. Ik snap dat ze de vraag veel krijgen, echter vroeg ik duidelijk:
de verzekeringen in oranje gebieden die niet Covid-19 gerelateerd zijn. Toen kreeg ik weer een
NEE, tenzij ik geboekt had op het moment dat het groen of geel was. Ik zei dat dat toevallig wel het geval was. Toen kreeg ik op een bijna dreigende manier te horen: 'Dat wordt wel gecontroleerd he.' Oftewel meneer insinueerde dat ik aan het liegen was. Dit vond ik al erg vreemd.
Toen ik vroeg of ik dan maar een losse reisverzekering moest gaan afsluiten omdat AMEX blijkbaar mij nergens voor verzekert, zei deze meneer dat dat onmogelijk ging zijn want geen enkele reisverzekeraar doet dit. Toen vertelde ik dat bijna elke verzekeraar nu gewoon alle non-covid gerelateerde zaken, zoals medisch (behalve Corona), persoonlijke eigendommen, etc. gewoon verzekeren in Oranje gebieden en dat Allianz zelfs nu Covid-19 medische kosten dekt in Oranje gebieden, liet ik hem toch even aan zijn eigen verhaal twijfelen en ging hij navragen bij een collega. Na een aantal minuten kwam hij terug en wilde hij mij terugbellen om het verder uit te zoeken. Na deze te noteren, kwam er opeens van zijn collega een T&C bestandje binnen die hij even hardop ging lezen, hij kende hem zelf ook niet.
Wat blijkt?
Je bent dus wel gewoon voor alles verzekerd, behalve medische kosten die aan Covid-19 gerelateerd zijn, in oranje gebieden. Van de autohuur verzekering en persoonlijke eigendommen, tot je been breken, ze keren gewoon uit.
Erg frappante ervaring met AMEX. Het gesprek begon op een manier waar ik bijna een klacht over zou indienen, maar uiteindelijk toch geholpen met waarvoor ik heb gebeld. Voor de zekerheid (op gebied van verzekeringen ben ik heel erg paranoia) met mijn laptop een memo opgenomen van het gesprek waarin hij duidelijk confirmed dat het bovenstaande, vetgedrukte van toepassing is. Nergens op de AMEX site is dit te vinden namelijk en toch wel belangrijk, zeker bij een reis naar de U.S waar rechtzaken worden gestart om blikjes Redbull die geen vleugels geven.
Klik om te vergroten...