American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Online is het volgens mij ook mogelijk tegenwoordig.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    475
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb gisteren om 16:30 gebeld en kreeg toen de boodschap dat er een lange wachttijd was, en ze me terug konden bellen zodra er een medewerker vrij was.

Om 17:30 nog niet gebeld dus zelf weer eens gebeld. Toen twee uur (!) in de wacht gestaan en op dat moment door de provider de verbinding verbroken (alle providers hebben een limiet op 2 uur belduur.

Uiteindelijk om 20:16 werd ik teruggebeld via een UK nummer door een chagrijnige medewerkster die 'het kort wilde houden'. M'n ongenoegen uitten op de slechte bereikbaarheid leverde alleen meer spanning op (ja er bellen veel mensen over de identificatie, dat snapt u toch wel). Ze kon me uiteindelijk niet helpen en ik moest het vandaag weer opnieuw proberen.

3. rhw

rhw Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
  4. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Gevonden onder veelgestelde vragen:

Wij adviseren u om te bellen naar 020 504 8000. Onze Ledenservice kan daar samen met u kijken naar wat we kunnen doen met uw gespaarde Membership Rewards of Miles saldo.

U kunt ook via uw online account de kaart opzeggen.

Tot slot kunt u via ons postadres uw American Express kaart opzeggen.

Correspondentieadres

American Express Europe S.A. - Branch – Netherlands
    Postbus 7319
    1007 JH Amsterdam

Extra kaarten kunnen alleen via de Ledenservice worden opgezegd.

Heb het meteen geprobeerd omdat ik toch moest opzeggen. Ik laat het weten als het gelukt is :D

rhw vindt dit leuk.
  5. rhw

rhw Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Je bedoelt dat je een brief per post hebt verstuurd? Dat gaat voor mij vanuit Canada een beetje te lang duren vrees ik, ik wil opzeggen voor het eerste jaar voorbij is en ik moet betalen voor de kaart :D

"U kunt ook via uw online account de kaart opzeggen" klopt dus niet, er is wel een link in het online account maar die verwijst naar die pagina waarop staat dat je moet bellen.

Ik probeer het zondagavond laat nog wel een keer als het in Nederland maandagochtend 8.00 is.

6. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb het echt zojuist gedaan via een online formulier. Zodra het bevestigd is hoor je het!

rhw vindt dit leuk.
  7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Begreep van de dame die ik uiteindelijk aan de telefoon kreeg dat je ook kunt kiezen voor te worden teruggebeld.
    Nou die optie had ik dus niet. Volgens haar kon je je kaartnummer invoeren als optie.
    Heb haar verteld dat het systeem kennelijk nummerherkenning heeft en ik alleen mijn laatste 5 nummers mocht invoeren. Ze heeft mijn opmerking gelukkig genoteerd als verbeterpunt.

Samen komen we er wel:)

8. rhw

rhw Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Nogmaals gezocht en ik heb het formulier nu ook eindelijk gevonden, die hebben ze wel heel goed verstopt zeg! Meteen ingevuld en verstuurd. Bedankt! :)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hmm afgelopen jaar heb ik eigenlijk maar 1 keer gevlogen en het ziet er naar uit dat dat komende tijd ook nog wel zal blijven. Wellicht is het de moeite waard om toch weer naar de FB Amex over te stappen aangezien de vlucht altijd met KLM/AF is.
    Dan geen lounge toegang meer maar aan de andere kant met een beetje doorsparen weet ik er vaak net een WBC uit te halen met de gespaarde miles. Als ik de kaarten naast elkaar leg op de site dan is er qua perks amper verschil op dit niveau.

10. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    10 jaar geleden gestart met groen, stap gezet naar plat in 2012. Tijdens COVID (2020) terug naar gold en sinds twee maanden geleden naar Centurion. Collectie compleet ;)

Ben benieuwd: behouden jullie oude kaarten of gaat de schaar erin?

Bijgevoegde bestanden:

Ruut, Urbanjazz en jphorn vinden dit leuk.
  11. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hier verlaat ie in kleine stukjes het pand.

12. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    knip knip....

13. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Ik gebruik ze als ijsschepjes

14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ruiten krabbertje :D

rhw en Jack of all trades vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Zie zojuist in de app dat mijn kaart is geannuleerd, wel makkelijk op deze manier :)

Eens kijken wat ik met mijn kaart zal doen, ijsschep of ruitenkrabber? :p

rhw vindt dit leuk.
  16. rhw

rhw Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Bij mij nog niets te zien van de opzegging.

De fysieke kaart heb ik überhaupt nooit in mijn handen gehad, die ligt ongebruikt op mijn Nederlandse adres waar ik sinds Covid niet meer ben geweest. Ik heb de kaartgegevens doorgegeven gekregen en gebruikt om mijn inkomstenbelasting mee te betalen en zo de welkombonus binnen te halen. Verder alleen gebruikt voor de Bol.com en Apple Pay promo's. Als ik weer eens in Nederland ben wordt de kaart net als alle andere opgezegde kaarten doorgeknipt en weggegooid. Ik heb nog wel een opgezegde metalen Platinum in de la liggen, die doorknippen gaat niet zo makkelijk :D

17. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Je inkomstenbelasting betalen met Amex? o_O

18. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Die vraag kwam ook bij mij op. Zal wel in de US zijn, daar kan je volgens mij alles met een cc betalen.

19. Brangeri

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ja daar had ik ook wel oren naar, zou mooi veel miles opleveren:D Net zoals gwl en dat soort dingen.

20. rhw

rhw Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ja dat kan hier in Canada via Plastiq of een vergelijkbare service. Kost wel 2.5% dus alleen de moeite waard als je er een flinke welkombonus mee binnensleept of als je via referrals de kosten omlaag kan brengen.

Als zzp'er betaal ik mijn belasting hier per kwartaal vooruit dus dat is iedere keer een aardig bedrag. Voor de bonus op een nieuwe Amex moet je meestal flink wat uitgeven dus dan kan deze methode uitkomst bieden.

In het geval van deze Nederlandse Gold was de bonus niet zo hoog maar kon ik de punten naar Canadese MR omzetten volgens de EUR-CAD koers (dus ongeveer 1.5X). Uiteindelijk ruim 30K MR voor ongeveer 50 euro.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina