American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Met Xoom (service van Paypal) kun je ook geld overmaken naar een IBAN vanaf je Paypal rekening waar je AMEX gekoppeld is. Weet alleen niet of je een kenmerk kan invoeren wat voor de belastingdienst noodzakelijk is.

    Ondanks dat is de service wel handig als je een smak geld moet overmaken naar iemand en je wil daar wat miles uitslaan. De fees zijn naar mijn idee ook vrij laag.

    https://www.xoom.com/netherlands/send-money

    Edit: wat @Bijzonderetickets hieronder al aangeeft. American Express wordt weer uigesloten..

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2021
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Tijdje geleden geprobeerd maar ik kon helaas niet mijn AMEX hiervoor gebruiken.
     
    Urbanjazz en Bjorn vinden dit leuk.
  3. rhw

    rhw Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Billhop biedt in Europa een service aan die vergelijkbaar is met Plastiq. Zelf geen ervaring mee, zo te zien 2.95% kosten.

    https://billhop.com/nl-NL/

    De mogelijkheden met Visa en Mastercard zijn veel uitgebreider, ik heb een hele verzameling Europese fintech accounts die je met credit card kunt funden, sommige accepteren ook niet-Europese kaarten.
     
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    1x gebruikt. Je amex betaling staat na 4 werkdagen bij ontvanger op rekening. Je moet de originele factuur uploaden. En ze stellen nog een vraag per e-mail. De online omgeving stelt niets voor maar het werkt.
     
    rhw vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zijn hier mensen die van Flying Blue Gold zijn overgestapt naar een reguliere Amex Platinum? En valt daar nog wat extras uit te halen bij een overstap?

    En kan ik dan bijvoorbeeld net nadat ik mijn 30 XP weer binnen heb van mijn nieuwe termijn overstappen?
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Niet echt overgestapt, gewoon een Platinum aangevraagd en daarna mijn Gold opgezegd. Via een referral kreeg ik toen eerste jaar 50% korting. Alleen niet de membership rewards. Want volgens mij is het niet echt mogelijk te upgraden van FB naar regulier.
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb dat volgens mij ook niet eerder gelezen hier. Maar ze zijn natuurlijk de reguliere en FB wel als "één product" gaan zien het afgelopen jaar, voorheen kon je per jaar afwisselen en dan steeds weer miles/rewards pakken, maar dat kan nu ook niet meer.

    Vandaar mijn vraag en hoop ik dat er iemand meer uit heeft weten te halen dan de standaard 50 procent korting :)
     
  8. Ik had net Amex aan de lijn, die zeiden of ik al gebruik maakte van de cashback actie van 200 euro voor eten bij restaurants. Nee, zei ik. Ze heeft deze geactiveerd. Weet iemand waar ik deze actie terug kan vinden? Staat niet in Experiences.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.612
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    https://www.americanexpress.com/nl-nl/benefits/diningoffer/
     
  10. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb hier een mail van gekregen. Paar weken geleden. Staat niet in de app inderdaad. Heeft Amex nu alle acties voor je aangezet? Dat kan namelijk.
     
  11. Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2021
  12. Bjorn vindt dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.612
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Zeg dat wel, op veel van je vragen kun je de antwoorden prima zelf vinden, het wordt wel gewaardeerd als je ook zelf een beetje onderzoek doet...

    En voor wat betreft het topic over de AF Weekend Pass (en de twee posts hierboven), daar had je ook prima je eerste bericht aan kunnen passen in plaats van dat de eerste 10 berichten van jou zijn...
     
    VinceG, jphorn en Sandor vinden dit leuk.
  14. AF Weekend nieuwtje (waar veel onderzoek in zat) : de reis onderweg naar het antwoord geeft ook inzicht. Daarom heb ik hoofdbericht 15x aangepast met hoofdzaken, maar de chaotische werking van de kaart laten staan (de voorbeelden). Ik zal voor uitleg restaurant actie weer Amex bellen, niettemin dank voor de link! Zoekfunctie van dit forum is slecht. Dat maakt de kans op dubbele postings (zelfde vraag 2 of 3x gesteld) zeer groot. Het zou prettig zijn om hier met een FAQ te werken of dat oudgedienden nieuwkomers willen helpen door linkje naar al beantwoorde vraag te posten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2021
  15. Gebeld. Dit zijn de voorwaarden:

    - tot 200 euro retour binnen drie werkdagen na je etentje
    - boeking moet voor 31 december dit jaar
    - je mag meerdere restaurants doen in meerdere landen. Bedragen worden opgeteld , maximum retour is dus 200 EUR

    Met die voorwaarden kan ik leven :) Ik heb me nog maar net aangemeld voor Plat en wist niet van de actie. Amex kwam er zelf mee toen ik belde over heel iets anders . Kreeg dit aanbod ongevraagd omdat ik “al sinds 2019 ook andere kaarten had”
     
  16. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of AMEX Auto huur verzekeringen nog geldig zijn in landen die op 'oranje' staan vanwege Covid?
     
  17. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb op dit forum gelezen over de fine dining actie, geen experience app melding, geen e-mail.
    Bewust gebeld, en na 58 minuten in de wacht, gevraagd aan de ledenservice. Dame kende actie niet, maar na kort overleg was het zo geregeld... Actie kon ik alleen niet dezelfde dag gebruiken. Actief bellen helpt dus.
    Jammer dat dit niet gewoon gemaild wordt naar alle Plats (al 10 jaar plat lid).

    Wel leuke actie, en wordt snel gebruikt!

    Special Thanks @VinceG
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Same.. ik word ook nooit meegenomen in de mailing van zulke acties. Al een keer gebeld, en in mijn account staat alles goed maar merk er niks van.
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Net gebeld over of de Platinum verzekeringen, die niet Covid gerelateerd zijn, gelden in oranje gebieden. Ik zet hier maar even de ervaring neer, die was erg apart.

    Telefoon werd gelijk opgenomen dus het gesprek begon hoopvol! Toen ik mijn vraag stelde was het een keiharde nee, op een manier wat bijna minachtend klonk. Ik snap dat ze de vraag veel krijgen, echter vroeg ik duidelijk: de verzekeringen in oranje gebieden die niet Covid-19 gerelateerd zijn. Toen kreeg ik weer een NEE, tenzij ik geboekt had op het moment dat het groen of geel was. Ik zei dat dat toevallig wel het geval was. Toen kreeg ik op een bijna dreigende manier te horen: 'Dat wordt wel gecontroleerd he.' Oftewel meneer insinueerde dat ik aan het liegen was. Dit vond ik al erg vreemd.

    Toen ik vroeg of ik dan maar een losse reisverzekering moest gaan afsluiten omdat AMEX blijkbaar mij nergens voor verzekert, zei deze meneer dat dat onmogelijk ging zijn want geen enkele reisverzekeraar doet dit. Toen vertelde ik dat bijna elke verzekeraar nu gewoon alle non-covid gerelateerde zaken, zoals medisch (behalve Corona), persoonlijke eigendommen, etc. gewoon verzekeren in Oranje gebieden en dat Allianz zelfs nu Covid-19 medische kosten dekt in Oranje gebieden, liet ik hem toch even aan zijn eigen verhaal twijfelen en ging hij navragen bij een collega. Na een aantal minuten kwam hij terug en wilde hij mij terugbellen om het verder uit te zoeken. Na deze te noteren, kwam er opeens van zijn collega een T&C bestandje binnen die hij even hardop ging lezen, hij kende hem zelf ook niet.

    Wat blijkt? Je bent dus wel gewoon voor alles verzekerd, behalve medische kosten die aan Covid-19 gerelateerd zijn, in oranje gebieden. Van de autohuur verzekering en persoonlijke eigendommen, tot je been breken, ze keren gewoon uit.

    Erg frappante ervaring met AMEX. Het gesprek begon op een manier waar ik bijna een klacht over zou indienen, maar uiteindelijk toch geholpen met waarvoor ik heb gebeld. Voor de zekerheid (op gebied van verzekeringen ben ik heel erg paranoia) met mijn laptop een memo opgenomen van het gesprek waarin hij duidelijk confirmed dat het bovenstaande, vetgedrukte van toepassing is. Nergens op de AMEX site is dit te vinden namelijk en toch wel belangrijk, zeker bij een reis naar de U.S waar rechtzaken worden gestart om blikjes Redbull die geen vleugels geven. :p
     
    Bjorn, LucW, Timo en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dank voor het uitzoeken! Bijzondere behandeling ja. Maar goed, dat is tegenwoordig standaard met helpdesks. Ze weten niet meer waarover ze praten.
    Het zou me ook wel erg frappant lijken als ze dit soort zaken niet vergoeden. Dan zou de waarde van de kaart wel heel erg laag zijn.
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina