American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Vraag het voor de zekerheid toch even: een KLM ticket geboekt met Amex Gold FB kaart zal wel niet onder de annuleringsregeling vallen van Amex met bestemming NYC begin april? Dus dan zijn de opties omboeken of een KLM voucher? Correct?
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ja dat is correct
     
  3. Michel1

    Michel1 Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Wat gebeurt er wanneer je je kaart opgezegd hebt en er staat nog een negatief saldo op?
     
  5. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Negatief als in te betalen: laatste incasso verrekent dit. Positief alsin tegoed: je krijgt een brief of je de klantenservice wilt bellen om het te laten uitbetalen.
     
    vkpeter, Bijzonderetickets en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik wil mijn FB Gold omzetten naar zilver of opzeggen (nog niet besloten), maar ik wil ze niet bellen nu, want het zal wel druk zijn. Wat is de beste manier om ze te contacteren? Specifiek email adres voor?
     
  7. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Helaas kan je ze niet mailen :( Wordt toch bellen via het normale nummer..
     
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Valt mee hoor. Nagenoeg geen wachttijden bij AMEX. Die kun je tijdens kantooruren prima bereiken.
     
  9. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Heb zelf een amex platinum. aangezien alles nu op zn gat ligt voor onbepaalde tijd, kunnen we weinig gebruik maken van de voordelen, c.q. statussen die de kaart heeft. Zouden we vanuit Amex hier nog een tegemoetkoming in krijgen? B.v. tijdelijke verlaging van de hoge maandelijkse bijdrage?
    Hebben jullie daar al iets van gehoord?
     
  10. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Aangezien uitgaven nu ook lager zijn en inkomsten van Amex navenant, denk ik dat we blij mogen zijn als de prijs niet omhoog gaat komend jaar.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    In principe wel een goede vraag. Al ga ik het nog even aankijken. Ik heb zelf ook de platinum en zal vandeweek even bellen en het een en ander bespreken. Mijn insteek zal zijn om beide kaarten op te zeggen. Eens kijken wat het aanbod zal zijn.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    In april komt de verlenging, ga sowieso bellen, maar nu moet er echt een goede aanbieding komen, anders gaat ie er voorlopig uit.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    En groepsverzekeringspremies voor Amex gaan wellicht omhoog, minder nieuwe klanten want niemand heeft per deze maand behoefte aan een abonnement op lounges die gesloten zijn of punten sparen op vluchten die niet gaan.. Sponsordeals met evenementen gaan niet door, er wordt geen commissie gepakt op reisboekingen. Amerikaanse klanten betalen komende maanden geen rente..

    Ben benieuwd wat er gebeurt. Of de voorgenomen grote groei van aantal Centurion Lounges nu wordt doorgezet bijv (op dit moment zijn ze wereldwijd allemaal gesloten). Als Nederland een aparte P&L is (maar ik vermoed eerder regionaal, Europa Noord oid als ik kijk naar recente ontwikkelingen zoals de uitrol van de Experiences app), veranderen inderdaad mogelijk kaartvoordelen of -prijzen.

    Maar dat zie ik eerder gebeuren bij de Flying Blue Amex, omdat KLM ook kraakt en piept. Als je nog XPs nodig hebt, zou ik nu zo’n kaart aanvragen / upgraden etc.


    https://www.investopedia.com/articles/markets/012715/how-american-express-makes-its-money.asp
     
    petert vindt dit leuk.
  14. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de reacties. Laat even weten wat de reactie vanuit AMEX is. Ik kijk het komende maand ook even aan. Dan weten we misschien beter hoe de wereld eruit ziet. Als het er dan naar uit gaat zien dat we nog een half jaar met restricties zitten en er bijna niet gereisd kan worden dan ga ik hem ook tijdelijk opzeggen.
    Heb hem voornamelijk voor de statusverhogingen bij hotels / loungetoegang en autohuurverzekering. Als ik daar geen gebruik van kan maken voor langere tijd heeft de kaart nog maar weinig meerwaarde.
     
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Is een prima moment om je platinum kaart te downgraden / opzeggen. Als je €58.5 per maand betaald voor vele voordelen waar je niet gebruik van kan maken, dan ben je dief van je eigen portemonnee.

    Denk dat Amex dit ook wel begrijpt en zou het juist wel verwachten als men bijv. de kaartbijdrage verlaagt of kwijtscheld voor paar maanden. Amex netwerk zelf is sterk en alle klanten die men behoud met kosten op korter termijn, verdient men op langer termijn terug zodra de economie weer draait.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Heeft iemand recentelijk geprobeerd zijn/haar FB amex te upgraden van gold naar platinum en daarna op te zeggen? Zo ja, werkt dit gewoon of doen ze daar erg moeilijk over?
    Aangezien mijn goldkaart volgende maand verlengd moet worden wil ik deze graag upgraden voor de bonusmiles, maar ik heb ondertussen ook een gewone amex gold dus heb mijn FB kaart eigenlijk niet meer "nodig".
     
  17. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Behalve 30 dagen opzegtermijn kun je Amex altijd opzeggen, je kan dus upgraden en daarna zeggen ik stop ermee.

    Ze houden dit natuurlijk wel bij, en daardoor dat het zijn dat een nieuwe aanvraag in de toekomst moeilijker is of zelfs afgewezen wordt.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  18. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Zoiets dacht ik al, dank!
     
  19. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Ik gebruik momenteel de AMEX FB Silver kaart. Graag zou ik willen switchen naar de reguliere AMEX kaart. Als ik nu van iemand de referral link begruik, krijg ik dan ook de bonus Membership Reward punten omdat het verschillende programma's zijn?
     
  20. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Ja, dat kan. :)
     

Deel Deze Pagina