American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Het begint in ieder geval ergens op te lijken...
     
  2. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    In Duitsland ontvangen Amex platinum bezitters 20.625 MR punten en Business Platinum zelfs 43.750 MRs.... ook daar dubbele punten en verdubbeling waarde van de punten. Tijd voor de Nederlandse Amex ook zo’n aanbod te doen?
     
    Jair vindt dit leuk.
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Is nu hier ook zo. Kreeg zojuist deze email:

    Twee keer zoveel punten, twee keer zoveel waard

    Een van de vele waardevolle voordelen van Centurion is het Membership Rewards programma, waarbij u punten spaart voor iedere euro die u uitgeeft. Om uw punten in deze tijd een impuls te geven, maken we het Membership Rewards programma tijdelijk nog aantrekkelijker.

    Zo ontvangt u, tot 20 juli 2020, twee keer zoveel punten en zijn uw punten ook twee keer zoveel waard.

    Ontvang twee keer zo veel punten
    U ontvangt de komende drie maanden twee keer zoveel punten bij al uw uitgaven.* Zoals bij Bol.com, Jumbo of De Bijenkorf ontvangt u dan drie punten per uitgegeven euro.

    Al uw punten zijn twee keer zoveel waard
    Indien u uw punten inwisselt via uw online account of in de American Express App zijn ze tijdelijk twee keer zoveel waard. Selecteer een transactie op uw huidige overzicht, in uw online account of in de American Express App, en betaal met uw punten. U kunt iedere transactie op uw overzicht selecteren: van het streamen van films tot online shoppen, het is heel eenvoudig.
     
  4. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Heb er ook direct gebruik van gemaakt. Met weinig reizen in het vooruitzicht ongeveer de helft van mijn MR omgezet in "cash".

    Sparen gaat wat minder hard zonder reizen, maar als het dubbel binnenkomt klaag ik niet!
     
  5. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren gebeld met Amex platinum. 4 maanden 50% korting gekregen op gewone tarief (had al gereduceerde tarief) De moeite waard dus om even te bellen.
     
    VinceG, petert en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    De transacties die je al gedaan hebt (maar nog niet betaald/pending zijn), kun je kennelijk omzetten van punten naar cash.
    Als je iets anders wilt (bijvoorbeeld MR inwisselen bij het boeken van een vlucht), dan heb je weer de schrale €4 per 1000. Raar dat Amex dat niet even geupdate heeft...
    Ook bij het afrekenen online (via welke website dan ook), krijg je de optie om "punten te verzilveren" maar ook daar is de conversie nog steeds €4 per 1000MR. Heeft iemand het hier al voor elkaar gekregen om €8 per 1000 te krijgen?
     
  7. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Via de app kun je ook reeds verwerkte betalingen (voordat ze op je rekeningoverzicht staan uiteraard) met punten betalen. Dan krijg je wel gewoon €8/1000.
     
  8. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    hallo, weet iemand of er in het verleden ook wel eens acties zijn geweest dat je bij het omwisselen naar bijvoorbeeld marriott bonvoy punten een bonus kreeg?
     
  9. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Bonustransfer van Amex naar Marriott mij niet bekend bij de Nederlandse kaart.
     
  10. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft de Nederlandse kaart nog nooit bonussen op transfers gehad.
     
  11. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ook gebeld, standaard aanbod was creditering van 2 (volledige) maanden. Andere optie was terug naar Gold voor 16,50 per maand + 10.000 punten bonus.

    Puntenbonus voor Platinum houden was niet mogelijk i.c.m. met een creditering van de 2x het maandbedrag.
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Wat een verschil zeg wat je aan aanbod hoort als je met amex belt.
    Vandaag gebeld en het redelijk open gelaten eerst, maar dat ik eraan dacht om mijn platinum te downgraden. Nou enig aanbod dat gedaan is om te downgraden naar gold en dan voor 8,25 per maand. Geen enkel punten aanbod oid.

    Zal morgen nog eens bellen.
     
  13. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Zeker een groot verschil.
     
  14. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Aanbod is afhankelijk van hoeveel je uitgeeft met de kaart. Als je de kaart ook nog eens niet lang hebt en al korting op de fee in het eerste jaar dan zullen ze niet veel bieden, wat ook niet vreemd is.
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2020
  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Niet vreemd maar toch ook wel: nieuwe kaarthouders proberen de kaart uit om te zien of deze hen voldoende voordelen biedt. Dat uitproberen gaat best lastig momenteel ;)
     
  16. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Ok dat is waar maar je kan ook weer niet verwachten dat je een compensatie krijgt van duizenden punten. In deze tijd is het idd lastig m.b.t. de travel benefits maar dat kan je Amex ook niet kwalijk nemen ;). De dubbele punten actie voor uitgaven en inwisselen voor Platinum vind ik bijvoorbeeld een leuke tegemoetkoming. En als het niet aan je verwachtingen voldoet... je kan altijd downgraden of de kaart opzeggen.
     
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Toen ik belde begon men meteen met aan te bieden de kaart maar te downgraden... omdat ik Plat wilde houden kreeg ik twee manden credit.
     
  18. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Iemand enig ervaring met het cashen van de punten? Kom zelf niet helemaal uit die voorwaarden.

    Ben ook benieuwd of ze korting geven aan Centurion members. Iemand al contact over gehad toevallig?
     
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Hoe bedoel je cashen? Het daadwerkelijk geld terug op je rekening krijgen is voor zover ik weet niet mogelijk.

    Wat dus wel kan, is in je AMEX uitgaven kijken (via de app), op 1 van de uitgaves klikken (die gedaan zijn in de lopende periode, niet de afgesloten periodes) en dan "dit afrekenen/betalen met punten" aanvinken en op "OK" drukken. Dan wordt dat bedrag dus betaald met punten. Net even 2 vliegtickets nog afgetikt met punten op deze manier :p
     
  20. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Zo zag ik het ook voor me inderdaad. Hoe komt dit op je maandoverzicht te staan? Apart of wordt het weggestreept?
     

Deel Deze Pagina