American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Houd er rekening mee dat die punten niet -zoals in veel handtekeningen staat- gewoon krijgt, maar eerst een bepaald bedrag moet uitgeven in een bepaalde tijd. Er zijn dus kleine lettertjes. Alleen degene wiens linkje je gebruikt, krijgt die punten direct.
     
    Ambtenaruh en foxtwo vinden dit leuk.
  2. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Waar ik over val is: "Deze aanbieding is alleen geldig als u de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder bent geweest bij American Express...". In mijn geval heb ik dus de momenteel de FB Silver kaart...

    Dankjewel. Er zijn altijd kleinte lettertjes maar dat bedrag uitgeven komt wel goed...
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Dat dacht ik toen ook. Maar het kan gewoon omdat Amex regulier en FB Amex verschillende producten zijn. Welkomst bonus krijg je. Tenzij je (Extra)kaarthouder geweest bent van reguliere AmEx. Verwarrend, maar het is wel zo.
     
    foxtwo vindt dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    En het mooie is: naast de welkomst bonus is de kaart ook gewoon zonder bijdrage het eerste jaar, ondanks het feit dat je al een FB-Amex hebt.

    Gebruik mijn link trouwens maar niet, want ik zit al vol voorlopig met refferals voor de Amex classic(waarvoor dank). Bovendien, @Daeni was als eerste met een reactie!
     
  5. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Helder allemaal. Ik ga de link van Daeni gebruiken (Bijzonderetickets: goed dat je zelf aangeeft dat je "vol" zit).

    Tijdens de aanvraag komt de vraag "Heeft u al een American Express kaart?". Hoe hebben jullie die beantwoord?
     
    lloydje33, Daeni en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Met "Nee". Je hebt een Flying Blue American Express kaart, geen Classic American Express kaart.
     
  7. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Helder. Je moet dus echt op de details letten.
    Inmiddels is de aanvraag ingestuurd.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik deel dit advies niet. Ten eerste, de vraag is niet of je een 'classic' Amex kaart hebt, maar of je een Amex kaart hebt. Daarnaast, als je naar americanexpress.nl gaat, klikt op 'kaart aanvragen', dan op 'bekijk American Express kaarten', krijg je dit:
    upload_2020-4-5_18-45-21.png

    In het overzicht van American Express kaarten staan de FB Amex kaarten gewoon.

    Ik denk wel dat je jezelf verder helpt door 'nee' aan te vinken. Maar om het nou zo stellig te adviseren, mwah.
     
    foxtwo vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    De vraag was "wat hebben jullie geantwoord?". Mijn antwoord is daarop "nee".

    Ook blijkt deze beantwoording in mijn kringen effectief. En dat zijn er meer dan een handjevol. Als je AMEX belt dan zegt men dat het twee verschillende producten zijn.

    Tevens :ik heb zelf ooit met Amex gebeld om deze vraag voor te leggen en kreeg toen dit antwoord.
     
    VinceG, stefan_vdb, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Waar is de tijd gebleven dat dit nog een travelhackers forum was !
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    @Sanne von Kriegenbergh en @Bijzonderetickets Sanne en Sander, heren, jullie mogen me in elk topic blijven bashen, zoveel als je behoeft. Maar mensen gaan hier wel een juridische overeenkomst aan met American Express en ik blijf gewoon ingaan tegen desinformatie en onjuiste voorlichting.
     
    Javadest vindt dit leuk.
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Na mijn kritiek op het disproportioneel vaak benoemen van je status ben ik gewoon verder gegaan met de inhoudelijke discussie. Volgens mij geef ik hierboven dan ook gewoon antwoord op je stelling.

    Als je van mening bent dat dit onjuist is, prima. Dat je dit dan weer desinformatie en onjuiste voorlichting noemt vind ik jammer, maar is geheel voor je eigen rekening.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Toen ik vorig jaar mijn classic aanvroeg, heb ik ook nee geantwoord op de vraag of ik al een Amex kaart heb.
    Prompt kreeg ik een vriendelijke brief met afwijzing "gebaseerd op info die bij Amex bekend is over uw betalingsgedrag".

    Toen ik daarna opbelde en vertelde dat ik al jaren de FB plat card heb, had ik binnen 3 weken de classic in huis. Ja kan dus rustig aangeven dat je wel al een Amex hebt.
     
    Erwin, DirkOnTour, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Kreeg je toen alsnog de bonus?
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, ik zat gelukkig nog in de oude regeling omda de aanvraag vorig jaar was gedaan, dus na 500 EUR waren de 20k punten binnen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  16. flexion

    flexion Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Na een tijdje de situatie te hebben aangekeken vandaag toch gebeld met AMEX om aan te geven dat ik de voordelen van de kaart in de huidige situatie bijna niet kan gebruiken. Met name de huurautoverzekering, privium en hotelupgrades hebben komende maanden weinig meerwaarde.

    Hierop het aanbod gekregen dat er 2 volledige maandbijdragen gecrediteerd worden (2 x 58,5). Aangezien ik momenteel de halve bijdrage betaal kan ik er 4 maanden mee vooruit. Nu dus akkoord gegaan en tegen die tijd de situatie maar weer eens bekijken.
     
    Grouchy, Bijzonderetickets, Thijsk en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hierbij bevestigd van officiële kant:

    Screenshot 2020-04-21 at 14.03.53.png
     
    Marcob, Jair, flexion en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Nice!
    Helaas Gold nog wel 0,4/punt :(
     
  19. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Niet verkeerd! Maar is het daarmee ook een goede deal? Ik heb tot dusver nooit gebruik gemaakt van de 'betaal met punten' optie omdat de conversie naar airline miles me altijd een betere waarde per punt heeft opgeleverd. Vraag me af of dat nu anders is.
     
  20. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Mwa... 0.8c per punt. Niet geweldig maar ook niet verkeerd.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina