American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Nee, dat gaat over de situatie in de VS.
     
  2. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Toen ik mijn kaart aanvroeg, stond er niets over woonadres, en het lukte ook gewoon met Bunq en een deens adres. Toen ik iemand anders dezelfde truc wilde leren, bleek er nu wel een nederlands adres als voorwaarde te staan. Helaas.
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Mijn aanvraag is goedgekeurd voor de gratis gold en omdat de initiele aanvraag nog vorig jaar was, hoef ik maar 500 EUR in 3 maanden uit te geven voor de 20k MR bonus.
    In eerste instantie zei de dame aan de telefoon dat ik daar geen recht op heb aangezien ik ook een FB Amex heb, maar navraag leerde haar dat ik ze toch wel krijg.

    Krijgt degene van wie ik de referral heb gebruikt zijn bonus pas als ik die 500 EUR uitgeef of krijgt hij/zij deze direct?
     
  4. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Per direct :)
     
  5. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Als ik nu op de Amex site inlog staat er in de header "Ontdek de wereld van Centurion Wilt u kennis maken met de exclusieve wereld van Centurion? Laat uw interesse hier achter.Ben benieuwd of meerdere mensen deze melding krijgen bij het inloggen.
     
  6. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Dat staat bij mij ook.
     
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Hier ook.
     
  8. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Gaat er toch op lijken dat de centurion in Nederland niet zo exclusief meer is als men doet voorkomen.
     
  9. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb momenteel AMEX FB platinum en wil switchen naar AMEX platinum.

    Ik woon in het buitenland als expat. Dus moet het via de telefoon aanvragen. Hoe en via wie kan ik een referral gebruiken? De eerste die reageert gebruik ik:)
     
  10. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie dat in Duitsland er 75000 bonus punten zijn. Misschien dat ik het daar probeer aangezien ik daar nu gesitueerd ben.
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Laten we hier niet aan beginnen aub. Zoek gewoon iemand uit die positief bijdraagt aan het forum. En ik reageer niet om te bedelen, ik heb alleen een FB amex, geen gewone.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Prima! Maar moet ik een naam doorgeven of een code van die persoon?
    Ben nog even aan het kijken voor een DE amex.
     
  13. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Dat is nogal een goeie aanbieding zeg, 75.000 bounspunten voor de kaart in Duitsland.... als ze dat nou eens hier deden. Wat betreft je vraag voor een referral. Ik weet niet of je dit telefonisch door kan geven aangezien de meeste referrals gewoon via een online aanvraag zijn.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    DE amex zal je hier geen link voor vinden, je zou op een Duits forum kunnen kijken als je mogelijkheid hebt om een Duitse aan te vragen. Zou wel vergelijken wat het beste is, direct bij Amex of via een link.
     
  15. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
  16. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: op 25 April zou ik met mijn zoon een weekje naar Washington gaan, Reward tickets per KLM. Indien we die tijd nog altijd niet kunnen gaan, jammer, maar KLM komt wel met een oplossing. Omdat ik echter Flying Blue platinum status heb, heb ik destijds ook een Platinum Flying Blue Credit card aangeschaft. Voor die week in Washington heb ik niet-annuleerbare hotels geboekt (en betaald met de Amex kaart).

    Stel dat deze reis nu niet doorgaat, zou de Amex verzekering dan de geboekte hotels afdekken? Kleine lettertjes zijn er niet echt duidelijk over, maar zoiets is dus ook nog niet eerder voorgekomen... (KLM wil wel, maar mag niet).

    Uiteraard: als we kunnen gaan de 25e, dan gaan we!
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    N
    Nee Amex vergoedt dan niets, force majeure...
     
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Geen dekking, tenzij jullie dermate ziek worden. Of iemand van 1ste rang naasten.
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Bij sommige hotelketens zoals IHG en Marriot kun je nu zonder kosten annuleren. Als je daar geboekt hebt.....
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ter aanvulling;
    Hyatt & Hilton zelfde verhaal (Maart-April periode up to 24 hours before your scheduled arrival)

    [edit] Krijg net een email van de Radisson Hotels Group; daar ook hetzelfde verhaal
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2020
    Carel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina