Eenmaal graag jullie inzicht voor ik de knoop doorhak en als dank een van jullie referrals zal gebruiken
.
Tegenwoordig vlieg ik +/- 2 à 3 keer long haul (Ca, SA, Azie) en een variabel maar groeiend aantal (minimaal 10 segmenten) per jaar Europees. Geen extreme aantallen maar genoeg om me eens in kaarten te verdiepen. Voorlopig is de planning dit jaar nog 1 maal Toronto, eenmaal Durban en eenmaal leasure naar azie/zuid amerika. Qua korte vluchten in de komende drie maanden staat er Jordanie, en Londen op het programma.
Voor mijn is een extra CC een must voor het buitenland naast mijn bank-gekoppelde MC. Omdat ik bijna altijd andere airlines gebruik zat ik te dubben tussen aan FB AMEX, of AMEX regulier (mijn locatie (zuid NL) dicteert dat ik het beste de goedkoopste optie kan kiezen vanuit BRU, AMS of DUS, ipv strict KLM).
In mijn optiek na veel meelezen hier is de gewone AMEX gunstiger. Bij een AMEX gold is de regular spend met omzet naar FB maar 4% minder gunstig als ik het goed begreep, en krijg ik de additionele flexibiliteit van andere airlines.
Een jaar de AMEX-gold leek me een goede start, zeker met de welkomstbonus (om na een jaar eventueel te downgraden). Iemand verder nog ideeën daarover? Of redenen om een andere keuze te maken?
Klik om te vergroten...