American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Nvgfocus

Nvgfocus Silver Member

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon je huidige kaart doorknippen en vragen naar een nieuwe ;-)

Johan10, Bram7200, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. JustinCase

JustinCase Silver Tier

Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Voorheen kon ik in de Amex ingelogde omgeving een upgrade aanbod zien van Gold naar Platinum.
    Laatste keer dat ik keek (paar weken geleden) was dit 24K.

Nu staat er niets meer, behalve de normale sales pitch van Amex voor nieuwe Plat klanten.
    Zie ik iets over het hoofd? Of hebben ze geen upgrade bonus meer voor bestaande kaart houders naar een hoger niveau?

Tegen de juiste bonus wil ik nog best even upgraden.

3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zat ook te denken aan upgraden. Vorige week stond de 24k bonus nog bij upgraden naar de FB Platinum, maar nu niet meer. Zonder die bonus zal ik zeker niet upgraden.

4. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Je kunt altijd bellen voor upgrade, als het klikt tussen jou en de Amex medewerker, kunnen ze je het refferal aanbod doen voor de kaart i.p.v. normale upgrade actie.

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Als Amex je uitnodigt voor een klanttevredenheidsonderzoek kun je maar beter duidelijk zijn.

upload_2020-2-13_16-4-14.png

VinceG, Johan10, michiel1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. wimt

wimt Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ja dat valt inderdaad nog steeds niet mee in NL. Buiten NL eigenlijk geen problemen.

7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Zojuist weer 2x 20k Amex MR bijgeschreven zien worden, ik heb geen idee wie het waren, maar duizendmaal dank! :):)

VinceG, JustinCase, Michel1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Bram7200

Bram7200 Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Helaas heb ik dat geluk nog niet gehad, maar wie weet wat de toekomst brengt ;-)

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. Thierry

Thierry Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Volgens mij was ik een van de twee (als ik het mij goed herinner). Mijn eigen punten zijn inmiddels ook bijgeschreven.

Thijsk, JustinCase en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  10. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan bijzonder veel dank! En ik hoop dat we je hier nog vaker zien :)

Thijsk en JustinCase vinden dit leuk.
  11. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist een email gekregen dat de voorwaarden voor alle kaarten worden aangepast.
    Samenvatting: https://www.americanexpress.com/con...tting_Wijziging_algemene_kaartvoorwaarden.pdf

Vooral het geld harken door Amex gaat omhoog:
    - 1 euro per papieren afschrift --> ook voor Centurion die al €3000 per jaar betaalt.
    - kosten valuta transacties van 2% naar 2.5%.

Andere dingen die mij opvielen:
    - er blijkt een lijst met niet-toegestane transacties te zijn. Die heb ik opgevraagd
    - zakelijke transacties mogen niet met consumentenkaart: de vraag staat open of dit betekent dat je de kaarten niet voor zakenreizen mag gebruiken (vlucht, hotel, eten)

wimt vindt dit leuk.
  12. petert

petert Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dit was al zo, zie wisselkoersopslag in zowel oude als nieuwe voorwaarden.

Dit vind ik zelf nog wel de meest opvallende wijziging. Waarschijnlijk om te voorkomen dat je enorme hoeveelheden aan punten kunt verzamelen op zakelijke uitgaven en vervolgens consumentenrechten claimt?

Voorwaarde 6.22 is ook vreemd aangezien die niet strookt met 6.1 in https://www.americanexpress.com/con...erican-express-kaarthouders-19-april-2020.pdf.

13. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt gelijk, was me nog niet opgevallen.

Inderdaad, klinkt inderdaad erg vreemd.

14. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb antwoord op deze vragen:
    - Er is geen lijst met niet-toegestane transacties. Hier geldt de wet. Dus als het kopen van b.v. drugs niet mag, dan mag het ook niet met de kaart.
    - Zakenreizen mogen wel, zakelijke transacties (container rommel uit China) mogen niet.

Marcob, Thijsk, Derek en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Er is momenteel een actie met de Belgische Amex voor Brussels Airlines zodat je hem een jaar gratis krijgt, heb er geen referral link voor.

16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Helaas volgens de voorwaarden moet je een Belgisch adres hebben en men doet een kredietcheck bij een Belgische instantie.

Voorwaarden:

Door in te loggen, verklaar ik dat ik de American Express België website heb geraadpleegd die me in staat stelt de kaart te kiezen die het meest overeenstemt met mijn behoeften.

Ik ga ermee akkoord dat alle gecommuniceerde en opgeslagen informatie (zelfs als het formulier nog niet definitief is) gedurende 3 maanden wordt bewaard, conform de technische vereisten.

Ik erken – dat als ik in België woon - mijn gegevens zullen worden gecontroleerd met www.checkdoc.be. Ik bevestig kennis te hebben genomen van het feit dat ik het onvoltooide formulier zal kunnen ophalen gedurende een periode van 7 dagen nadat ik dit ben beginnen invullen. Deze functionaliteit is bedoeld om mij te helpen mijn aanvraagformulier af te ronden (bijvoorbeeld om de gevraagde informatie of documenten te verzamelen die ik misschien niet onmiddellijk ter beschikking heb op het moment dat de aanvraag).

De voorlopige en definitieve formulieren worden verwerkt en opgeslagen in overeenstemming met de Kaarthouder Privacyverklaring.
    Om een American Express Brussels Airlines Premium Kaart aan te vragen, dient u aan volgende vereisten te voldoen:
    • Meerderjarig zijn
    • Een jaarlijks bruto minimuminkomen van 37.500 euro kunnen aantonen
    • In geen enkele lijst van wanbetalers opgenomen zijn
    • Uw wettelijke en fiscale woonplaats bevindt zich in België of Luxemburg en u beschikt over een bankrekening (in euro) in België of Luxemburg of in één van de volgende landen: Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ireland, Italië, Letland, Litouwen, Malta, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden en Zwitserland
    VOORWAARDEN VAN DE AANBIEDING:

1. Met deze aanbieding bedraagt de maandelijkse Kaartbijdrage voor de Brussels Airlines Miles & More Premium American Express Kaart €0 tijdens de eerste 12 maanden (in plaats van €12,5/maand of €150/jaar). Vanaf het tweede jaar is het normale tarief van toepassing.
    2. Deze aanbieding is enkel geldig voor goedgekeurde Kaartaanvragen die ingediend werden tussen 01.03.2020 en 30.04.2020.
    3. Deze aanbieding is voorbehouden aan nieuwe aanvragers van de Brussels Airlines Miles & More Premium American Express Kaart, die in de afgelopen 12 maanden geen titularis waren van deze Kaart.
    4. Deze aanbieding geldt enkel voor aanvragen voor een Basiskaart (niet voor een Bijkomende Kaart) en kan niet gecombineerd worden met eender welke andere aanbieding.
    5. De Brussels Airlines Miles & More American Express Kaarten worden uitgegeven door Alpha Card CVBA (op grond van een licentie door American Express), die zich het recht voorbehoudt om naar eigen goeddunken aanvragen te weigeren.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Zo moet je voor de Nederlandse Amex ook een Nederlands woonadres hebben. Een afschrift van een bankrekening met een NL adres is voldoende.

18. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Dat was bij mij niet zo. Ik heb nooit een NL-adress gehad. Ik heb toen bij ABN-AMRO een konto geopened met mijn Zwitserse Adress. En dernaa bij Amex-NL op Schiphol mijn kaart angevraagd met mijn Zwitserse adress. Was geen enkel problem. Ik moest aleen en konto hebben met NL-Iban.

19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Voor mijn FB Amex was dat destijds idd precies hetzelfde, maar nu voor de reguliere wilden ze een bankafschrift waar een NL adres op staat.

20. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Begrijp ik goed dat je 4x per jaar je AMEX punten in kan ruilen voor meer Flying Blue miles dan normaal? Via welke manier wordt je hiervan op de hoogte gebracht? Heb er nog nooit een mailtje over ontvangen maar is interessant.

Deel Deze Pagina