American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Top!
     
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ben benieuwd, dat zou een zeer leuke actie zijn. Ik stond op het punt om te downgraden naar Gold omdat ik komend jaar waarschijnlijk niet meer vlieg maar ik wacht nog even met dat telefoontje tot de 28ste.
     
  3. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Is er ook bekend wat ze gaan doen om de gold houders te compenseren?
     
  4. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Bedankt voor die blumen AMEX
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Thijsk, lloydje33, Frankb en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    Hij geeft aan Platinum & Centurion, dus ik verwacht niets voor Gold & lager.
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Dat is ook zoals ik het las, maar waarom zou je de ene betalende klant wel compenseren en de andere niet? Ik wacht het maar even af. Als ze niks doen is dat een mooie aanleiding om ze eens te bellen om op te zeggen.
    #makeamerica(nexpress)smallagain:D
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Waarom ze wel platinum een cadeautje geven en gold niet? €700 jaarlijkse kosten vs €200, daarom.
     
    Godenzoon14, Flying doc en arjen05 vinden dit leuk.
  8. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Waarom zou je een klant die 500€ meer voor je product geeft op jaarbasis anders behandelen. Waarschijnlijk gebruikt die klant de kaart vaker en daarnaast worden er wellicht grotere bedragen besteed. Dus waarom zou je die platinum klant wel een geste als blijk van waardering geven en de 'Gold' klant niet. Ik zou het echt niet weten.
    Begrijp ook niet waarom FB Gold klanten niet gratis stoelen kunnen uitkiezen of Hilton Silver geen gratis Executive lounge access krijgen of room upgrades. Schiet mij maar lek.
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2020
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik voelde me ooit gewaardeerd als platinum cardholder maar nu zie ik dat Centurion members een 2x zo hoge voucher krijgen :(
     
    VinceG, petert en Urbanjazz vinden dit leuk.
  10. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Snap er ook niets van, het is niet alsof zij meer dan 5x zoveel betalen! :-(
     
    JustinCase en Flying doc vinden dit leuk.
  11. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind het wel bijzonder dat er voor Flying Blue platinum kaarthouders blijkbaar helemaal niks wordt gedaan. Maakt de beslissing om hem op te zeggen wel makkelijker :(
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb de mail net binnen. Dat is een leuke actie. Mooi bedrag ook! Heb de bonbons alleen nog niet binnen :D
     
    Urbanjazz en petert vinden dit leuk.
  13. Ashwizz

    Ashwizz Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hi, ik loop al een tijd met deze gedachten; denken jullie dat het nu verstandig is om Membership Rewards om te boeken naar een vliegmaatschappij om eventuele devaluaties qua ratio vanuit Amex voor te zijn? Of juist bewaren nu omdat er misschien een betere ratio aankomt om meer leden te trekken?
     
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Waarom ga je niet naar een normale plat dan? De voordelen zijn vergelijkbaar en je bent veel flexibeler.
     
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gisteren gebeld, nog geen mail gekregen. De bonbons heb ik ook nog niet gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
  16. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben een newbie met een FB AmEx Silver en bestudeer nu de mogelijkheden. Na een jaar wil ik van de FB AmEx Silver overstappen op een AmEx Gold met een referral. En daarna elk jaar - met een referral - overstappen tussen AmEx Gold en FB AmEx Gold en v.v.
    • Ontvang ik de kaart elk jaar gratis?
    • Ontvang ik elk jaar 20.000 bonus miles/punten?
    • Ontvang ik om het jaar 30 XP?
    • Wat is hier de best timing voor?
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020
  17. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    In de praktijk blijken beiden kaarten los te worden geadministreerd, waardoor je inderdaad de acties van FB en Classic kan gebruiken.
    Het aantal miles en XP staat op de productpagina weergegeven. Bij de Classic kaart krijg je alleen membership rewards, die zijn om te zetten in miles. Momenteel 20.000 MR. Bij Classic dus geen XP.
    De timing van de FB kaart zou ik laten afhangen van je FB membership, vlak voor het einde van je jaar om een status te behalen of te behouden of juist na het begin om een nieuwe start te maken..
    Voor beide kaarten geldt: na opzeggen 12 maanden wachten tot nieuwe refaanvraag.
     
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Volgens de vanochtend gestuurde email vanuit Amex kun je nu ook bij de Dirk (vd Broek) betalen met je American Express kaart!
     
    7Dave en rhw vinden dit leuk.
  19. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt, FlyRemco! Dan heb ik het goed begrepen.

    Ik heb met een vlucht op 29 april 30 XP verdiend. Vóór 28 juli wil ik met een XP run nog 60 XP verdienen om te voldoen aan de InsideFlyer Premium Membership Gold Challenge. Word ik op de exacte datum, dat ik aan de Challenge heb voldaan naar FB Gold status geüpgrade of aan het begin van de daaropvolgende maand?
     
  20. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Let op dat de XP's die je met een Amex verdient niet meetellen voor de status challenge.
     

Deel Deze Pagina