American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Pas de nieuwe metalen kaart gekregen, leuk ding alleen hij floept wel vrij snel m'n secrid portemonnee uit.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ja klopt. Ben hem ook al een paar keer verloren. Dus ik ben weer terug naar plastic kaartje :D
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Er staat zo'n "wireless pay" symbool op de kaart, maar hij werkt nergens. Klopt het dat dit voor een metalen kaart niet gaat (ik meen me iets te herinneren daarover)?
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    NFC (draadloos betalen) zou gewoon moeten werken, alleen merk ik dat mijn plastic Gold card vaak ook niet werkt. Vriend van me ervaart dit ook met zijn pas. Lijkt dus een AMEX issue te zijn..
     
  5. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Bij de Jumbo valt mij op dat de automaat er even over doet voordat hij de plastic kaart 'pakt' via NFC (daarmee bedoel ik de tijd totdat het eerste blauwe ledje activeert). Maar dat kan natuurlijk ook aan de automaat liggen.
     
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb de plastic variant en kan overal swipen. NS, Starbucks, Aldi, Jumbo, Bijenkorf, Restaurants, ESSO, Burger King. Works like a charm.
     
  7. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij werkt het swipen ook overal
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Bij mij met de stalen kaart werkt het gewoon overal.

    De NL stalen kaart is van 2 lagen, 1 is staal en de ander van een ander materiaal waar de NFC in zit, wellicht een x proberen om met de voorkant naar boven te betalen, mocht je dat niet doen...
     
    VinceG, Thijsk en Bjorn vinden dit leuk.
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Thanks, ga dat eens proberen!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Korte vraag, heb een dispuut gestart bij American Express, dit ivm een gekocht ticket alwaar de tussenpartij geen gehoor meer geeft. Reis is geannuleerd (vanuit de luchtvaartmaatschappij), geld terug kan, maar dan moet ik bij de tussenpartij zijn. Daar krijg ik echter geen contact mee (telefoon, mail, online formulier, nergens wordt op gereageerd).

    Amex weigert nu echter mee te werken aan een chargeback (beroept zich op "Covid procedure mbt tussenpersonen"). Iemand hier die het wel voor elkaar heeft gekregen om bij Cheaptickets, lastminute, mytrip of waar dan ook toch zijn/haar geld terug te krijgen via chargeback de afgelopen tijd?
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Wat is de Covid procedure mbt tussenpersonen?
     
  12. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    "Wij vanuit een geschillen perspectief betalingen aan derde partijen niet kunnen betwisten omdat wij hier niet de machtiging noch de rechten voor hebben"..."Derde partijen zijn niet diegene die u moeten voorzien van de daadwerkelijk aangekochte service maar weken als een tussenpersoon tussen de klant en het bedrijf. zij zijn dan ook niet aansprakelijk in het geval dat, onder COVID-19, u niet voorzien word van de service" (volgens mij moet het wordT zijn, maar soit...)

    KLM wijst mij (terecht) naar de tussenpersoon voor "geld terug" en/of afhandeling, tussenpersoon reageert niet, ik initieer chargeback, Amex probeert er zich met een smoesje vanaf te maken.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Pfff lastige situatie. Vooral omdat die tussenpersonen dus nu "vrij spel" hebben: normaliter brengt AMEX het geld gewoon in rekening met de merchant en die kan daar eventueel op reageren.

    Heb zo rond het begin van COVID19 een chargeback tegen Expedia ingediend, die hebben ze wel gewoon verwerkt.

    Zie je kans om een manier van rechtsbijstand in te schakelen? Een aangetekende sommatie van een advocaat wil nog wel eens voorrang krijgen. Vooral als het overduidelijk is dat men moet terugbetalen: zodra je gaat dagvaarden moet men namelijk in ieder geval de griffiekosten betalen. Dat voorkomen ze liever lijkt me.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Heb zelf ook last van lastminute.de. Niet bereikbaar en al twee maanden pending voucher..
    Tuifly Duitsland gaat dezelfde kant op, twee weken voor de vlucht annulering aangevraagd. Nu twee weken na de vlucht nog geen bewijs van no-show voor de annuleringsverzekering..
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  15. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    344
    Trofeepunten:
    63
    Komt mij bekend voor... In mijn geval waren de tickets ver voor Covid-19 geboekt. Toch vond Amex dat de Covid-19 procedure ook op mijn chargeback-verzoeken van toepassing was. Na een brief van mijn vriendin (juriste) en een vervelend telefoongesprek heb ik mijn kaart opgezegd...
     
    jvz en Thijsk vinden dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Hier idem. Amex heeft voor mij niks kunnen doen mbt een chargeback.
    Moet binnenkort mn kaart verlengen maar door dit voorval twijfel ik daar ernstig over.
    Tenzij ze me een rits miles geven,zo ben ik dan ook wel weer.. ;)
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  17. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik had al sinds eind feb een refund-procedure lopen bij Opodo. Was van de WAW-XMN fare die ergens eind vorig jaar liep via Xiamen. Na het verstrijken van de 90 dagen die ze kennelijk nodig hadden, heb ik Amex ingeschakeld. Die hebben me het volledige bedrag op de volgende maandafrekening in mindering gebracht.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Update:
    Inderdaad, de onderkant/achterkant van de kaart is van plastic, de bovenkant/voorkant is van metaal. Als je de achterkant gebruikt, dan werkt de NFC wel. Thanks voor de tip!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. foxtwo

    foxtwo Newbie

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Laatst een Classic Gold aangevraagd... referral punten werden prompt bijgeschreven en een dag later prompt weer afgeschreven bij degene van wie ik de referral gebruikte. Ons werd verteld dat dit komt omdat ik al een FB Amex Silver in bezit had.
    Ook heb ik zelf geen 20.000 MR bonus ontvangen met behalen van de minimale uitgaven. Ik mocht wel de Amex Gold een jaar lang gratis houden.

    Het zou dus kunnen dat deze "truc" niet meer mogelijk is...
     
  20. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Heb je ook daadwerkelijk al een FB Amex Silver? Dan is jouw situatie toch anders dan mijn opzet.

    Ik heb mijn opzet verder uitgewerkt en wil juist mijn FB Amex Silver eerst upgraden naar FB Amex Gold en dan naar FB Amex Platinum om deze daarna op te zeggen. Om dan met referral over te stappen op eerst een reguliere Amex Gold en die weer te upgraden naar een reguliere Amex Platinum.
    Daarna steeds afwisselend eerst een halfjaar FB Amex Gold en een halfjaar Platinum en dan een halfjaar reguliere Amex Gold en een halfjaar Platinum. Dus ik zal nooit regulier en FB Amex kaarten tegelijkertijd hebben. Volgens mij is dat gewoon toegestaan volgens de regels van Amex. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

    Verder heb ik recent met de Inside Flyer Premium Membership ondanks de reisbeperkingen toch de Gold Challenge weten te volbrengen. Ik zou precies 90 XP halen, maar door de actie van Air France KLM, waarmee ik op 15 juli i.p.v. 30 opeens 60 XP verdiende, kwam ik op 120 XP uit en heb ik nu in afwachting van mijn Flying Blue Gold status alvast even de Flying Blue Silver status gekregen.

    Zodra mijn Flying Blue Gold status definitief is, vraag ik een upgrade naar FB Amex Gold aan. Hopelijk kan ik samen met mijn bejaarde moeder dit jaar weer op Aruba overwinteren. Vanwege Platinum for 2 en de verzekeringen zal ik daarvoor een upgrade naar FB Amex Platinum aanvragen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2020

Deel Deze Pagina