American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Heel opmerkelijk, Ik heb dit recent eens voorgelegd bij AMEX toen ik belde voor iets anders. De medewerker vertelde mij dat upgraden binnen het eigen kaartportfolio elke 6 maanden kan.

    Voor het aanvragen van een reguliere AMEX kaart maakt het niet uit dat je al een kaart hebt uit de FB familie. AMEX ziet dit zelf als 2 losse producten. Je kunt dus een referral link gebruiken en zowel jij als de aangever ontvangen dan de bonus van 20K en de kaart is het eerste jaar gratis.

    In mijn situatie is dit dan een upgrade van de FB Silver naar de Gold en hier de huidige bonus voor krijgen (12K). Daarnaast kan ik de reguliere gold aanvragen en deze met de referral bonus 20K MR punten opleveren. Dit werd mij ook aanbevolen als strategie ipv het via de website te doen want dan is de bonus lager:D. Beetje opmerkelijk maar ik heb de beste man vriendelijk bedankt.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dit kan prima. Echter moet je er rekening mee houden dat het upgraden niet gratis is en of de FB kaart wel waarde voor je heeft.
     
  3. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Ja, ik begrijp dat ik bij een upgrade alleen de bonusmijlen ontvang als ik de daadwerkelijke bijdrage van de nieuwe kaart ga betalen. De XP krijg ik altijd. Door elk jaar eerst met referral te switchen van FB naar regulier Amex (v.v.) voor een halfjaar, betaal ik per jaar steeds maar een halfjaar de (FB) Platinum bijdrage.

    Ik wil het juist zo doen zoals ik het bedacht heb, omdat ik daarmee eens per 2 jaar de voordelen met mijn ma kan delen. Verder overwinter ik 4 maanden waardoor de reguliere en FB Amex Platinum mij dekken voor de volledige reis.

    Buiten het overwinteren op Aruba, reis ik de rest van het jaar alleen en zijn de reizen korter. Daarom is het voordeliger om voor dat deel van het jaar genoegen te nemen met (FB) Amex Gold.
     
  4. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Waar kan je de huidige aantal bonusmijlen voor een upgrade terugvinden? Ik kan het in mijn Amex account niet eenvoudig terugvinden.
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb hier even voor gebeld. Het was een vast aantal aldus de medewerker die ik aan de lijn had. Vroeger stond dit ook op de website. Het maakte echter niet uit of ik de upgrade telefonisch of online deed. De miles zouden dan binnen 3 weken naar FB worden overgeboekt.
     
  6. perpetualtraveler

    perpetualtraveler Newbie Premium Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Een paar weken terug informeerde ik ook naar een upgrade van FB Amex Silver naar Gold. Ze vertelde me dat ik kon kiezen voor een upgrade of een nieuwe kaart. De nieuwe kaart kon ik dan het eerste jaar gratis krijgen, maar dan zonder bonusmijlen. Voor de upgrade zou ik 20.000 bonusmijlen krijgen, maar dan moest ik wel de jaarbijdrage van €170,= aftikken.

    Toen heb ik alles even gelaten zoals het was om eerst de Inside Flyer FB Gold Challenge te kunnen doen. FB Amex XP tellen daarbij niet mee, maar bij het behalen wordt wel de XP stand op 0 gezet. Dus het zou zonde zijn van 30 XP. Overigens verlies ik nu ook 30 XP door de plotseling dubbele XP en mijlen actie...
     
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vermoedelijk heeft iemand van het forum mijn Amex link gebruikt bij een nieuwe aanvraag. Dankjewel :)
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2020
    Amsterdam, Daan3, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Dank aan de persoon die zich heeft aangemeld via mijn link bij Amex.

    Had enigszins slechte dag door al dat Corona nieuws, maar is nu weer helemaal goed. Bedankt <3
     
    Godenzoon14, Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dit is mij ook verteld door Amex.
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Opmerkelijk. Ik heb mijn fb silver recent geupgrade naar een gold en kreeg het ''standaard aantal miles'' en dat is op dit moment 12k.
     
  11. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb een platinum classic kaart. Heb vandaag uitgebreid gesproken over up en down grade. Er werd mij verteld dat als ik een extra fb gold zou nemen Ik via de link van iemand het volledige bedrag moest betalen maar wel de Miles zou krijgen. Als ik hem zelf aanvraag krijg ik de Miles niet maar betaal ik 50%.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Ik ben op zoek naar een reguliere Amex gold kaart. Ik wil mijn FB Amex gold tijdelijk opzeggen. Ik kan toch zelf bepalen naar welk programma ik deze punten doorstuur?

    Via een refferal krijg ik de kaart het eerste jaar gratis. Is er iemand die ook een kaart wil aanvragen, zodat we elkaar kunnen introduceren?
     
  13. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Dat klopt inderdaad. Bij de meeste programma’s is de ratio wel anders, vaak niet 1:1 maar 5:4 of iets dergelijks.
     
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag een mailtje gekregen over een soort van restaurantmaand, opzich ziet het er niet slecht uit? 5 gangen menu bij een goed restaurant voor €50.
     
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Voor iets meer ook 1 en 2 sterren restaurants mogelijk.
     
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In deze tijd kunnen restaurants wel een extra boost gebruiken!
     
  17. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Klopt maar ik persoonlijk vind ik de restaurants die hard bezig zijn hun eerste ster binnen te slepen vaak interessanter.

    Anyway dit is opzich wel een lekkere avond uit ergens in september.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Zeker waar.
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nou nog geen eur 135 voor 5 gangen all inclusive bij Parkheuvel is een zeer scherpe aanbieding.
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Vaak zijn restaurants die echt werken aan een 1e ster vaak erg pretentieus. Terwijl sterren behouden soms echt wel harder werken is. Zeker als je dit al voor vele jaren hebt.

    In ieder geval ga ik er zeker gebruik van maken. Altijd lekker een weekendje culinair Rotterdam.
     
    Thijsk, Amsterdam en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Apple Pay is nu beschikbaar voor de Nederlandse Amex.
     
    Marcob, ppt, Javadest en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina