American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Amex gaat dit zien als schuiven en nemen dan contact op want ook al leent de vriend echt geld het komt waarschijnlijk op een andere manier bij je terug. Moeilijk te zeggen, bedragen boven de 100 euro gaan denk ik zo ie zo aandacht trekken. Je krijgt volgens mij één keer een waarschuwing dus je hebt wat speling. Betalingen aan bedrijven met aan je Paypal gekoppelde amex zijn geen probleem.
     
  2. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Maar ja, dat is het met de punten: als je heel flexibel bent, dan zullen ze best wat waard zijn.
    Voor mij geldt dat ik eerst mijn bestemming en tijdvak kies, en daarna kijk of ik punten kan inzetten. Dat maakt ze minder bruikbaar.

    Maar gelukkig niet helemaal onbruikbaar, ben al een paar keer op de punten naar Aruba of Curacao gevlogen, in November naar SXM. Hotels op punten werkt ook vaak goed.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2019
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Vlieg ook graag direct maar als je voor 96K SM pp, 1300EUR pp, 700EUR + 110k SM of 384EUR & GUC retour LAS voorin kan vliegen met 1 overstap dan heeft die directe vlucht een heel hoog toedeledoekie gehalte.
    Of dat 1x overstappen ipv een directe vlucht nu zo 'heel flexibel' is, vindt zelf van niet.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  4. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Dat heeft te maken met een account vullen met punten die via 'derden' zijn gekocht. Dat mag officieel niet (terecht) en staat in de meeste T&C's, wordt gezien als fraude. Maar als je punten via het programma zelf koopt, verdient met vliegen of overzet uit een ander programma (van een airline uit dezelfde alliance) dan is er niets aan de hand. Mag gewoon.

    Samen met m'n vrouw, op punten in de First Suites van SQ? Das een no-brainer.
    Maar, flexibel moet je wel zijn ja. Vaak zijn het bij mij de punten die me op bestemmingen brengen waar ik normaalgesproken niet meteen aan denk. Maar dan is het voor mij een win-win. Met punten comfortabel vliegen voor weinig, en daardoor meteen diverse wereldsteden aan doen? Kom maar door :)

    Daar zit 'm de crux denk ik. Voor mij is vliegen en alles wat daar omheen hangt 'part of the fun'. En dan wordt het idd een hobby. Pluizen hoe je veel miles en status kunt verdienen (want dat krikt de mileage weer op) en nog verder pluizen hoe je op welke vluchten zoveel mogelijk redemption value haalt. Maar dat doen er wel meer hier volgens mij :)
     
  5. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    SQ-FS.jpg

    Binnen 5 minuten gevonden :)
     
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Als je wachtlijst ook als beschikbaarheid ziet wel ja. Direct boekbare saver awards is helaas schaars op deze route.
     
  7. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ja klopt idd. Had vanmiddag wel 2 data gezien in mei-juni volgend jaar. Die staan nu ook ineens op waitlist.
    Nou ja, ik heb voorlopig m’n zinnen gezet op de route sin-pek, ruimere beschikbaarheid, ergens volgend jaar. Met MRs omgezet naar KFmiles.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  8. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Hier ben je me al kwijt
    SM? --> van welk programma is dat?
    GUC? --> vast niet luchthaven Gunnison

    En dat overstappen doe ik toch liever niet, de laatste keer op LAX 2.5 uur mogen wachten bij immigratie en daardoor moeten rennen om de volgende vlucht te halen.
     
  9. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    En ik vind het geweldig dat zovelen daar een hoop plezier uithalen en gun iedereen een fantastische deal. Ik hoop dat je er nog lang zo van kan genieten.
    Toen ik nog nauwelijks vloog was het vliegen voor mij ook onderdeel van het avontuur en dat mis ik soms wel eens. Naar Schiphol rijden en dan kijken wie het eerste een vliegtuig ziet...……. (memories).

    Voor mijzelf: vliegen is een middel om op een bestemming te komen. Natuurlijk is het fijn om dat comfortabel te doen. Maar op dit moment is het meer een verplicht onderdeel. Ja, ik vind vliegen een bijzonder prettig manier van reizen, maar na een uurtje heb ik het wel weer gezien.
     
    MVA20 en Sandor vinden dit leuk.
  10. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Naar welke bestemmingen vlieg je wekelijks?
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  11. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Wisselend, meestal weet ik het een week of 6 van te voren. Vanmiddag naar Glasgow, volgende week Antwerpen (wordt met de auto), dan Parijs, Hangzhou, Graz, Dublin, Frankfurt, Basel nog een paar keer.
     
    BIndair, arjen05 en vkpeter vinden dit leuk.
  12. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    SkyMiles van Delta Air Lines
    Global Upgrade Certificate ook van Delta Air Lines

    Daarom al jaren geleden Global Entry/TSA Pre aangeschaft, had het de 1e keer er al uit. Vervanging van Flux laat jammer genoeg al een tijd op zich wachten.
     
    BIndair en Boudewijn vinden dit leuk.
  13. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ah, global entry. Daar wacht ik ook nog op.
    Heb al een account bij login.gov, wacht alleen nog op activatie van Global Entry.
    Kan niet wachten tot dat actief wordt.
     
  14. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik weet zeker dat ik er nog lang van kan genieten! Vond het vroeger als kind al leuk en dat is eigenlijk nooit veranderd. Kan me nog goed m'n eerste vlucht herinneren in 1979, m'n ouders wilden dat ik 'het vliegen' ook eens meemaakte. Met de Cityhopper van Schiphol naar Maastricht jaja :) Daarna was ik helemaal verkocht.
    Jammer dat voor jou de 'spanning' er wel af is. Het is maar net hoe je er in zit denk ik, het hoeft niet aan het vele vliegen te liggen. Zelf tik ik dit jaar ws net niet de 40 vluchten aan. En toch vind ik het elke keer weer super. Kort, lang, maakt niet uit. Rondhangen op een airport, genieten van een lounge als dat kan, beetje vliegtuigen kijken haha :)

    Anyway, back on topic: succes met het vinden van een goede bestemming voor die enorme hoeveelheid MR's die je hebt liggen. Je kunt er in elk geval meer mee dan je Amex rekening betalen.
     
    Boudewijn, lloydje33 en Miya vinden dit leuk.
  15. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Oh, ik vind het ook niet erg om te vliegen, ik ga dit jaar voor ca. 50 vluchten, maar om nou allerlei omwegen te maken hoeft voor mij ook niet. Voor mij is het ook een onderdeel van mijn werk, een leuk onderdeel, dat ik niet zou willen missen, maar wel werk. En ja, ik kan ik enorm genieten van de intercontinentale WBC service bij KLM, maar als de Flying Dutchman en het eten dan voorbij zijn, dan mogen we wat mij betreft wel de landing inzetten.

    De rekening betalen gaan we zowieso niet met de punten doen.
    Ik had een mooie bestemming: https://monochrome-watches.com/blan...quantieme-complet-phase-de-lune-review-price/
    Maar ja, de Schaap&Citroen vouchers zijn er niet meer.
     
  16. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Fijn dat je er in ieder geval nog een beetje van kunt genieten. Zou niet goed zijn als je zoveel vliegt en je zit de hele tijd met tegenzin aan boord.. Dan wordt het tijd voor een andere baan denk ik :rolleyes:
    Ik kan enorm uitkijken naar een vlucht. Afgelopen zomer flink wat gereisd (vakantie) en wat continenten over geweest, onder meer van Denpasar naar Bangkok. Maar dan wel via Tokyo, met JAL. M'n vrouw had zoiets van 'moet dat nou?' Eeh, jaha, dat moet haha ;)

    Dan toch maar met al je mijlen en MR's ergens een leuke first class vlucht boeken :) Leuk cadeautje, samen met vrouw/partner eens even goed genieten van top service!
     
    Boudewijn en MichaelNight vinden dit leuk.
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Zo heeft ieder zijn voorkeuren ;-)

    Ik geniet meer van een mooi stuk Zwitserse techniek dan van een 1st class vlucht.
    Dat komt omdat ik, bij lange vluchten, toch een groot deel van de vlucht ervaar als 'wachten op de landing'. Comfortabel wachten, all-inclusive wachten, maar toch wachten. En ik weet me wel te vermaken, maar als ik dan toch cadeautjes kan uitkiezen...… dan gebruik ik de punten liever voor een klokje.
     
    BIndair en MichaelNight vinden dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben verknocht aan vliegen geraakt vanaf toen ik klein was. In de jaren zeventig met mijn ouders naar Spanje. De enige in de klas die met het vliegtuig ging. Alsof ik naar de maan was geweest...
    En ook al vlieg ik nog zo vaak, ik neem heel graag omwegen, echt omdat ik het leuk vind. Dat ik daarmee de XP' s verzamel is een leuke tweede.
    Tja tussen eten en drinken door kijk ik mijn gedownloade films en uit het raam. In feite doe ik hetzelfde als thuis films kijken maar dan met bediening...dus voor mij is het geen wachten op de landing..
     
    BIndair en Boudewijn vinden dit leuk.
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Same here. Iemand een idee wanneer Global Entry actief wordt voor Nederlanders?
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    oeps trouwen behoorlijk off topic
     
    Boudewijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina