American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Naast mijn AMEX heb ik nog steeds een (doorlopende) reisverzekering voor mijn hele gezin, juist omdat ik vind dat er teveel mitsen en maren zitten aan de voorwaarden van de AMEX verzekeringen. Je kan net die ene keer treffen dat je denkt verzekerd te zijn en er weer een uitzondering (=uitsluiting) op de verzekering wordt bedacht.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  2. ReneG

    ReneG Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Ik snap helemaal dat je dat doet. Het echter wel irritant dat je toch nog een extra verzekering zou moeten afsluiten. Wij als Hollanders verzekeren ons graag en goed ;-) Ik heb net de MC black aangevraagd; eens kijken hoever ik daar mee ga komen (mbt de verzekeringen...);;
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  3. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    In LAX bij Chang's (Asian restaurant) een tegoed van $60 dollar gekregen met twee personen vorige week!
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    American Express heeft hun cadeau-kaart winkel vernieuwd.

    Is nu weer mogelijk punten hieraan uit te geven:
    https://www.membershiprewardsshop.nl/

    2.500 = €10.00 waard hier, niet heel boeiend dus.
     
  5. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Mmm, dat is een flinke verslechtering. In het verleden hadden ze een hoop goederen, nu eigenlijk alleen maar bonnen en vouchers.

    De waarde per punt is ook ingezakt. Daar waar in het verleden een 25 euro Bol.com bon 5500 punten was, is dat nu 6250. Een inflatie van ruim 20%

    Toen was vooral de Schaap&Citroen bon heel interessant: 87500 punten waren €500 waard.
     
    BIndair en jvz vinden dit leuk.
  6. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dag dag, berichtje uit Jordanië
    Vorige week heeft een hotel in Israel mijn credit card foutief belast. In israel hoef je geen btw op hotels te betalen, ze hebben dus een credit aangemaakt. De credit is nu ook belast i.p.v. gecrediteerd. Iemand hier ervaring mee ? Het hotel zegt van niets te weten, ik heb al screenshots en facturen die kant opgemaild. Niets helpt :mad::(

    In totaal e 1700,00 kwijt nu i.p.v. 800. Geen kattendrek.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2019
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Neem contact op met de ledenservice. Ik heb ook een keer gehad dat een winkel een bedrag 2 keer had afgeboekt. Amex heeft het toen verder opgelost.
     
  8. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Eens, contact op nemen met de ledenservice en de afschrijving betwisten. Documenatie naar Amex mailen en dan mag het hotel aantonen waarom ze vinden recht te hebben op die 1700 euro. Kunnen ze dat niet overtuigend dan krijg je het geld terug. Vaak zelfs al meteen (en dan wordt het opnieuw afgeschreven als het hotel gelijk blijkt te hebben).
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Wederom dank aan het anonieme lid die gebruikt heeft gemaakt van mijn ref link, 20K Amex MR hatsikidee :)
     
    beuse242, Ambtenaruh en JustinCase vinden dit leuk.
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hey, hoe staat het er nu voor?

    Mijn ervaring is ook bellen met de ledenservice en zij nemen het over.
     
  11. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag is alles gecrediteerd :)
     
    Melchior, lloydje33, beuse242 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ok cool! Ik heb er nu ook een linkje onder gezet! Dat zijn mooie punten of niet?
     
  13. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Als je via de amex-travel site boekt, staat er bij de boeking '
    Let op, de voordelen van de meeste loyaliteitsprogramma’s kunnen niet gebruikt worden bij een vooruitbetaalde boeking en boekingen via een derde partij. (Lees voor meer informatie de voorwaarden van uw loyaliteitsprogramma.)'
    Wat is jullie ervaring hier bij? (ik wil bijvoorbeeld een Marriott hotel boeken wat veel goedkoper is via amex dan via de officiële site)
    Groet
     
    BIndair vindt dit leuk.
  14. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik via een door Amex geboekte kamer minder loyalty voordelen zou krijgen. Maar goed, dat is mijn ervaring.
     
  15. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Soms krijg je inderdaad geen punten. Afhankelijk van je status krijg je meestal wel de voordelen daarvan. Voor die tijd inchecken of een mailtje sturen helpt soms.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  16. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik overnacht eind deze maand in Hilton Toronto, geboekt voor een aantrekkelijke prijs bij Amex Travel (online), heb mijn HHonors nummer bij de opmerkingen gezet. Daarna nog gemaild met platinum lifestyle services, met verzoek het toe te voegen zodat ik van de Gold voordelen gebruik kan maken. Reactie die ik kreeg:

    "Helaas kan ik uw Hilton nummer niet toevoegen aan de boeking. Het is namelijk zo dat de hotels welke de loyaliteitnummers uitgeven, enkel de voordelen geven als er rechtstreeks met hen geboekt word. Wij hebben hierom ook een toevoeging gedaan aan onze website dat er geen gebruik kan worden gemaakt van de loyaliteitsprogramma’s als er via een 3e partij geboekt word. Mijn excuses voor het ongemak maar ik kan dus helaas uw nummer niet toevoegen."

    X ONGESCHIKT (en een mogelijk nadeel van boeken via Amex)

    Anyway, ineens zie ik de reservering wel in de Hilton App bij mijn reserveringen, dus waarschijnlijk heeft toch iemand de koppeling gemaakt. Ben benieuwd of ik nu toch de voordelen krijg.
     
  17. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Dit is volstrekte nonsense die ze je verteld hebben. Maar goed, mijn dunk van de Platinum Lifestyle is dan ook bijzonder laag. Het zijn een stelletje incompetente amateurs. Het niveau was al beroerd en toen ze naar de UK verhuist zijn werd helemaal een zootje.

    Mijn RM heeft voor mij voor volgende week het Hilton in Glasgow geboekt en daar voegt ze gewoon mijn HH nummer aan toe. Staat ook gewoon in de Hilton App en ik krijg alle Diamond voordelen.

    Ik heb dit al talloze malen zo gedaan en nog nooit dat mijn status niet erkend werd of dat ik geen punten kreeg.

    In antwoord op je vraag: Ga er van uit dat je alle voordelen en punten gewoon krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2019
    vkpeter, arjen05, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb dezelfde ervaring, alleen bij Marriott is dit niet het geval en verschijnt het ook niet in de app volgens OMAAT...
     
  19. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor delen van jullie ervaringen.. Overigens is het me bij Marriott in het verleden (anderhalf jaar geleden) wel gelukt om via Platinum Lifestyle mijn nummer toe te voegen aan de boeking, waarna deze in de app kwam (helaas heb ik uiteindelijk reis moeten annuleren, dus weet niet of ik bijbehorende voordelen zou hebben gekregen)..
     
  20. BIndair

    BIndair Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    €500 voor 87500 punten, een waarde van 0,0057 eurocent per punt dus?
    Kun je dan niet beter je Membership Rewards inwisselen voor (bijvoorbeeld) KrisFlyer miles en een vlucht boeken in de Singapore Suites van Singapore naar Tokyo? (70k KrisFlyer miles, ticketprijs circa 5500 euro)
    Je verliest wel iets bij het omzetten (5MR = 4 KrisF), maar je krijgt er een hele andere waarde voor terug. 5500 euro voor 70k Krispunten is bijna 8 cent per punt. En ruim 15 keer zoveel in waarde.
     
    Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina