American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Geen uitzondering, standaardprocedure. De verzekering geldt voor ALLE reizen die met de kaart betaald worden, plus de reizen waarbij het niet mogelijk is om met de kaart te betalen (vandaar ook vaak de Paypal mogelijkheid, etc)

2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Inderdaad zoals @Thijsk adviseert, even vastleggen voor je eigen administratie dat je niet kon betalen met Amex en op reis proberen om de kaart nog een paar keer te gebruiken. De voorwaarden spreken overigens duidelijk over 'vervoer en/of accommodatie', dus zou je met eigen auto gaan, kun je er ook aan denken om je auto onderweg een paar keer te tanken met je Amex.

En niet álle dekkingen vervallen als je niet met Amex betaalt, maar wel bijv. het annuleren of afbreken van je reis en de verzekering van persoonlijke eigendommen. Volgens mij is het uitgangspunt dat ze onderdelen die met de Amex betaald zijn, gemakkelijker restitueren in het geval dat nodig zou zijn. Dan is er ook geen gedoe met discutabele buitenlandse facturen: er is gewoon een transactie op je Amex die verifieerbaar is.

Om voor een aantal dekkingen van de verzekering in aanmerking te komen dient uw vervoer en/of accommodatie te zijn betaald met uw American Express Card en dient iedere gedekte persoon jonger dan 75 jaar te zijn. Indien u niet betaalt voor uw vervoer en/of accommodatie met uw American Express Card en de voorwaarden van de desbetreffende dekking zijn vervuld, komt u nog steeds in aanmerking voor:
    • onze uitgebreide dekking voor medische hulp en kosten (voor iedere verzekerde persoon jonger dan 75 jaar);
    • dekking bij persoonlijke ongevallen gedurende uw reis;
    • reisrechtsbijstand en schadevergoeding.

3. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Jonger dan 75 is inmiddels uit de voorwaarden.

4. Michel1

Michel1 Newbie

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Paar maanden terug ook amex aan de lijn gehad over ongeveer zelfde soort kwestie (voor fb amex gold). Betreffende medewerker verbond mij toen door met de juridische afdeling omdat hij mijn vragen niet kon en mocht beantwoorden. Medewerker juridische afdeling gaf toen aan dat het in per individueel geval bekeken wordt. (Ziektekosten zijn idd wel verzekerd). Onderstaand de reactie die ik toentertijd op het forum had geplaatst;

'Tevens geïnformeerd of het klopte dat je ook gedekt bent, als er geen mogelijkheid is om met je amex te boeken en dit kan bewijzen middels bijv een printscreen; In principe is alleen datgene gedekt wat ook daadwerkelijk met de amex is betaald. Voor het overige wat niet met amex is betaald wordt per individueel geval gekeken. Bijv je moet eerder terug van je reis door ziekte . Er wordt eerst gekeken welke delen van je reis met je amex is betaald. Daarna wordt er mogelijk gekeken naar de niet met amex betaalde reisdelen. Het is lig geen vaststaand iets zoals ik het begreep'.

5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
  6. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Volgens DNB is IBAN-discriminatie niet toegestaan. Link is al eens eerder gedeeld in een ander topic waar ik hem ook vandaan heb: https://www.dnb.nl/binaries/BuitenlandseIBAN_tcm46-314713.pdf Lijkt mij dat dit in Duitsland hetzelfde is, maar kun je vast met een beetje googlen vinden.

In principe zou je met dat bericht in je hand en een belletje naar Amex Duitsland het kunnen regelen. Wat wel belangrijk was, en ik weet niet in hoeverre dat door Amex te checken is, is dat die bankrekening op datzelfde adres geregistreerd staat. Dat zou je voor je aanvraag dus even moeten aanpassen, maar ook dat lijkt mij geen issue.

Wat kan gebeuren is dat er wordt gevraagd om een officieel document (bijvoorbeeld een brief van een bank of overheid) met jouw naam en adres erop. Ook N26 kan hier om vragen bij het wijzigen.

Ik wens je veel succes en hoor graag of het je lukt!

7. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    AmEx Nederland eist trouwens ook en landelijke IBAN-Nr bij de bankrekening. Dat is de hoofdreden hoezo ik bijna niemand can introduceren, die ik ken. Met een zwitserse IBAN lukt het niet bij AmEX NL. Met een duitse ook niet.
    Maar gelukkig was de NL adress niet nodig.

8. vkpeter

vkpeter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb inderdaad ook een Nederlandse Amex met een buitenlands adres en gratis Bunq rekening voor de Nederlandse IBAN

9. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Precies, werkt gewoon. Nu alleen nog een buitenlands telefonnummer kunnen koppelen, maar dat kan zelfs de klantenservice niet, zoals een telefoontje vandaag liet blijken.

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb gewoon mijn Poolse telefoonnummer gekoppeld.

11. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Met grote rode letters:
    *Het mobiele nummer dat u heeft ingevoerd bevat niet voldoende cijfers. Controleer s.v.p. het nummer en pas het aan.

Maar ja, als het zowel 0045 als 45 verandert naar 045, dan komt de landenkode natuurlijk nooit goed.

12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Met 0045 komt het ook nooit goed als je vanuit bijvoorbeeld de Verenigde Staten belt.

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Sorry, ik had moeten schrijven laten koppelen. Het lukte mij zelf niet, maar via de telefoon is het toch goed gekomen.

14. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Hmm, juist gisteren gebeld en te horen gekregen, dat het telefonisch ook niet kon. Misschien een HUCA, maar zo erg is het nou ook (nog) niet.

15. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Dat lijkt wel standaard bij Amex ledenservice: alles afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. Of het nu gaat om een aanbod om lid te blijven of informatie over geldigheid van verzekering, de ene persoon geeft een ander antwoord dan de andere.

Daeni vindt dit leuk.
  16. Jeroenn

Jeroenn Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Weet iemand of je een nieuwe travel voucher krijgt als je upgrade van gold naar platinum?

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.453
    Trofeepunten:
    483
    Jazeker!

Bij mij zijn ze er destijds heel genereus mee omgegaan: had nog een Gold voucher en mocht ze beide inwisselen voor een vliegticket.

Daan3 vindt dit leuk.
  18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Had het al even in de 'hulp met boeken' sectie geplaatst, maar heeft iemand hier wellicht nog een zinvolle bijdrage aan mijn vraag om een wintersport te kunnen boeken met Amex? Ben niet op zoek naar de allerlei exquise hotels uit Amex FHR maar gewoon een reisorganisatie die accommodatie (appartement, chalet etc) aanbiedt inclusief skipas, zodat de totaalprijs interessant is. Er moet toch ergens een reisorganisatie zijn in de prijsklasse Sunweb / Bizztravel die Amex accepteert?

Topic staat hier: https://insideflyer.nl/forums/threads/wintersport-boeken-met-amex.3263/

19. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    D-Reizen accepteert amex

20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Helaas zeer beperkte mogelijkheden inclusief skipas en wederom een club die een whopping 1,7% extra in rekening brengt voor betalen met Amex.
    upload_2019-9-25_18-55-11.png

Deel Deze Pagina