American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wat is nu de beste tactiek? Ik heb momenteel amex platinum en nu ong 124.000 punten erop staan. Ik heb de kaart in februari denk ik ongeveer genomen (toen met die 170k bonus voor het eerst). Die eerste helft van de punten krijg ik in de 7e maand (?) dus waarschijnlijk is dat al na 1 juli dan.. Ik had speciaal voor de normale amex kaart gekozen vanwege de flexibiliteit. KLM is niet altijd de maatschappij die vliegt waar ik heen wil of voor de beste prijs. Ik heb wel het idee dat als ik mijn punten ooit ga inleveren dit bij FB is of Krisflyer. Dat waren toch wel een beetje de twee met de beste aanbiedingen? Doel is om ooit longhaul BC te vliegen. Heeft de Amex kaart überhaupt nog wel zin op deze manier? 2:1 vind ik wel echt een bizar slechte conversie. Zijn er naast KLM en Krisflyer nog meer maatschappij die vaak goede promo's hebben?

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.884
    Trofeepunten:
    598
    Ja, Qatar en Finnair. Punten eerst naar British Airways en daarna kun je ze doorzetten.

leepstore, FlyingFonz en EF8 vinden dit leuk.
  3. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Er zit inderdaad nog wel waarde in transfers naar BA en SQ. Maar of ik nu nog een nieuwe kaart zou aanvragen? Nee. Tegen de tijd dat je 100% van je bonus hebt, ben je minimaal 13 maanden verder, en wie weet hoe de transfer ratios er dan uitzien. Als er nog meer onaangekondigde wijzigingen komen zoals bij CX, blijft er van die “hoogste bonus ooit” weinig over.

Ik zou op dit moment ook geen vrienden meer aanraden om nog een kaart te nemen, terwijl ik dat sinds 2021 steeds heb gedaan, vóor de grote referral bonus tijden. Heb je nog punten liggen, dan kun je er nu nog waarde uit halen, maar hoe dat er over een jaar uitziet is maar de vraag. Alleen als je de andere perks zoals Privium, hotel status en misschien nog de Dining for 2 als waardevol ziet en echt gebruik ervan maakt, is het nog waard een Platinum kaart aan te vragen imho.

VinceG, Ruut en Samm vinden dit leuk.
  4. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    420
    Trofeepunten:
    308
    Het is inderdaad vandaag aangepast naar 3:1.

5. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    60% waardeverlies, zonder enige aankondiging, zelfs niet in de meldingen tab op de transferpagina zelf. Als niemand hier dat kleine advies had opgemerkt, hadden we waarschijnlijk geen idee gehad wat er gebeurd is. Dat er ooit een aanpassing zou komen, prima, maar dit zo doorvoeren is echt schandalig. En ik had nog verwacht dat er met de nieuwe country manager juist verbeteringen zouden komen...

Zoals ik eerder zei: Voor iedereen die er nu mee wil beginnen, neem de kaart nog voor de benefits/coupons, dan kan het mits je ze goed gebruikt, nog net de moeite waard zijn. Maar alléen om punten te sparen? Absoluut niet. €780 betalen om 1 MR/€ te verdienen en vervolgens de helft of 2/3 van de waarde verliezen bij het overzetten… lol. Zelfs met absurde referralbonussen van 120-170k stelt het weinig meer voor. En als je dit nog willens en wetens aan vrienden of familie probeert te verkopen, dan neem je het zelf ook niet echt serieus.

FlyingFonz, lloydje33, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    American Express houdt momenteel een onderzoek onder kaarthouders over tevredenheid met de kaart. Ik weet niet of andere "leden" dit ook hebben ontvangen, maar een goed moment om je onvrede te uiten. Of er wat mee gebeurt?

Ruut vindt dit leuk.
  7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.117
    Trofeepunten:
    333
    Ik heb tijdens al mijn contactmomenten mijn ontevredenheid kenbaar gemaakt. daar is ook niets mee gedaan. Nu moeten ze maar voelen. Heb mijn amex platinum opgezegd.
    Fijn dat tegelijkertijd revolut nieuwe voordelen heeft togevoegd!

lloydje33, Ruut en FlyingFonz vinden dit leuk.
  8. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    Mijn ervaring is ook dat Amex vooral hardhorend is - dat konden ze zich veroorloven bij het gebrek aan concurrentie - met de komst van Revolut verandert dat misschien, maar het kan ook zijn dat ze doof blijven...

9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.117
    Trofeepunten:
    333
    Vandaag al mijn MR punten omgezet. Account is leeg!
    Autohuur kan overigens bij Sixt gewoon met Revolut voldaan worden!

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.344
    Trofeepunten:
    248
    Prepaid wsl wel, maar hoe zit het dan met de borg, of blokkeren ze gewoon een bedrag?

11. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    het kan wel, zolang je het saldo maar hebt. Maar er zijn waarschijnlijk ook verhuurders die het weigeren. Je leest er online ook heel verschillende meldingen over.
    Online lees je ook dat het terugstorten van de borg soms lang duurt. Het is natuurlijk geen reservering die ze enkel maar hoeven op te heffen.

Deel Deze Pagina