American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij 4 maanden terug was het ook instant, wel erg fijn. Ik ga denk ik ook wat puntjes overzetten voor de zekerheid

2. plakbandrol

plakbandrol Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Vraag me af of het handig is mijn punten nu ook over te zetten naar een of meerdere airlines. Gebruikte het altijd voor Avios (en dan van BA naar Qatar), maar hoef nu minder vaak die kant op en wil niet alles wegzetten bij een airline

3. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    Ik wil mijn MR punten volgend jaar inzetten voor een reis richting Kaapstad (of ergens die regio), dan is omzetten naar FB denk ik de beste? Zeker met de komende devaluatie zat ik eraan te denken dit nu al over te zetten

4. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Krisflyer heeft goede reward mogelijkheden naar Kaapstad of Joburg via de Star Alliance partner Ehtiopean Airlines. Veel data voor 2 personen beschikbaar ook.

66k Krisflyer punten in BC met korte overstap in Addis Ababa en veel lagere tax!

Edit: Vanaf Brussel!

Laatst bewerkt: 1 mei 2026
    FlyingFonz, FlyingNelus en Durk vinden dit leuk.
  5. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Vorig jaar juni een retentie aanbod van 35k punten gekregen met 3 maanden dubbele punten.
    Zojuist nog eens gebeld en tot mijn verbazing kreeg ik direct 50k punten en 3 maanden dubbele punten :cool:

Samstien en Enzo vinden dit leuk.
  6. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Wow, ik zei nog letterlijk twee dagen geleden dat ik meer aanpassingen verwachtte. Maar dit… en dan ook nog onaangekondigd.

Het was een mooie tijd, maar zo lijkt het er toch langzaam op dat het tijd wordt om over te stappen naar Revolut. Tenminste voor de mensen die niet per se naar de benefits kijken, maar dan vooral punten willen verzamelen.

Samstien en Ruut vinden dit leuk.
  7. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    Thanks. Ik zal er eens naar kijken zodra ik thuis ben uit IJsland (12 mei). Ik had mij er nog niet in verdiept, omdat ik nog een tijdje heb. Nu die FB-conversie wordt aangepast zette het mij wel gelijk aan het denken

8. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.121
    Trofeepunten:
    333
    Nou ik ben er voor mijzelf over gaan nadenken wat nou het belangrijkste is. En wat zijn nou werkelijk die benefits? Die zijn bij amex vooral privium. Als je frequent flyer bent en privium hebt dan heb je weinig aan priority pass aangezien je altijd wel een lounge in kan. Dus gaat het vooral om die punten. En jah als je die niet meer normaal kunt omwisselen, waarom spendeer ik dan nog op amex?
    Heb Revolut ultra genomen. Krijg je 2,5% rente op spaargeld! Dat is een hoop!
    en 1 revpoint per euro die je 1op1 naar de meeste airlines kunt omzetten. Ja het is geen creditcard, maar je geeft het gelijk uit, maar dat is gewoon omschakeling. Daarnaast zien de verzekeringen er ook goed uit en krijg je dragonpass. Revolut timmert aardig aan de weg en er zullen vast voordelen bijkomen. Daarnaast is de app heeeeeel handig.

Nu de vraag, ga ik mijn amex helemaal opzeggen of stap ik over op bijv flyingblue amex basic? Wat is de beste beslissing? Ik huur best veel auto's dus daar heb ik een cc voor nodig. op een visa van de anwb kan ik geen punten sparen.

FlyingFonz, Samstien, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    512
    Trofeepunten:
    123
    Aan de ene kant zijn al die record aanmeld en upgrade bonussen geweldig, maar met al die devaluaties zijn het gewoon een sigaar uit eigen doos - plus dat je normale uitgaven met de card ook veel minder waard zijn geworden. Vergeet niet dat Platinum card houders helemaal de sigaar zijn - met 1 MR punt ipv 1,5pt, dat rare Dining-for-2 ipv 300 euro credit per jaar, minder Lunchbox on the go....

FlyingFonz, lloydje33, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Voor 60 EUR is die 2,5% rente niet echt bijzonder. Bij banken als Republic krijg je standaard de rente van de ECB en die beweegt direct mee als die verhoogt/verlaagt wordt (nu 2%). Ik hoop wel dat Revolut zich ontplooit tot een echte concurrent van amex en ook referrals invoert, als dat gebeurt stap ik direct over want daar haal ik 95% van me punten nu mee binnen.

hellolaurent vindt dit leuk.
  11. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.121
    Trofeepunten:
    333
    ow ja referrals zijn het belangrijkste natuurlijk. Een spelletje. Sorry, maar ik gebruik dit soort produkten om mee te betalen. En dan is het ook fijn dat je er iets van voordeel uit haalt. Daarnaast geeft Revolut wel degelijk referral bonussen in de vorm van geld.

Maar wat is dit spelletje nog waard als je de punten niet eens meer fatsoenlijk om kan zetten? Je gewoon de helft weg gooit.

Laatst bewerkt: 3 mei 2026
    Samstien, TimH en Ruut vinden dit leuk.
  12. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben ook bezig met overstap naar Revolut. Helaas.

Vraag me sowieso af waar Amex mee bezig is. Devaluaties, de Social Deal achtige dineractie, het grotendeels verdwijnen van de NLse klantenservice en ga zo maar door. Balen, want verder is Amex eigenlijk een prachtig product.

Ruut vindt dit leuk.
  13. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    310
    Trofeepunten:
    63
    Ikzelf als Belg volg de AMEX promo's op van België en het valt me toch op dat ze een pak stuk genereuzer zijn dan de AMEX NL. Niemand die van NL overwogen heeft de AMEX BE aan te vragen?

Op dit moment:
    • 250K welkomstbonus
    • Voor 10€ / p.m. krijg je een booster, waarbij je 4 MR krijgt per euro ipv 1 MR.
    De transfer rates zijn vreselijk voor de AMEX BE, maar gezien jullie al een AMEX NL hebben kan je een Global Transfer doen... Je AMEX BE MR's krijgen ineens dezelfde waarde als de AMEX NL MR's....

14. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ratio is nog steeds 5:4 ipv 3:1.
    Zou het pas op maandag ingaan?

15. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Uit nieuwschierigheid, kan ik als Nederlander een Belgische AMEX aanvragen? de BE voordelen zal ik helaas niet genoeg gebruiken om dit rendabel te maken. Ik heb mij wel verdiept in de US variant met alle fijne info die hier in het forum beschikbaar is, maar het is mij tot nu toe toch iets teveel gedoe nog.

16. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    310
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan, maar je zal gelijkaardige acties moeten nemen zoals je voor de US variant zou moeten doen, behalve dan dat je dit allemaal regelt voor een buurland, en niet aan de andere kant van de wereld.

17. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Dat zo genoemde 'spelletje' levert dan nog steeds bij BA/QR een hoop punten op 400k per jaar maar liefst, en met mijn FB amex heb ik ieder jaar direct 500k fb miles. Met de nette betalingen ga je er niet aankomen ga ik vanuit, in het slechtste geval zoals nu met het overzetten naar FB besteed je toch niet 250k per jaar op de kaart? o_O

Privium is bovendien veel beter dan de voordelen van Rev, ze adverteren met een hoop van die gratis abonnementen op kranten enzo. Maar dat is natuurlijk subjectief haha
    Is die bonus in cash net zo goed is als die van amex, wat is het bedrag?

18. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Precies dit inderdaad.

Ook hier 500k met referrals op mijn eigen kaart en dan nog 500k via de kaart van mijn vriendin afgelopen jaar.
    Zal een zeer beperkte groep zijn die dit kan uitgeven per jaar om aan dit puntenaantal te komen.

Referrals via revolut zijn hooguit enkele tientjes per referral

Samm vindt dit leuk.
  19. kprr

kprr Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb afgelopen januari/februari zo €900 aan referrals weten binnen te halen met revolut. Het is alleen voor echt nieuwe klanten en alleen ik kreeg het geld. Ik heb dat uiteraard netjes gedeeld met de mensen die revolut hebben genomen.

Maar de verdere voordelen van Revolut, zoals gratis VPN en wat andere gratis abo's zijn ook wel fijn.

20. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Wel vervelend dat je van de Revolut reisverzekering nergens de voorwaarden of verzekeringskaart kan vinden. Pas na afsluiten via de app heb je daar toegang tot. Zou die graag willen vergelijken met Amex.

Deel Deze Pagina