American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.283
    Trofeepunten:
    223
    * krijg ik nu ook die 60XP platinum bonus bijgeschreven, ook al heb ik in december mn 30 XP gold bonus gehad of moet ik wachten tot December?
    Die kreeg ik vorig jaar binnen 2 weken, dus onafhankelijk van de reguliere datum van bijschrijving.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  2. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Hier dezelfde ervaring. Afgelopen januari een upgrade gedaan (naar aanleiding van de upgrade bonus van 100k miles). Toen kreeg ik vrij snel de 60xp bijgeschreven. Nu in april krijg ik bij de normale jaarlijkse verloopdatum van mijn kaart weer 60xp bijgeschreven. Dat was dan wel weer een verrassing, omdat ik dacht dat ik die pas volgend jaar na een jaar platinum zou krijgen.

FlyRemco vindt dit leuk.
  3. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Volgens Doctor of Credit is er geen toegang tot LH lounges meer voor Platinum kaarthouders vanaf 1 oktober 2026

Lifeasemiel en FlyingNelus vinden dit leuk.
  4. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    18
    Klopt staat nu ook in de Amex Experiences app bij tabje onbeperkte lounge toegang… ook nog een aanpassing voor Centurion Lounges:

Let op: vanaf 8 juli 2026 worden wijzigingen doorgevoerd in de Algemene Voorwaarden van Centurion Lounges in de Verenigde Staten en internationale luchthavens van Londen (LHR), Hong Kong, Tokio (HND), Melbourne en Sydney. Het aantal gratis gasten voor American Express Platinum kaarten wordt aangepast van 2 gasten naar 1 gast voor geselecteerde Centurion Lounges.
    Gasten dienen op dezelfde vlucht als de kaarthouder te reizen, en toegang tot de lounge tijdens een tussenstop is alleen toegestaan binnen 5 uur vóór uw aansluitende vlucht.

hellolaurent vindt dit leuk.
  5. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nieuwe referral actie lijkt eraan te komen. Nooit eerder zo aangekondigd gezien

Bijgevoegde bestanden:

6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.028
    Trofeepunten:
    708
    Zelfs per mail. Nieuwe referralronde loopt t/m 27 mei.

7. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    659
    Trofeepunten:
    123
    Dus van 29 april tot 27 mei wordt het weer druk op IF :p

FlyingFonz, lloydje33, B_in_T en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    Ik kijk nu al uit naar weer een post van zo'n een gloednieuw die ons "tips" gaat geven :confused:

Samm, Durk, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. JbruFly12

JbruFly12 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    De Upgradebonus krijg je dan in maand 9, mag je dan ook weer downgraden naar een andere card? Of mag dit dan weer pas vanaf 6 maanden nadat je de upgradebonus hebt ontvangen?

10. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nieuwe referral actie is er weer t/m 27 mei:

120k bonus voor de referrer (met platinum).
    70k bonus voor aanvraag gold kaart
    170k bonus voor aanvraag platinum kaart

FlyRemco vindt dit leuk.
  11. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Met minimum besteding zoals de vorige keer:

"Om de bonus te ontvangen, moet uw kaart worden goedgekeurd. De bonus is verdeeld in twee delen:
    • 50% in maand 7 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 1 tot en met 6 minimaal één aankoop(*) met uw kaart doet (periode 1)
    • 50% in maand 13 van het lidmaatschap, als u elke maand van maand 7 tot en met 12 minimaal één aankoop(*) met uw kaart doet (periode 2)
    De twee periodes worden apart beoordeeld. Mist u een maand binnen een periode, dan ontvangt u de punten voor die periode niet. Doet u in alle twaalf maanden een aankoop, dan ontvangt u het volledige aantal van de bonus. De bonus wordt toegekend zodra u in de 7e en/of 13e maand een aankoop heeft gedaan. Uw kaart moet op het moment van toekenning van de bonus actief zijn.
    (*) minimum € 1 per aankoop"

12. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Jullie hebben deze mail vast ook zojuist ontvangen en helaas kunnen we weer een downgrade toevoegen aan het rijtje. Per 1 juli 2026 wijzigt de inwisselwaarde van Membership Rewards naar Flying Blue:
    • Huidig: 5 MR = 4 Flying Blue Miles
    • Vanaf 1 juli 2026: 8 MR = 4 Flying Blue Miles
    Voor mij voelt dit als een klassieke Amex-move: aan de voorkant gooien ze met grote miles-bonussen voor referrals en nieuwe klanten, maar aan de achterkant worden bestaande klanten steeds verder uitgeknepen.

ik ben af en toe serieus aan het overwegen over te stappen naar Revolut Ultra, tenzij Amex met een écht goede retentie bonus komt die deze devaluatie enigszins compenseert. Ik gebruik Privium helaas te weinig om hier de waarde uit te halen en dinner for 2 is nou ook niet de moeite waard.

Ben benieuwd hoe anderen hier naar kijken.

Djangoflyer, FlyingFonz, RobertFB en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    377
    Trofeepunten:
    63
    Als Amex toch zo met punten aan het smijten is kunnen ze de 500k referrals limiet per jaar ook weleens verhogen..

Samm, lloydje33, stefan_vdb en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Zou ook kunnen zijn om de FB Amex aantrekkelijker te maken, gezien alle voordelen van de reguliere tov XP krijgen met de FB Amex.
    Overigens hier geen mailtje over gezien dus thanks voor het posten.

Samstien vindt dit leuk.
  15. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    183
    Trofeepunten:
    43
    Ook geen mail gekregen hierover. Misschien is het alleen voor amex gold? Zou het erg jammer vinden als we nog een versobering krijgen ....

16. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Nee, helaas heb ik hem als platinumhouder ook ontvangen. Dit voelt echt als een flinke versobering van de voordelen. Ik spaarde mijn punten juist om flexibel te blijven in de keuze met welke luchtvaartmaatschappij ik wilde vliegen. Met deze verandering wordt SkyTeam voor mij een stuk minder aantrekkelijk.

Het is mij daarnaast nog steeds onduidelijk wat de beloofde nieuwe voordelen zouden zijn waar ze een aantal jaar geleden mee zouden komen. Tot nu toe heb ik vooral versoberingen gezien, terwijl de kaart ondertussen ook nog eens duurder is geworden.

FlyingFonz en Samstien vinden dit leuk.
  17. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Nee, helaas heb ik een platinum kaart :( Misschien worden de mails in batches verstuurd...

18. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Eens, ga (na mijn vakantie naar de US) in juni maar eens bellen om te kijken wat de verdere plannen zijn en of ze me nog wat kunnen aanbieden.

FritsJ vindt dit leuk.
  19. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Nou mooi is dat. Dan kan de plat er weer uit deze zomer voor een FB.

20. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    45
    Trofeepunten:
    18
    Toch jammer dat mijn cynisme van afgelopen februari niet helemaal onterecht bleek. Ik ga binnenkort maar eens downgraden van platinum naar gold.

hellolaurent vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina