American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Heb laatst voor het eerst een upgrade gedaan, na 2 dagen werd Apple Pay bijgewerkt (automatisch) en een dag of drie erna kreeg ik de kaart thuis. Vanaf het moment dat je kaart in je wallet is veranderd kan je gewoon online met het oude nummer aankopen doen en dan gaat het alsnog op de Platinum kaart :)

2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dan lijkt het om de een of andere reden extra gecontroleerd te worden, of niet goed doorgekomen te zijn. In mijn sociale kring al meerdere keren up- en downgrades gedaan en dat ging eigenlijk altijd binnen een paar dagen goed. Soms zelfs de ochtend erna al in de app te zien.

3. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    305
    Trofeepunten:
    63
    Hoe zit het met referrals in NL?
    Jullie hebben een limiet (400k denk ik per jaar?). Wordt die degelijk enforced want mijn ervaring is dat in andere landen dat niet altijd enforced wordt.

Indien wel, als je nu december mensen refereert en je krijgt de ref bonus in januari, moet ik die dan voor 2026 al meetellen als onderdeel van die 400k?

Alvast bedankt voor jullie input!

4. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    Limiet was vorig jaar 500k, als het goed is dit jaar ook.

Volgens mij valt dat onder 2025, je kan het altijd ff snel navragen in de chat van de AMEX app, die geven dan zo aan wat je maximum is voor dit jaar.

Unusualtravelblog en philipphilip8 vinden dit leuk.
  5. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik dacht dat het vorige jaar eerst 700k was en toen halverwege is veranderd naar 500k.

6. JdeJongh

JdeJongh Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    De nieuwe kaart is inmiddels binnen.

Voor een ieder die net zo ongeduldig is als ik, even een korte ervaring delen:

11-01 Upgrade aangevraagd en vrijwel direct per email een bevestiging ontvangen van de upgrade aanvraag.

19-01 Na meerdere chats waarin werd aangegeven dat ik toch echt moest wachten toch ook maar even met Amex gebeld. De vriendelijke medewerker vond het ook vreemd dat er nog niks in de App en Wallet zichtbaar was en gaf aan dat ik de upgrade het beste nogmaals kon aanvragen. Helaas bleek dat niet mogelijk omdat deze nu aan gaf dat de upgrade maar eens in de 6 maanden aangevraagd kan worden.
    Dus nog maar eens een chat gestuurd en wederom werd er aangegeven dat ze niks konden doen.
    Ongeveer een uurtje later kreeg ik ineens de melding per email en in de App en Wallet dat mijn kaart is bijgewerkt.

20-01 Email ontvangen dat de nieuwe kaart onderweg is en er op 23-01 zal zijn.

21-01 Nieuwe kaart per post binnen gekomen.

Overigens wellicht ook handig om te weten, de reguliere Green kaart van mijn partner blijkt ook automatisch te zijn bijgewerkt naar een Platinum kaart (a 10 euro per maand..)

Misschien was ik te ongeduldig, misschien heeft mijn belletje toch iets in gang gezet.

We zullen het nooit weten, maar alsnog bedankt voor jullie feedback! :)

7. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Misschien een hele domme vraag, maar als je upgrade van Gold naar Platinum krijg je uiteraard een nieuwe kaart, maar krijg je dan ook een geheel nieuwe CC nummer, CVC-code en einddatum?

8. JdeJongh

JdeJongh Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Uit recente ervaring, ja alles is nieuw. Hoewel van het cc nummer in mijn geval alleen de laatste 5 cjifers nieuw waren.

ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  9. ikverzinnogweliets

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Op zich heel erg logisch natuurlijk, maar dit is niet echt in het voordeel van upgraden ;) Moet ik alles weer gaan aanpassen, ja ik weet het een heel erg eerste wereld probleem dit.

10. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.861
    Trofeepunten:
    598
    Wat de pijn wellicht verzacht: je oude kaart blijft nog vrij lang werken.

11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nog een oude Green die ik 1,5 jaar geleden heb geüpgraded en deze werkt nog steeds. Aan de ene kant fijn (altijd een reserve), maar laat oude kaarten dus niet zomaar slingeren haha.

Zou beter zijn als je dit gewoon online kon beheren.

12. ikverzinnogweliets

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    1,5 jaar? Dacht meer aan weken, max paar maanden.

En dat je een bepaald bedrag moet uitgeven om de bonuspunten te kunnen ontvangen, moet dat perse met je nieuwe kaart of kan het bijvoorbeeld ook met je oude kaart. Als je op je account maar het minimale bedrag moet uitgeven.

13. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.861
    Trofeepunten:
    598
    Dat laatste inderdaad.

14. ikverzinnogweliets

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Verdomme nu wordt het toch op eens weer interessant :p

15. Bijzonderetickets

Leuk Bevonden:
    3.861
    Trofeepunten:
    598
    Ik zou zeggen: verzin er maar wat op :p

16. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ja, ik sta er ook van te kijken eigenlijk. Geen idee wat het mechanisme is. Ik kwam er ook achter doordat er een jaarlijks abonnement succesvol afgeschreven werd met dat oude kaartnummer.

Deel Deze Pagina